Geplaatst 5 oktober 20223 jr. Populair bericht Radio Monique Caroline-19871005-1800-1813-Viewpoint Radio Caroline Monique-19871005-1558-1600-WimDeValk-Nieuws Monique-19871005-1600-1700-JanVeldkamp-Windkracht4tot6 Monique-19871005-1700-1800-JanVeldkamp-Windkracht4tot6 Monique-19871005-1800-1900-Nonstop
Geplaatst 5 oktober 20223 jr. Populair bericht 5 uur geleden zei Roel Dickse: Monique-19871005-1800-1900-Nonstop Jan Veldkamp doet hier de summiere presentatie. Het was z'n laatste programma op Radio Monique.
Geplaatst 5 oktober 20223 jr. Populair bericht 7 uur geleden zei Roel Dickse: Radio Monique Monique-19871005-1800-1900-Jan Veldkamp-TijdelijkVanDerMeijdenWerk3om3 Vanaf morgen (6-10-1987) vanaf 12 uur is, tot aan de aflossing (13-10-1987), Radio Monique tussen 7 en 19 uur in de lucht met non-stop-muziek. De nieuws-, weer-en verkeersberichten zijn wel te horen, evenals de reclame-boodschappen.
Geplaatst 5 oktober 20223 jr. Populair bericht Met heel veel plezier zitten luisteren naar: Monique-19871005-1600-1700-JanVeldkamp-Windkracht4tot6. Okey, het was dan wel geen Veronica of RNI, maar laten we beseffen dat in die tijd de omstandigheden niet altijd optimaal waren. Het schip lag heel ver weg uit de kust en bevoorrading was altijd de zwakste schakel (Leen?) Als je alsnog, na al die weken er een dergelijk programma "uitperst" dan heb ik alleen maar respect. Met terugwerkende kracht... GENOTEN!
Geplaatst 5 oktober 20223 jr. Populair bericht 1 uur geleden zei thijs5326: Vanaf morgen (6-10-1987) vanaf 12 uur is, tot aan de aflossing (13-10-1987), Radio Monique tussen 7 en 19 uur in de lucht met non-stop-muziek. De nieuws-, weer-en verkeersberichten zijn wel te horen, evenals de reclame-boodschappen. Toen ik Jan eraan herinnerde dat hij vandaag 35 jaar geleden z'n laatste programma aan boord van de Ross maakte, schreef hij: ,,Weet nog wel dat ik er genoeg van had. Het werd er niet beter op. Achteraf gezien e e n boordperiode te lang. Maar dat weet je niet van te voren 🙂 ''
Geplaatst 5 oktober 20223 jr. Populair bericht Misschien nog een extra toelichting. Op papier was Monique een onmogelijk project. Onbereikbaar voor de organisatie en totaal geen communicatie met de mensen aan boord. Voor een bevoorrading hadden we 24 uur goed weer nodig, Ik heb het niet over zon of regen, maar altijd die wind. Iedereen moest wel weer veilig thuiskomen! En natuurlijk, we hebben alles geprobeerd om de Ross te bevoorraden, ook met een vliegtuig (paracentrum TexeL) We hadden alles daarvoor aan boord. Maar ja, het blijft illegaal. In de praktijk, niet genoeg nieuwe platen en tapes (Berk, van Kooten) die in de herhaling moesten. Dan weer sneu als je in die tijd moest lezen in de Freewave dat alles in herhaling ging en dat het de organisatie zo slecht in elkaar zat(!) Op de achtergrond werd er met man en macht gewerkt om de boel in de lucht te houden. Ik mag het zeggen... want ik was erbij.
Geplaatst 5 oktober 20223 jr. Populair bericht 2 uur geleden zei Walter: Misschien nog een extra toelichting. Op papier was Monique een onmogelijk project. Onbereikbaar voor de organisatie en totaal geen communicatie met de mensen aan boord. Voor een bevoorrading hadden we 24 uur goed weer nodig, Ik heb het niet over zon of regen, maar altijd die wind. Iedereen moest wel weer veilig thuiskomen! En natuurlijk, we hebben alles geprobeerd om de Ross te bevoorraden, ook met een vliegtuig (paracentrum TexeL) We hadden alles daarvoor aan boord. Maar ja, het blijft illegaal. In de praktijk, niet genoeg nieuwe platen en tapes (Berk, van Kooten) die in de herhaling moesten. Dan weer sneu als je in die tijd moest lezen in de Freewave dat alles in herhaling ging en dat het de organisatie zo slecht in elkaar zat(!) Op de achtergrond werd er met man en macht gewerkt om de boel in de lucht te houden. Ik mag het zeggen... want ik was erbij. Andere tijden Walter, maar om het onmogelijk te noemen? (...) De lijnen waren wat langer dan bij Veronica/ Noordzee. Toegegeven, dat zou vandaag de dag niet meer kunnen. Evenzogoed dankbaar dat ik het heb mogen meemaken. Foto: Harm ten Brink
Geplaatst 6 oktober 20223 jr. Inderdaad, die mensen deden het toch maar. Ik had en heb nog steeds het grootste respect voor hen. Soms met fans aan boord, die willen hun station eens meemaken aan boord, hoe de bevoorrading ging en zo.. Zelf ben ik maal mee geweest. Dank aan Leendert en Nico. Het was prachtig. Dank u wel
Geplaatst 6 oktober 20223 jr. Populair bericht Op 5-10-2022 om 14:55 zei Walter: Het schip lag heel ver weg uit de kust en bevoorrading was altijd de zwakste schakel (Leen?) Als je alsnog, na al die weken er een dergelijk programma "uitperst" dan heb ik alleen maar respect. Met terugwerkende kracht... GENOTEN! Het is voor veel boord medewerkers toch wel de tijd van hun leven geweest. Iedere dag was weer een nieuwe onvoorspelbare dag. Wat doet het weer, blijft de zender in de lucht, houdt het anker het, komt er bevoorrading, waarom ligt er een marineschip in de buurt, waarom wordt er boven het schip door defensie gevlogen, wat eten we vanavond? Allemaal vragen. Niet iedereen kon met deze onzekerheid leven en ook nog eens het leven aan boord delen met anderen. Een eigen hut met bed was er niet altijd. Privacy was alleen voor de kapitein weggelegd. Om onder zulke omstandigheden toch proberen programma's de presenteren vraagt om meer respect dan de generatie van voor 1 september 1974 die hun programma's opnamen in verwarmde studio's met normale werkuren. Een enkeling toen ging naar boord. De bevoorrading was inderdaad de zwakste schakel. Verse aanvoer van voedsel, genotmiddelen(alcohol, tabak), platen, dj's deed bij velen aan boord de stemming verhogen. Ik heb jarenlang meegemaakt hoe belangrijk die paar uur van langzij liggen met de bevoorrading was. En het was door de strafbaarheid een helse klus om iedere keer uit handen van de opsporingsambtenaren te blijven. Het was een heel verschil met vroeger toen er vanuit Scheveningen een soort pendeldienst was, waarbij je binnen een uurtje je al naast de zendschepen lag. Varen vanuit België en Frankrijk naar de Ross Revenge duurde afhankelijk van de zeegang tussen 6-10 uur. Ik sluit me aan bij Walter en Harm. Ik heb er ook van genoten en ben dankbaar het te hebben meegemaakt. Salut Leendert 6 oktober 20223 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.