Spring naar bijdragen

Het Zwarte Gat


Aanbevolen berichten

31 minuten geleden zei Botia:

Ik dacht al ik kan me daar echt niet vergist in hebben. De enige afleveringen die ik heb beluisterd. Heb ik of hier gedwonload of beluisterd via Youtube.

 

Leuk dat je aflvering 481 ook binnenkort wilt gaan uploaden. Ik kijk er naar uit. ;)

Hoi Jan,

 

Dat omzetten naar mp3 werkt prima vis de link. Dank je wel!

Graag gedaan voor een mede Zwarte Gat liefhebber 😀 Fijne dag nog @Botia Bart.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-1-2024 om 15:54 zei Jan Veenstra:

Hoi Wim, @Sapuripong

 

Zeker een mooi alternatief wat betreft Mixcloud.

Hoi Camal, @Camal

 

Wat de onkosten betreft bedoel ik o.a. eventuele bijdragen aan tijd, materiaal en het versturen bijvoorbeeld. Ik snap wat je bedoelt, maar dan hebben het over rechten van een uitzending. Inderdaad het is zeker lastig, al weet ik niet hoe het zit met opgenomen uitzendingen ooit op cassettebanden uit de jaren 80 en 90. Daarom vind ik het delen via een openbare kanaal nog wel een bottleneck. 

 

Hallo @F Pruim

Ik weet dat dit ook een vorm van telepathie kan zijn wat je beschrijft. Natuurlijk is wat reïncarnatie betreft ook een theorie. Wel is het bijzonder dat iemand die blind is dit soort beelden ziet. Vergeet ook niet dat de ogen instrumenten zijn van de hersenen. Bijzonder interessant is het wel.

 

3 minuten geleden zei F Pruim:

Dag Jan Veenstra, ik begrijp wat je bedoeld, maar ik heb in die tijd erg veel gesproken met blind geboren mensen. Eigenlijk was er niemand van hen  in staat om beelden in de hersenen op te roepen van voorwerpen, kleuren of bv dieren. Tast, gehoor en reuk herinneringen te over, maar beelden? Niemand. Behalve degene waarover ik sprak. En nog een oude (blindgeboren) man die beweerde dat hij zeker wist hoe de kleuren rood en groen er uit zagen. Maar hij kon dat natuurlijk niet uitleggen. 

Heel hartelijk bedankt weer voor de downloads. Deze zijn nieuw voor mij!

Fijn weekend. 

 

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-1-2024 om 12:44 zei Jan Veenstra:

Dag F Pruim,

Bedankt voor je reactie. Wanneer iemand droomt komt er geen ogen aan te pas. Daarom is telepathie, dus gedachten van een ander ontvangen, een mogelijke verklaring. Nogmaals het is een theorie voor het zien van beelden door blinden. Het zijn immers hersenprocessen waar geen ogen aan te pas komen net als dromen. Er kan ook sprake zijn van een link maken met het collectieve onderbewuste en daardoor beelden zien. Dat blinden geen voorstelling kunnen maken van beelden en kleuren is dus bijvoorbeeld nooit een telepathisch contact te hebben gehad. Het zijn nogmaals theorieën en nog niet bewezen. Dat het bijzonder is ben ik volkomen met je eens, dat blijkt wel bij het horen van de uitzending. Nogmaals bedankt voor je reactie. Fijn weekend nog .

 

Voor allen hier die het boek niet kennen heb ik nog een boekentip.

 

Leo de Ruiter schreef ooit een prachtig boekje Waterval der Eenzamen. 

Alleen nog tweede hands te koop.

 

'De waterval der eenzamen' is een weergave van avonturen die de auteur beleefde in de periode dat hij eindredacteur was van het Veronica radioprogramma Het Zwarte Gat. Enkele spookkastelen en verhalen komen aan bod.

Knipsel.JPG

 

Bedankt Jan. Kan iemand de uitzendingen over de moordenaar van Andrea Luten nog herinneren? Ze waren behoorlijk heftig en ik vraag mij af of de echte moordenaar deze ooit gehoord heeft...

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei halo24:

 

Bedankt Jan. Kan iemand de uitzendingen over de moordenaar van Andrea Luten nog herinneren? Ze waren behoorlijk heftig en ik vraag mij af of de echte moordenaar deze ooit gehoord heeft...

Hoi @halo24 Ik kan mij het nog wel herinneren. Ze waren inderdaad behoorlijk heftig en ik had er niets mee.  Volgens mij heeft op YouTube één van de uitzendingen nog een klein fragmentje gestaan. Was wel slecht te verstaan trouwens.

bewerkt door Jan Veenstra
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-1-2024 om 12:44 zei Jan Veenstra:

Dag F Pruim,

Bedankt voor je reactie. Wanneer iemand droomt komt er geen ogen aan te pas. Daarom is telepathie, dus gedachten van een ander ontvangen, een mogelijke verklaring. Nogmaals het is een theorie voor het zien van beelden door blinden. Het zijn immers hersenprocessen waar geen ogen aan te pas komen net als dromen. Er kan ook sprake zijn van een link maken met het collectieve onderbewuste en daardoor beelden zien. Dat blinden geen voorstelling kunnen maken van beelden en kleuren is dus bijvoorbeeld nooit een telepathisch contact te hebben gehad. Het zijn nogmaals theorieën en nog niet bewezen. Dat het bijzonder is ben ik volkomen met je eens, dat blijkt wel bij het horen van de uitzending. Nogmaals bedankt voor je reactie. Fijn weekend nog .

 

Voor allen hier die het boek niet kennen heb ik nog een boekentip.

 

Leo de Ruiter schreef ooit een prachtig boekje Waterval der Eenzamen. 

Alleen nog tweede hands te koop.

 

'De waterval der eenzamen' is een weergave van avonturen die de auteur beleefde in de periode dat hij eindredacteur was van het Veronica radioprogramma Het Zwarte Gat. Enkele spookkastelen en verhalen komen aan bod.

Knipsel.JPG

Dank je voor de tip! Ik heb het boek kunnen kopen via marktplaats. Hopelijk heb ik het snel in de bus. Ik vond die Anders Luten  periode op het Zwarte Gat ongekend indrukwekkend. 

Op 19-1-2024 om 18:27 zei F Pruim:

Dag Jan Veenstra, ik begrijp wat je bedoeld, maar ik heb in die tijd erg veel gesproken met blind geboren mensen. Eigenlijk was er niemand van hen  in staat om beelden in de hersenen op te roepen van voorwerpen, kleuren of bv dieren. Tast, gehoor en reuk herinneringen te over, maar beelden? Niemand. Behalve degene waarover ik sprak. En nog een oude (blindgeboren) man die beweerde dat hij zeker wist hoe de kleuren rood en groen er uit zagen. Maar hij kon dat natuurlijk niet uitleggen. 

Heel hartelijk bedankt weer voor de downloads. Deze zijn nieuw voor mij!

Fijn weekend. 

 

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei F Pruim:

Dank je voor de tip! Ik heb het boek kunnen kopen via marktplaats. Hopelijk heb ik het snel in de bus. Ik vond die Anders Luten  periode op het Zwarte Gat ongekend indrukwekkend. 

 

Graag gedaan. Het is best een spannend boek, maar ook soms om te lachen. Veel lees plezier! Groetjes Jan

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jochem Bootsma:

In 2020 deelde ik een uitzending van de Paravisie Manifestatie in Borne. In dat oude topic reageerde @Botia deze week met de vraag of ik deze nog eens opnieuw wilde uploaden. Met plezier natuurlijk.... MAARRR...

 

Voortschrijdend inzicht laat zien dat ik een fout heb gemaakt met de datum van die uitzending! Er zijn namelijk 2 afleveringen vanuit Borne, eentje uit 1988 en eentje uit 1992. Destijds dacht ik de aflevering uit 1988 in bezit te hebben, maar het blijkt nu dat het om die van 1992 ging.

 

Inmiddels heb ik ze allebei, dus met deze nieuwe upload van Paravisie Borne lijkt het me een goed plan om ze dan ook allebei te delen :) Van 1992 heb ik een nieuwe bron en heb ik een nieuwe bewerking gemaakt. 1988 was nog niet bewerkt, maar nu dus voor het eerst wel... De kwaliteit van 1988 laat te wensen over, en hij is incompleet want het laatste stukje ontbreekt. Maar toch! Please login or register to see this link.

 

Hallo Jochem, We zijn er allen heel blij mee. Fantastisch weer. Bedankt weer voor al jouw inzet.

Nogmaals bedankt weer. Groetjes Jan.

bewerkt door Jan Veenstra
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Jochem Bootsma:

In 2020 deelde ik een uitzending van de Paravisie Manifestatie in Borne. In dat oude topic reageerde @Botia deze week met de vraag of ik deze nog eens opnieuw wilde uploaden. Met plezier natuurlijk.... MAARRR...

 

Voortschrijdend inzicht laat zien dat ik een fout heb gemaakt met de datum van die uitzending! Er zijn namelijk 2 afleveringen vanuit Borne, eentje uit 1988 en eentje uit 1992. Destijds dacht ik de aflevering uit 1988 in bezit te hebben, maar het blijkt nu dat het om die van 1992 ging.

 

Inmiddels heb ik ze allebei, dus met deze nieuwe upload van Paravisie Borne lijkt het me een goed plan om ze dan ook allebei te delen :) Van 1992 heb ik een nieuwe bron en heb ik een nieuwe bewerking gemaakt. 1988 was nog niet bewerkt, maar nu dus voor het eerst wel... De kwaliteit van 1988 laat te wensen over, en hij is incompleet want het laatste stukje ontbreekt. Maar toch! Please login or register to see this link.

 

Dank je wel Jochem. Ik ben er erg blij mee!

 

Ook namens mij veel dank voor je inzet.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi stukje,Martin.

Dat je dat allemaal hebt meegemaakt.Dat is nogal wat.

De nuchtere Hollander krabt zich nog eens op het vermoeide hoofd, en vraagt zich ondertussen af of er dan toch meer is tussen hemel en aarde?

Schijnt wel zo te zijn als men de vele Zwarte gat uitzendingen heeft gevolgd en beluisterd.

Hier in de buurt werd alleen het 'medium' Jomanda met haar 'ingestraalde' water er flink beter van.

Volgens mij heeft ze ooit een plaatje gemaakt, maar dat werd door ons nooit gedraaid, dat werd met stip meteen in de afval emmer gepleurd.

Die aflevering 'De Magische Wereld van de Computer' mag je nog wel eens aanbieden als je wilt.

 

Blijf lekker meelezen hier op het forum,en hopelijk voel je je wat beter.

Zodat je nog lange tijd van de hobby's mag genieten.

 

Groetjes,Moby.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 1/15/2024 at 8:39 PM, Jochem Bootsma said:

Dag Jan, zover zijn we helaas nog lang niet MAARRR... goed om die wens mee te nemen. Mocht ik het via een officieel kanaal geproduceerd krijgen en zoiets blijkt dan moeilijk (ik kan me voorstellen dat er bij een afspraak als uitgeven op een platform zoals Spotify niet per se een andere 'site' is waar dan ook een .mp3 te downloaden is), dan valt er natuurlijk altijd wat te regelen 😉

 

En dan nog maar eens iets:

Please login or register to see this link.  !!!

Nogmaals happy new year 😎

Kan iemand deze voor mij opnieuw aanbieden? Door werkdruk te veel met onbelangrijke dingen bezig en geen tijd gekregen naar het forum te gaan 🙄

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Martin.

 

Tja,Jomanda..... Een doodgewoon meisje uit Deventer die er alles aan deed om in de spotlights te staan.

Maar weinig mensen kennen de complexe en spraakmakende verhalen achter de vrouw in de iconische blauwe jurk.

Jomanda nam toen haar toevlucht tot het voormalig klooster Ravensbos in Valkenburg.

 Op het klooster krijgen de healingsessies een steeds duisterder karakter en begint het steeds meer op een sekte te lijken.

Daar kan men ook wel een paar afleveringen van Het Zwarte gat aan gaan wijden......

 

Mijn interesse ligt vooral bij de Ufo's en buitenaards leven.

Dat fenomeen is ook behandeld in het Zwarte gat.

Soms, als je wat geluk hebt, zie je er bij toeval eentje voorbijkomen:D

Ook zonder het genot van een krat Grolsch pijpjes bier zie je  ze soms.........

 

 

 

d08e871c6305d35e6c16dae23e3b62dd.jpg

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even iets anders. Ik weet niet of je het volgt Jochem, maar Giel Beelen is Radio 4all gestart. Een radiozender met een vertikale programmering. Ik weet niet wat de eventuele  kosten zouden zijn, maar op deze zender zou een doorstart van "Het zwarte gat" mogelijk kunnen zijn.

 

Wim

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei martinja:

Je hoorde door de loop der tijd heel wat namen voorbij komen. Ik luisterde gisteren naar een uitzending waar ik Sita ten Cate uit Den Haag aan de telefoon hoorde. Die was erg goed. Hebben jullie haar ooit aan het werk gezien ?

@martinja Tijdens een landelijke TV uitzending in het jaar 1987 "Impressie ParaVisie Manifestatie mei 1986"

Op 30-1-2024 om 13:58 zei Sapuripong:

Nog even iets anders. Ik weet niet of je het volgt Jochem, maar Giel Beelen is Radio 4all gestart. Een radiozender met een vertikale programmering. Ik weet niet wat de eventuele  kosten zouden zijn, maar op deze zender zou een doorstart van "Het zwarte gat" mogelijk kunnen zijn.

 

Wim

@Sapuripong Daarvoor zal denk ik toestemming en uitzendrechten voor moeten komen.

bewerkt door Jan Veenstra
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.