Spring naar bijdragen

Diplexen of niet?


Andries 2

Aanbevolen berichten

Om die twee samen te voegen was een combiner nodig die niet in productie was. Lijkt me inderdaad zeer onwaarschijnlijk.

 

Verbouwing naar 10 kW zou ik het niet willen noemen, het lijkt misschien een grote ingreep, maar zoveel hoefde er nu ook niet gewijzigd te worden. Het uiterlijk blijft hetzelfde.

(Continental had ook de mogelijkheid om de 315 te modificeren naar 316)

 

Om 10 kW te krijgen moest er een eindbuis bij, de driver van de modulator kreeg een update. Zo ook de modulatie transformator.

Nogmaals persoonlijk acht ik het niet uitgesloten, maar dat is mijn mening.

En wel hierom:

Het schijnt dat Johnny Lewis in 1985 gezorgd heeft voor een 10 kW RCA van South Coast Radio (Cork) die aan boord gedemonteerd werd. Oftewel het cabinet is niet gebruikt maar de onderdelen wel. Of het een 10G of 10H betrof is onduidelijk.

 

Degene die zou kunnen weten of er daadwerkelijk gemodificeerd is zal Johnny Lewis of Peter Chicago zijn.

 

 

Rob V.

 

 

 

 

 

bewerkt door Rob Veld
Correcties en aanvullingen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja daar is alles veel en veel groter 😃

Maar dezelfde problemen heb je ook op de GHz banden.

Maar daar is het gemakkelijker om de demping te halen.

De verhouding frequentie afstand en frequentie in meters.

Voordat je op middengolf op min 60 Dbm zit ben je in frequentie al bijna aan de andere kant van de schaal 😃

Iedereen die wel eens met duplexers voor 2 meter of 70 cm bezig is geweest begrijpt dit probleem.

Het kan wel maar is niet zo maar gemaakt.

 

Theo

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.