Spring naar bijdragen

Radio Nationaal - 2000


martinja

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...
9 minuten geleden zei Juul:

 

"Credits dus voor de originele uploader."

 

Lekker makkelijk.


Ja deze vermelding doe ik ook wel eens. En ook daar heb je je al eens negatief over uitgelaten. Ik hou niet bij wie wat allemaal aanbiedt en wat ik heb gedownload de afgelopen 10 a 15 jaar. En inmiddels is de lol wel iets minder geworden om hier te uploaden o.a. vanwege dit soort 'zure' opmerkingen. Verder vind ik je reacties vaak fijn, maar deze mag je achterwegen laten.
Ik zeg; credits voor het opnieuw aanbieden. 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag, "Rrrricky",  laat ik je maar Rick noemen, als het mag,

Waarom hou je de originele uploader dan gewoon niet even bij dan ? Of het nou 10 -15 jaar terug was of niet.

Is helemaal niet "moeilijk" toen niet en nu ook niet.

 

Groet,

 

Juul

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-10-2023 om 21:07 zei Juul:

Dag, "Rrrricky",  laat ik je maar Rick noemen, als het mag,

Waarom hou je de originele uploader dan gewoon niet even bij dan ? Of het nou 10 -15 jaar terug was of niet.

Is helemaal niet "moeilijk" toen niet en nu ook niet.

 

Groet,

 

Juul

 

Dag Juul,
Ik heb het toen niet gedaan en doe het nu niet. Ik zie daar de toegevoegde waarde niet van. Je kunt er iedere keer een opmerking over maken bij dit soort 'credit uploads', maar wat heeft dat voor zin? Niet echt bevordelijk voor de sfeer hier op het forum. Het is juist fijn als iemand opnamen nog een keer aanbiedt.
Laten we fijn mooie programma's delen hier. Nieuwe en oude. 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat ik allereerst vooropstellen dat ik niemand tegen het hoofd wil stoten en elke vorm van upload (of her-plaatsing van een upload) kan waarderen. Met dat gezegd hebbende, kan ik de 'zure opmerkingen' van Juul wel begrijpen. En dat komt door onderstaande:

 

Op 3-11-2023 om 18:10 zei Rrrricky:

Het is juist fijn als iemand opnamen nog een keer aanbiedt.

 

Dan heb je wel iemand nodig die ze als eerste aanbiedt. Als je dat keer op keer doet, er een paar keer een schampere merci vanaf kan en tijden later men zich ineens niet meer kan herinneren "oh, bij wie komt dit eigenlijk vandaan?", dan draait het een verzamelaar niet langer meer om de kwaliteit, maar om de kwantiteit. Dat wekt wrevel op bij degenen die er eerder nog moeite voor deden, en die vervolgens zien dat hun moeite simpelweg wordt vergeten, gerelativeerd of afgedaan als triviaal. Die beginnen dan te denken, waarvoor doe ik die moeite nog precies? Punt 2:

 

Op 3-11-2023 om 18:10 zei Rrrricky:

Niet echt bevordelijk voor de sfeer hier op het forum.

 

Uitspraken als "Ik zie daar de toegevoegde waarde niet van" zijn daarentegen wel bevorderlijk voor de motivatie van een verzamelaar die zijn eigen bandjes ervoor besluit te digitaliseren. De dank is aantoonbaar vluchtig, en de graaierij daarna des te groter.

 

Het is één ding om, net als iedereen, een graaier te zijn, maar het is wat anders om het gewoon zonder gêne te zeggen ook. Punt 3:

 

Op 30-10-2023 om 20:58 zei Rrrricky:

Ja deze vermelding doe ik ook wel eens. En ook daar heb je je al eens negatief over uitgelaten. Ik hou niet bij wie wat allemaal aanbiedt en wat ik heb gedownload de afgelopen 10 a 15 jaar. En inmiddels is de lol wel iets minder geworden om hier te uploaden o.a. vanwege dit soort 'zure' opmerkingen.

 

Als het niet de moeite is om bij te houden wie welke opname eerder plaatste en wellicht dus ook de moeite deed deze te digitaliseren... Waarom zou je dan wel bijhouden wie hoevaak welke zure opmerking plaatste?

 

Maar verbeter me als ik bovenstaande punten te kort door de bocht stel.

bewerkt door Samba-boy
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.