Spring naar bijdragen

Het Zwarte Gat


Aanbevolen berichten

Leuk hoor, die Paravisie uitzending! Ik kan me niet goed herinneren of de radioversie van Paravisie '85 in omloop is. Anders zal ik eens kijken of ik die kan delen hier.

 

Dan nog iets anders. Ook al is dit niet helemaal de plek, ik vind toch dat dit gedeeld mag worden onder enthousiastelingen van Het Zwarte Gat...

 

Vorige week is Fred Wolf overleden. Hij was sinds de vroegste uitzendingen één van de grootste verzamelaars van het programma (ook meerdere keren te horen in de afleveringen, plus vaak achter de schermen aanwezig geweest) en hij is ook ontzettend belangrijk geweest voor een groot deel van het archief dat er nu overgebleven is. In mijn zoektocht was hij het startpunt (wat was dat een geweldig eerste telefoontje) en hij heeft me met open armen bij hem thuis ontvangen, steeds benadrukkend dat hij blij was dat een veel jonger iemand nu geïnteresseerd was in Het Zwarte Gat. Een creatieve, grappige en bovenal heel aardige man. Ik zal hem missen, bedankt Fred en Good Night 🙂

  • Bedankt 3
  • Treurig 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 8/5/2023 at 9:45 AM, martinja said:

Echt veel waardering hoever je gekomen bent Jochem - heel blij mee - dank je wel !!

 

Groetje,

Martin

 

Ditto! Ik waardeer het ook heel erg. En erg triest te horen van Fred Wolf.

 

Wat anders:

 

 

Is dit nu dé Co Patist? Ik vond deze heel toevallig....

bewerkt door Sootje
styling
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Sootje:

 

Ditto! Ik waardeer het ook heel erg. En erg triest te horen van Fred Wolf.

 

Wat anders:

 

 

Is dit nu dé Co Patist? Ik vond deze heel toevallig....

Dit is een foto van Co uit 1984. Lijkt hij er op?

 

 

 

1 uur geleden zei thijs5326:

Dit is een foto van Co uit 1984. Lijkt hij er op?

 

 

 


of meer op deze?

 

 

 

1 uur geleden zei thijs5326:

Dit is een foto van Co uit 1984. Lijkt hij er op?

 

1 uur geleden zei thijs5326:


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 uur geleden zei thijs5326:

 

 

 

 

IMG_1945.jpeg

bewerkt door thijs5326
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Misschien een rare (of zelfs overbodige) vraag, maar is er ooit een video opname gemaakt van een Zwarte Gat uitzending in de studio zelf of op pad met de paragnosten naar bijvoorbeeld een spookkasteel? Het is natuurlijk nog ver voor het onstaan van youtube en mobieltjes, maar is zo iets ooit gedaan? 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Sootje:

Misschien een rare (of zelfs overbodige) vraag, maar is er ooit een video opname gemaakt van een Zwarte Gat uitzending in de studio zelf of op pad met de paragnosten naar bijvoorbeeld een spookkasteel? Het is natuurlijk nog ver voor het onstaan van youtube en mobieltjes, maar is zo iets ooit gedaan? 

Hoi Sootje, Ik heb dit nooit op TV gezien en ik weet zeker alleen maar de Paravisie Manifestaties. Tijdens de TV uitzendingen van Tineke Paranormale Wereld was wel veel te zien betreft spooktochten enz. Veel op YouTube is te vinden trouwens. 

bewerkt door Jan Veenstra
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Jan Veenstra:

Hoi Sootje, Ik heb dit nooit op TV gezien en ik weet zeker alleen maar de Paravisie Manifestaties. Tijdens de TV uitzendingen van Tineke Paranormale Wereld was wel veel te zien betreft spooktochten enz. Veel op YouTube is te vinden trouwens. 

Een programma wat er iets van weg had, was het programma Parallax wat destijds ook werd uitgezonden door Veronica (VOO)

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de parallax uitzendingen is helaas bijna niks te vinden. Paar fragmenten op YouTube gevonden, helaas inmiddels ook weer verwijderd van YouTube.

het programma bestond uit 2 onderdelen, het verhaal en nog een onderdeel (het onderzoek?) lag qua onderwerpen wel in het verlengde van HZG.

bewerkt door Camal
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Camal:

Van de parallax uitzendingen is helaas bijna niks te vinden. Paar fragmenten op YouTube gevonden, helaas inmiddels ook weer verwijderd van YouTube.

het programma bestond uit 2 onderdelen, het verhaal en nog een onderdeel (het onderzoek?) lag qua onderwerpen wel in het verlengde van HZG.

Ergens liggen die dingen in de kast. Ik heb ze destijds wel opgenomen, maar het zijn files van 4 gig

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-9-2023 om 11:28 zei Camal:

Van de parallax uitzendingen is helaas bijna niks te vinden. Paar fragmenten op YouTube gevonden, helaas inmiddels ook weer verwijderd van YouTube.

het programma bestond uit 2 onderdelen, het verhaal en nog een onderdeel (het onderzoek?) lag qua onderwerpen wel in het verlengde van HZG.

Klopt @Camal. mijn maat Maarten heeft ze online gehaald vanwege copyright problemen.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
  • Treurig 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Jan Veenstra:

Klopt @Camal. mijn maat Maarten heeft ze online gehaald vanwege copyright problemen.


ja helaas. is er iemand die de onderwerpen weet van deze uitzendingen?

en misschien is er wel een optie om dit op een besloten manier toch te delen?

op uitnodiging misschien, zelfde verhaal denk ik als met de HZG afleveringen.

jammer :(

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.