Geplaatst 31 augustus 20214 jr. Populair bericht Meister en Bollier kwamen nog even langs op 31 augustus 1974. Foto: ©Stichting Norderney - Berry Zand Scholten.
Geplaatst 31 augustus 20214 jr. Populair bericht De tijd staat niet stil en ineens is het dus 47 jaar geleden dat Veronica met haar uitzendingen vanaf een schip stopte. Inderdaad ...GOH. Voor velen van onze generatie heeft deze dag een bijzondere lading. Vooral als de klok naar 18 uur tikt. Ik betrapte me een paar maanden geleden er op dat ik een wandklok die niet meer werkte, maar voor de decoratie moest blijven ,op 18 uur zette met de secondewijzer op 10 seconden later... Vandaag dacht ik er eigenlijk niet meer aan. We hebben al zo vaak stilgestaan bij 31 augustus dat het emotionele gevoel zich begint terug te trekken. Ik heb nog wel veel wachtwoorden die iets met de zeezenders te maken hebben. Ik kan dat makkelijk onthouden namelijk. Dus helemaal is het gevoel niet weg, dat zal ook nooit meer weggaan. Het wordt alleen minder. Net zoals de bankrekening. Toevallig kreeg ik vandaag een aardig artikel van de BBC onder ogen over Radio Scotland. Die moesten al op 14 augustus 1967 stoppen. Was kort en hevig. Zeer interessant met bijbehorend filmpje. https://www.bbc.com/news/uk-scotland-40900666 Veronica heeft het veel langer uitgehouden. Een hele prestatie, maar wat zou er zijn blijven hangen als Veronica net zo kort had geleefd als Radio Scotland? Salut Leendert
Geplaatst 31 augustus 20214 jr. 27 minuten geleden zei Leendert Vingerling: maar wat zou er zijn blijven hangen als Veronica net zo kort had geleefd als Radio Scotland? Vrijwel niets, bij een (al) vroeg einde in 1961.
Geplaatst 31 augustus 20214 jr. Auteur Ik denk dat Robin gelijk heeft. Ook ik dacht er vandaag eigenlijk nauwelijks aan. Was met hele andere dingen bezig.........................Ja, aan het eind van de middag toen ik de de rubriek hier zag "35 jaar geleden...........................". Toen dacht ik ja, een andere generatie wordt zo duidelijk. Iedere generatie z'n eigen zeezender.......................................... Ik nader over een half jaar de 75.
Geplaatst 31 augustus 20214 jr. Populair bericht 31 08 1974 Ik dacht er veel aan vandaag. Zonder weemoed of zoiets, maar gewoon zeer trots dat ik deze periode in mijn leven heb kunnen meebeleven.Ik was een manneke van 15 jaar uit West Vlaanderen. En het feit dat radio mi amigo met radio caroline bleven uitzenden ,dat was iets buitengewoons voor mij . Nu zag je de echte piraten.Tot op vandaag blijft het mij beklijven .Ik geniet er nog elke dag van . Dank aan aan iedereen die hier downloads brengt. 2 minuten geleden zei marnik: 31 08 1974 Ik dacht er veel aan vandaag. Zonder weemoed of zoiets, maar gewoon zeer trots dat ik deze periode in mijn leven heb kunnen meebeleven.Ik was een manneke van 15 jaar uit West Vlaanderen. En het feit dat radio mi amigo met radio caroline bleven uitzenden ,dat was iets buitengewoons voor mij . Nu zag je de echte piraten.Tot op vandaag blijft het mij beklijven .Ik geniet er nog elke dag van . Dank aan aan iedereen die hier downloads brengt. Grtjes marnik
Geplaatst 31 augustus 20214 jr. Nee op zich niets, zo als ook in 1975 het geval was. Wel de vraag toen wat gebeurt er nu met de schepen? En mijn belofte, als ik straks groot ben dan ga ik het ook doen. Ik ben groot en ja ik doe het nu ook, zenden op de middengolf. Maar toen nooit kunnen vermoeden dat er zo veel HF techniek aan te pas kwam. En dat soundprocessing zoveel voeten in aarde heeft. En ik had toen al helemaal niet kunnen vermoeden dat ik het zo leuk zou vinden om elke dag een live programma te maken. Theo
Geplaatst 31 augustus 20214 jr. Populair bericht Ik geloof niet dat er ooit een 31e augustus is geweest dat ik niet aan de zeezenders heb gedacht. Een fenomeen dat ik net als vele generatiegenoten met mij gevolgd heb. En toch, nu ik afgelopen zondag de laatste Top 40 en Tipparade heb uitgezonden ben ik er zo langzamerhand wel klaar mee ondanks dat ik er zo'n 50% méér luisteraars mee trek. Word er niet veel wijzer van want die luisteraars zijn na morgen weer verdwenen. Evenzogoed ben ik dankbaar dat ik ooit zelf op een zendschip heb mogen werken en in weer en wind de geur van diesel vermengd met zeelucht heb mogen opsnuiven. Dat zou ik nu niet meer doen... Op de foto sta ik aan boord van de Ross Revenge met 2 TL-buizen in de handen. De foto is gemaakt door Jan Veldkamp.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.