Spring naar bijdragen

Het Zwarte Gat


Aanbevolen berichten

Op 11-12-2023 om 00:05 zei Camal:

 

Op 11-12-2023 om 00:05 zei Camal:

even heel wat anders. Laatste tijd veel oude uitzendingen opnieuw beluisterd.
In veel van de ouder uitzendingen zitten vragen van luisteraars. Tegenwoordig worden ervaringen, eigen experimenten eenvoudig via internet gedeeld. Bijvoorbeeld via YouTube. Maar was er in het zwarte gat ook ruimte voor bijvoorbeeld bandstem opnames van luisteraars? Was er in die tijd bijvoorbeeld ook materiaal opnames van bijvoorbeeld ufo’s ingestuurd door luisteraars? Natuurlijk was opnemen/filmen veel minder gemeen goed. Maar toch.

En als laatste opmerking nog dit. Bij veel tv shows op tv en YouTube claimen veel makers “bewijs” te hebben. Maar wat ik altijd mis is een vorm van naslag waar dit terug te zien/boten/luisteren is.

of het nou echt is of niet, of je het wel of niet geloofd maakt niet zo veel uit, maar een show zoals Ghost adventures  en ghost hunter claimen allerhande “bewijs” te hebben. Maar ipv dit bewijs op internet te delen laten ze alleen kort iets zien in de show . Er zouden toch uren aan EVP opnamen beschikbaar moeten zijn. Maar dit wordt niet gedeeld.

Is er hier iemand die weet of er betrouwbare fora of facebook groepen zijn over dit soort onderwerpen, van onderzoeker die ook eigen opnamen/fotos/evp delen of  posten van wat ze hebben onderzocht? 

Wat ik tegenkom is heel oud/ of zo dood als een pier. 
 

 

Hallo @Camal

 

Wat ik aan uitzendingen ken en mij kan herinneren wat bandstemmen betreft dit nooit van luisteraars te hebben gehoord. Pioniers op het gebied was naast Branton Geus ook Hans Kennis die geregeld te horen was in Het Zwarte Gat. Hoewel Branton en Hans ook uitgingen van stemmen van gene zijde, zijn parapsychologen anders van mening. Wat ik toen zoal heb geleerd is dat er een theorie bestaat dat bandstemmen meer een resultaat is van psychokinese, dus stemmen op de band veroorzaakt door bijvoorbeeld de experimentator zelf. Maar nooit is dit bewezen, even als het nog niet bewezen is dat dit wordt veroorzaakt door een entiteit uit het dodenrijk. 

 

Veel informatie van Hans Kennis en de bandstemmen vind je op Please login or register to see this link.

bewerkt door Jan Veenstra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.