Jump to content

Featured Replies

• Popular Post

Fijn en erg interessant om dit zo te lezen, Jac. Dank.

Vandaag aflevering 95, uitgezonden op 17 augustus 2003. De tweede zomereditie met dus ook uiteraard het tweede deel van de reeks Elvis-specials muziek uit 1965.

EDIT: De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik hier inhoudelijk op mijn bek ging 😂: als ik namelijk gewoon naar de opname had geluisterd in plaats van automatisch was afgegaan op de geschreven datum die ik hier had staan en de info die er bekend was, had ik kunnen horen dat het een quasi-reguliere uitzending is.

This is the hidden content, please

Edited by Samba-boy

• Popular Post

Even resumeren. Nadat Jac in dit topic zijn eigen collectie van Het Steenen Tijdperk 60's (Of zoals ik het eigenwijs noem, 60's Steenen Tijdperk) zo compleet mogelijk had gedeeld met deze ontzettend fijne en warme community, vroeg ik afgelopen juni of hij (of iemand anders) misschien nog een lijstje wilde opstellen: een voor die paar shows die er nog misten. Dat lijstje kwam er, en daarmee ook meteen het overzicht van wat er nog te gaan was. 40 afleveringen. Ik houd wel van een uitdaging, dus een hoop uitzoeken, nakijken, rondrommelen, graaien in oude files en van wat cd-roms, het een en ander nabewerken met mooie mp3tags en een kèk albumcovertje later, ziet het lijstje er zo uit:

Citaat
  1. 1.  7 oktober 2001
  2. 2 14 oktober 2001
  3. 3 21 oktober 2001
  4. 4 28 oktober 2001
  5. 6 11 november 2001
  6. 7 18 november 2001
  7. 8 25 november 2001
  8. 9 2 december 2001
  9. 10 9 december 2001
  10. 11 16 december 2001
  11. 12 23 december 2001
  12. 13 30 december 2001
  13. 14 6 januari 2002
  14. 15 13 januari 2002
  15. 16 20 januari 2002
  16. 17 27 januari 2002
  17. 18 3 februari 2002
  18. 19 10 februari 2002
  19. 20 17 februari 2002
  20. 21 24 februari 2002
  21. 22 3 maart 2002
  22. 23 10 maart 2002
  23. 24 17 maart 2002
  24. 25 24 maart 2002
  25. 26 31 maart 2002
  26. 27 7 april 2002
  27. 29 21 april 2002
  28. 30 28 april 2002
  29. 44  4 augustus 2002 (zomeraflevering)
  30. 45 11 augustus 2002 (zomeraflevering)
  31. 47 25 augustus 2002 (zomeraflevering)
  32. 50 15 september 2002
  33. 58 10 november 2002
  34. 70 2 februari 2003
  35. 75 9 maart 2003
  36. 77 23 maart 2003
  37. 85 8 1 juni 2003
  38. 94 10 augustus 2003
  39. 95 17 augustus 2003
  40. 96 24 augustus 2003 ... >>>

Lekker, aan het einde van de lijst. 'Laten we er niet van uitgaan dat het met mijn aanvullingen compleet raakt', zoiets zei ik nog, maar het is veel dichterbij dan ik zelf in eerste instantie had gedacht. 'Nog 4'. Of pardon: nog 3.

Vol trots: Aflevering 96, uitgezonden op 24 augustus 2003 en, in tegenstelling tot wat ik eerder dacht, géén Elvis-special, maar muziek uit het jaar 1961. Deze laatste uitzendingen ging het nogal door elkaar, en je merkt vooral bij deze aflevering dat er iets productioneel niet helemaal lekker ging, met een eindtune die volledig zonder spraak te horen is, na een net iets te lange stilte. Maar ach, dat zijn details.

De playlist volgt wellicht later. ^^

Ik hoop dat ik hiermee mijn Steen enigszins heb kunnen bijdragen. Tot zover de laatste reguliere aflevering en dus ook voorlopig mijn laatste bijdrage aan het 60's Steenen Tijdperk-archief.

Edited by Samba-boy

• Popular Post

Super bedankt Samba-boy.  Ik stel het zeer op prijs en luister de shows lekker op de fiets af. Zo kom ik vrolijk op mijn werk haha

• Popular Post
12 minuten geleden zei Samba-boy:

Ik hoop dat ik hiermee mijn Steen enigszins heb kunnen bijdragen. Tot zover de laatste reguliere aflevering en dus ook voorlopig mijn laatste bijdrage aan het 60's Steenen Tijdperk-archief.

Dat hoef je wat mij betreft niet te hopen, Samba-boy Wat mij betreft heb je een enorm leuke, belangrijke en omvangrijke bijdrage geleverd aan (in ieder geval) mijn Steenen Tijdperk archief! Hartelijk dank voor alle tijd en energie, die je er in gestopt hebt. Ik heb daar enorme waardering voor!

• Author
  • Popular Post

Beste Samba-boy,

Mijn dank is groot voor alle aanvullingen en door het plaatsen van aflevering 96 heb je zonder dat je het gemerkt hebt ook een groot raadsel opgelost.

Deze aflevering 96 is dus eigenlijk gewoon aflevering 77 van 23 maart 2003, die door de oorlog in Irak toen niet is uitgezonden. Reconstruerend kan ik dus zeggen dat we die uitzending dus hebben bewerkt door de slotspreek van Jeffrey in te korten. Daardoor werd de show korter waardoor de eindtune er aan vast gekoppeld is (ik denk door de eindregie)

We missen dus alleen aflevering 24 en 26.

DIt is de de playlist Aflevering 96  24 augustus 2003  = aflevering 77  23 maart 2003

Surrender - Elvis Presley

Van 1, 2, 3 - Butterflies

Dedicated to the one I love - Shirelles

Violac Brasileiro – Freddy

Down by the riverside - Blue Diamonds

'til there was you - Peggy Lee

Marry me - Mike Preston

Calendar girl - Neil Sedaka

Goodnight Mrs Flintstone - Piltdown Men

Baby blue – Echoes

Walk right back - Everly Brothers

Orange blossom special - Billy Vaughn Orchestra

The watusi – Vibrations

Runaway - Del Shannon

Top 40, news & sports - Mark Dinning

Take good care of her - Adam Wade

Don;t worry Marty Robbins

My three sons - Laurence Welk Orchestra

My kind of girl - Matt Monro

Are you sure – Allisons

Heel veel dank voor de inspanningen die je gedaan hebt. Ik en vele anderen zijn je er erkentelijk voor.

Wat een fijne groep is dit trouwens hier.

Hartelijke groet,

Jac van IJll

• Popular Post

Ah, dank voor alle lieve en mooie woorden, fijn om te horen dat het gewaardeerd wordt. Laat ik voorop stellen dat het absoluut niet om mij moet gaan, maar om het veiligstellen en beschikbaar krijgen van al deze fantastische programma's, zelfs nog zoveel jaar later. Het materiaal spreekt voor zichzelf, zou ik bijna melancholisch willen zeggen.

Op 21-8-2022 om 00:26 zei JacChicago:

(...)door het plaatsen van aflevering 96 heb je zonder dat je het gemerkt hebt ook een groot raadsel opgelost.

Deze aflevering 96 is dus eigenlijk gewoon aflevering 77 van 23 maart 2003, die door de oorlog in Irak toen niet is uitgezonden. Reconstruerend kan ik dus zeggen dat we die uitzending dus hebben bewerkt door de slotspreek van Jeffrey in te korten. Daardoor werd de show korter waardoor de eindtune er aan vast gekoppeld is (ik denk door de eindregie) (...)

Des te gekker gaat mijn toegift zijn. Ik wilde toch nog even het een en ander uitzoeken, daar ben ik vandaag aan toegekomen. Ik heb het dubbel, driedubbel gecheckt met zelfs nog de online catalogus van Beeld & Geluid, waar inderdaad bepaalde data vermeld staan, en ik heb tot slot de volgende bevindingen:

Aflevering 77 ís uitgezonden. Blijkbaar twee keer. Aflevering 96, je mag het eerlijk van me weten, was ook voor mij een bijzondere verrassing, maar meer nog omdat ik enkele dagen geleden zowaar een opname terugvond van aflevering 77, zoals (volgens mijn gegevens) uitgezonden op... 6 april 2003. Een bijzondere situatie, want er zijn dus nu twee montages van dezelfde aflevering. Ik heb de twee opnames naast elkaar gelegd, ze wijken soms een beetje en soms totaal van elkaar af. In de beginspreek worden er (logischerwijs) wat 'dit is de week van'-opmerkingen naadloos weggeknipt in de her-gemonteerde zomeraflevering, maar bijna precies halverwege de uitzending wordt het interessant. Dan wordt er een compleet nummer geskipt in de zomerversie - Orange blossom special. Het gekke is namelijk dit: het nummer wat gedraaid wordt (en door Jeffrey zo afgekondigd, ook in de zomer-edit) is namelijk totaal niet dat nummer. Ik heb geen idee welk nummer het wel is, het komt mij niet bekend voor en ook Shazam laat me voor het eerst sinds tijden volledig in de steek.

Omdat ik toch lekker op dreef was, ging mijn onderzoek een beetje verder. Er zijn van onderstaande opnames al opnames van Jac beschikbaar, maar ik had ze nu toch bij de hand en ook daar week iets af. Aflevering 78 werd namelijk uitgezonden op 13 april 2003, was wat dat betreft bedoeld voor 30 maart 2003 (de datum zoals hij hier in het forum vermeld staat, zodoende), en ging gewoon verder met 1962. Ook de afkondiging bevestigt: dit is aflevering 78.

...En toen kwam aflevering 79. I checked, I double-checked, maar de afkondiging is duidelijk, aflevering 79. Zodoende zijn toen de jaren 1963-1965 overgeslagen, en werd er in deze uitzending, uitgezonden op 27 april 2003 (want op 20 april was er, Jac zei het al eerder hier, géén uitzending door een paaswake van de NCRV) verdergegaan met 1966.

Zo. Nu is het raadsel voor mij écht opgelost. 😅

Edited by Samba-boy

• Author
  • Popular Post

Bedankt voor de uitgebreide info. Ik vermoed dus dat ivm de oorlog in Irak dus de uitzendingen van 23 en 30 maart zijn vervallen en dat ons is gezegd even geen nieuwe afleveringen op te nemen omdat onbekend hoe lang het zou duren. omdat dus op 6 en 13 april blijkbaar wel uitgezonden kon worden zijn de twee eerder opgenomen shows van 23 en 30 maart toen uitgezonden. We liepen dan niet parallel met de middaguitzendingen op radio 2 want daar werden op 6 en 13 april gewoon 1973 en 1974 uitgezonden. 

Over orange blossom special gesproken:  Op Youtube kom ik wel een versie van het nummer tegen van Billy Vaughn.  Die versie duurt 2:36 versie, terwijl de versie in de show 3:24 duurt, dus iets klopt er niet, maar de melodie klopt wel.

Groet, 

Jac

Edited by JacChicago

12 uur geleden zei JacChicago:

Over orange blossom special gesproken:  Op Youtube kom ik wel een versie van het nummer tegen van Billy Vaughn.  Die versie duurt 2:36 versie, terwijl de versie in de show 3:24 duurt, dus iets klopt er niet, maar de melodie klopt wel.

Exact, die versie ben ik ook tegengekomen. Klopte de melodie wel? Ik had het idee dat het iets totaal anders was. Ander tempo ook.