Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Hallo,

Cable One in Hilversum was het eerste commerciële kabelradiostation in Nederland als initiatief van Willem van Kooten en Ad Ossendrijver, het station dat 8 februari 1988 van start ging.
Na 2 succesvolle jaren besloten ze in oktober 1989 in Den Haag om Cable One te verbieden.
De reden hiervoor was dat de constructie die Cable One gebruikte om via een ander land per satelliet uit te zenden ook door Joop v/d Ende gebruikt zou gaan worden voor een eigen commercieel televisiestation (TV 10).
Om dit televisiestation te kunnen verbieden moesten ze eerst Cable One verbieden en dat is ook gebeurd.
Binnen enkele maanden na de start van Cable One werden ook Radio 10 en Sky Radio gelanceerd, deze gebruikte een andere uitzendconstructie en dat werd dan weer wel getolereerd.

Cable One.. The Station of the Stars.

Ondanks dat het alweer 35 jaar geleden is, de jingles in HQ... voor de liefhebbers.

De WeTransfer link is;

https://we.tl/t-RpVrhqgJwL

Groeten,

Gerrit Lettinck

Geplaatst

hallo Gerrit, klinkt lekker.

Heb je eenig idee wie dit jingle package heeft gemaakt?

Bedankt en de groetjes

Dyo

Aussieland

Geplaatst
37 minuten geleden zei dyo:

Heb je eenig idee wie dit jingle package heeft gemaakt?

Bedankt en de groetjes

Dyo

Aussieland

De jingles zijn door Simrek gemaakt.

Geplaatst

En Simrek maakte niet alleen jingles voor Cable One.

CableOne-DiverseCommercialVoorbeelden001.thumb.jpg.de00032bc436ac188571d30a005f1661.jpgCableOne-179028AJ-BlauweSluis13-Pasen001.thumb.jpg.f654102965a94a0367dea5c0ac4c6495.jpg

Geplaatst

Bedankt mooie aanwinst.

Ken nog steeds de Reclame van Bose waar ik toen werkte op Cable1 en de Thats cassette reclame wie heeft die nog ergens en bied ze aan . Waffers woofers tweeters .....

Geplaatst
  • Populair bericht

Die Bose reclame moet ik dacht ik nog wel ergens hebben, maar ik kan 'm niet vinden. Wel een promo van Simrek voor Cable One en een Simrek jingle:

Simrek stuff

Bedankt voor de mooie jingles, Gerrit. Op één van de radiodagen stond Jelle er met ik weet niet hoeveel Cable One studiobanden. Ik kan me nog wel voor m'n kop slaan dat ik ze toen niet allemaal gekocht heb (ze waren geloof ik 10 gulden per stuk). Die moeten nog wel ergens in het "circuit" zweven.

bewerkt door Ben

Geplaatst

Alvast bedankt Ben .. zat nu ook wat oude programma,s te zoeken met Cas Linda en Tom maar vele links zijn helaas dead.

Geplaatst
Op 25-8-2023 om 17:08 zei pvanklei:

De jingles zijn door Simrek gemaakt.

Bedankt Peter

Dyo

Geplaatst
  • Auteur
Op 25-8-2023 om 15:20 zei Jaap De Vries:

Bedankt mooie aanwinst.

Ken nog steeds de Reclame van Bose waar ik toen werkte op Cable1 en de Thats cassette reclame wie heeft die nog ergens en bied ze aan . Waffers woofers tweeters .....

Hoi Jaap,

De Thats cassette reclame zit in een half uur Benny Brown on Cable One.

Deze plaats ik in de rubriek "Nederland".

Groeten,

Gerrit Lettinck

Geplaatst
  • Populair bericht

Naar aanleiding van de posting van Gerrit heb ik weer ff gezocht en kijk (luister) hier:

Waffers, Woofers, Tweeters

De onvervalste Cable One Eurowaals uitvoering van de Waffers, Woofers, Tweeters reclame. Van wie ik deze indertijd gekregen heb weet ik niet meer.

Geplaatst

Da's interessant, Peter. Ik heb ook een Cable One demo tape, maar dan staat er nog 1987 achter de titel. En die tape heeft geen reclame van That's en Bose. Blijkbaar zijn er dus in ieder geval twee demo cassettes gemaakt.

Bedankt voor het beschikbaar stellen!

Geplaatst
2 minuten geleden zei Ben:

Da's interessant, Peter. Ik heb ook een Cable One demo tape, maar dan staat er nog 1987 achter de titel. En die tape heeft geen reclame van That's en Bose. Blijkbaar zijn er dus in ieder geval twee demo cassettes gemaakt.

Dat klopt. Er zijn meerdere cassettes waaronder die uit 1987.

Geplaatst
  • Populair bericht

Hierbij 4 stuks originele Bose reclames. Dit is een kopie van de carts die op de Ross Revenge is gemaakt. De spots draaiden ook op Radio Monique.

Reclames - Bose-speakers

Geplaatst

bedankt en leuk om weer terug te horen had ooit vele uurtjes via Harm hier maar die stonden op een pc die nog steeds niet terug is dus alles van cable1 is welkom ..

13 uur geleden zei Gerrit Lettinck:

Hoi Jaap,

De Thats cassette reclame zit in een half uur Benny Brown on Cable One.

Deze plaats ik in de rubriek "Nederland".

Groeten,

Gerrit Lettinck

gerrit bedankt ga er voor zitten morgen avond ..

Geplaatst

Bedankt Peter,

Leuk om Tom Mulder te horen.

Hij had een mooie stem en was een goede DJ.

Greetings

Dyo

Geplaatst

Beste Gerrit, zou je svp nog een keer de "WeTransfer"-link willen aanbieden?

Heb hem helaas gemist. Alvast mijn hartelijke dank.

• 5 weeks later...
Geplaatst

Beste Gerrit,

Zouden de jingles nog een keertje mogen? Of wil iemand anders ze hier nogmaals beschikbaar stellen?

Mijn dank is groot!

Hans

• Vincent locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.