Spring naar bijdragen

Met welke spullen nam jij vroeger op?


Henk-Anna Loog

Aanbevolen berichten

Het lijkt me wel leuk om eens met elkaar wat foto's te delen met de radio's en recorders waar we in de jaren 60 en 70 alles van onze zo geliefde zeezenders opnamen.

Zelf gebruikte ik in de jaren 70 een Greatz Page ontvanger, met een fantastische AM ontvangst en een Philips N4307 mono recorder, die in 1973 werd afgelost door een Philips N4416 en daarna eind 1974, na heel veel sparen een Revox A77.

Die A77 heeft ook alles in de jaren 80 opgenomen maar de Greatz Page werd in 1980 vervangen door een Kenwood R1000

 

Ben benieuwd wat andere forumleden gebruikten

 

Henk Kruize

portable - Greatz Page.jpg

recorder tape - philips N4307.jpg

radio - Kenwood reciever R1000 - 02.jpg

Philips tape N4416 - 01.jpg

Revox A77 Mk III - 01.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door geld gebrek zit alles in mijn hoofd, de ontvanger die ik als tiener had, bezit ik nog.

Deze heeft de zee zenders echt allemaal ontvangen.

Werkend en in redelijke staat qua buitenkant.

Foto's ging ik pas maken toen ik met TV DX bezig was, het bewijs dat je iets had ontvangen.

Dat was pas eind jaren 70 dat ik een spiegelreflex gekocht had van mijn krantenwijk.

En ook nog allemaal dia's die waren het goedkoopst 😁

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TV DX.. dat deed een kennis van me in de jaren 70 ook, een knoert van een mast, draaibaar, met diverse antenne's.. en dan ging ie helemaal uit zijn plaat als ie tussen de ruis iets zag wat ie nog nooit had gezien, behoudens het voorkomen van zijn schoonmoeder dan..

Mooie hobby

In de vorige post had ik foto's van mijn recorders... en dan neem je bandjes op.... veel bandjes... die er nu nog steeds zijn!!

Groet

Henk Kruize

 

studio 03 tapes.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Juul

 

Leuke Philips recorder, dit model werd later opgevolgd door de N4308, een mono recorder die Philips nog tot 1978 heeft gemaakt.

Even iets anders betreffende de TROS, ik ben altijd al een beetje gefacineerd geweest door TV Noordzee... Ondanks dat het in Geldrop zo goed als niet te ontvangen was had mijn vader, met behulp van Radio Bulletin, zelf een kanaal 11 antenne gemaakt en had ie dat ding op zolder liggen, met een lange lintkabel, 300 ohm, via het trappegat ging dat naar de TV en mijn moeder keek dan naar het scherm en Pa op zolder zou het homemade antennespul "uitrichten", met Brabantse kreten over en weer..
"Nog un bietjuh nor lings... neeh mah, ge zit hilemol vurkeerd..".."ja, nouw duut ie ut... mi unne hilleboel ruijs..." ..  "Nee, nouw ziejk niks mir..man, kande gij dan ok niks dor op zolder??" en meer van die kreten.

In 1975 heb ik de TROS aangeschreven of er ook nog TV Noordzee archief materiaal was, maar ik werd vriendelijk afgescheept.. zie onderstaande brief..

Groet

Henk Kruize

img181.jpg

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt,

wat Fred Bakker schrijft. Er was niks. In feite had de TROS ook niks te maken met TV Noordzee. Voor de buitenwreld wel. Het TV Noordzee spul is gaan zwerven denk ik. Hans Knot het in z'n maandelijkse radio report er net wat over geschreven. Ik ontdekte in de TROS kelder een kleine hoeveelheid  audio en ook nog wat papier. Maar veel was het niet. een aantal collega's zei;"flikker toch weg". En op de gang kwam ik "Ome Joop Landré" tegen en die zei, "Ben je besodemieterd, bewaren".  Dus dat deed ik. Het audio heb ik gebruikt voor een speciale CD die we ik meen bij 35 jaar TROS uitbrachten.

En wat er met de rest gebeurd is nadat ik in 2005 met "emiritaat" ging,....................geen idee. Ik vrees het ergste.

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In elk geval is er nog "een beetje" van over, als is het totaal niet meer origineel na de verbouwing.

Ik heb toenmalig wel diverse afleveringen van "Studio REM" opgenomen op VHS met o.a. Wibo van der Linden, elke aflevering begon met de helikoptervlucht naar het eiland en daarna begon het praatprogramma in de ruimte waar vroeger de zenders stonden.

Het is hetzelfde als met de Norderney, alleen de buitenkant lijkt nog een beetje maar voor de rest is het oude totaal verloren.

Groet

Henk Kruize

 

15023604287_1556ed1899_o.jpg

Oh Juul,

 

en deze is ook nog leuk, toen lag de Norderney in Maastricht, was in 1987

 

Henk Kruize

 

1987 maastr01 henk.jpg

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

het blijven mooie beelden, Marian Bierenbroodspot... in de eerste uitzending van TV Noordzee, ze heeft ooit in een interview aangegeven dat ze de scene dat ze dat trapje afkwam wel 10x heeft moeten overdoen.. en..  :) Hans Knot nog voorzien van mooie baard... 

Ik blijf het zeggen, man wat hebben we toch een mooie hobby.... ja toch? Al zijn er hele volksstammen die ons niet helemaal begrijpen... och, dan denk je maar "Mattheus 5 vers 3"... (Zie google)

groet

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6380
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    DB96
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.