Geplaatst 15 augustus 20223 jr. Ik zag wat leuks staan in dit bericht: https://radiovisie.eu/radio-caroline-zoekt-500k-voor-restauratie-ross-revenge/ Het eerste is het installeren van zonnepanelen op de zendersite Orfordness om de AM-zender op 648 kHz van stroom te voorzien. Niet alleen zal Caroline op die manier het eerste volledig ‘groene’ radiostation zijn Het natuurlijk een zeer goed idee om te zorgen dat je je energie voorziening goed op orde hebt. Maar dat je daarmee de 1e bent die op deze wijze op een alternatieve wijze, dus groen, bezig is valt te betwijfelen. Bij radio TPOT zijn we inmiddels al vier jaar groen bezig, en wordt het station volledig door zonnepanelen van energie voorzien. Ik weet dat er meerde stations in Nederland zijn, die dit ook zo doen. Inmiddels de redactie een berichtje gestuurd 👍 Theo
Geplaatst 15 augustus 20223 jr. Op Curacao hadden ze in de jaren 80 al een groene zender : Radio Hoyer. De stroom prjjs was daar altijd al zeer hoog. Was de eerste ter wereld zeggen ze.
Geplaatst 16 augustus 20223 jr. Op 15-8-2022 om 08:22 zei radio tpot: Ik zag wat leuks staan in dit bericht: https://radiovisie.eu/radio-caroline-zoekt-500k-voor-restauratie-ross-revenge/ Het eerste is het installeren van zonnepanelen op de zendersite Orfordness om de AM-zender op 648 kHz van stroom te voorzien. Niet alleen zal Caroline op die manier het eerste volledig ‘groene’ radiostation zijn Het natuurlijk een zeer goed idee om te zorgen dat je je energie voorziening goed op orde hebt. Maar dat je daarmee de 1e bent die op deze wijze op een alternatieve wijze, dus groen, bezig is valt te betwijfelen. Bij radio TPOT zijn we inmiddels al vier jaar groen bezig, en wordt het station volledig door zonnepanelen van energie voorzien. Ik weet dat er meerde stations in Nederland zijn, die dit ook zo doen. Inmiddels de redactie een berichtje gestuurd 👍 Theo Theo, Hoe voedt jij je zender dan in de donkere uren?? Denk dat je zender niet volledig op zonnestroom werkt.
Geplaatst 16 augustus 20223 jr. Auteur ja hoor ik lever meer stroom dan dat ik verbruik. De techniek om onafhankelijk van het net te zijn, en dat beweer ik ook niet, is nu nog niet betaalbaar voor de gewone man. Theo
Geplaatst 17 augustus 20223 jr. Neem dat groen maar met een forse berg zout. Immers zolang zonepanelen niet klimaatneutraal worden geproduceerd en idem met al het materiaal dat daarbij komt (zoals de alu frames en de hele keten) is het inclusief jaren van gebruik dus niet groen. Alleen naar het laatste stukje van de keten (het gebruik) kijken en dat dan groen noemen is struisvogelgedrag. 17 augustus 20223 jr. bewerkt door Eric
Geplaatst 17 augustus 20223 jr. Auteur Dat is met alles zo waar techniek bij gebruikt wordt. Dan kun je beter de bom laten vallen, maar die is dan ook weer niet groen gemaakt 😁 Theo
Geplaatst 18 augustus 20223 jr. Op 15-8-2022 om 08:22 zei radio tpot: Maar dat je daarmee de 1e bent Inmiddels de redactie een berichtje gestuurd 👍 Theo Ik weet niet of er dat al stond, maar nu staat er het eerste "Britse" station
Geplaatst 18 augustus 20223 jr. Auteur dat stond er eerder niet, er stond het eerste volledig ‘groene’ radiostation zijn. Theo
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.