Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Vanmiddag heb ik een soort schoolreisje gehad.

Oud TROS collega Jurre Bosman is tegenwoordig radio baas audio bij de NPO. Ik zie 'em nog binnenkomen begin jaren 90 bij ons als 18 jarige. "Helemaal uit Twenthe" zoals hij zei.

Collega Daniel Dekker en ik waren aangewezen door onze TROS baas als mentor voor Jurre. Niet nadat we tegen hem zeiden maak nu eerst  je studie bedrijfskunde af want dan heb je tenminste een "vak".......... Da's niet gelukt.

Hij ontwikkelde zich razendsnel als een fanatieke radiomaker. En toen hij in op ons kantoor ( de WPM ) een hele grote MAC computer ontdekte was hij er niet weg te branden. Met een programma dat toen erg in zwang was "Pro-Tools". Hij maakte de ene promo na de andere voor ons programma POSTER. Ik vond monteren op een M15 al genoeg.........En na een tijdje kwam ie bij mij om te vragen of hij ook eens een POSTER mocht maken. Daniel en ik stelden één voorwaarde, we wilden het voor uitzending afluisteren. En zo gebeurde het. Jurre maakt een POSTER over Lois Lane op 14 april 1996 en wij keurden het goed.

We hebben hem daar een getuigschrift voor gegeven en dat hangt in z'n directie kantoor.

Elke keer dat ik Jurre weer eens sprak vroeg ie of ik eens langs kwam in Hilversum voor een tour door 'de Peperbus", het gebouw waar alle NPO radio uitzendingen vandaan komen. Vanmiddag was het zover....Ik heb genoten om te zien hoe tegenwoordig de radiostudio's eruit zien. Van dichtbij met uitleg. Want ik ben nog uit de tijd van "band en plaat".

Ik heb alleen maar computer schermen gezien, behalve op de kamer van Jurre, dat was terug in de tijd en voor mij herkenbaar.

Enfin, ik heb een erg leuke middag gehad. Hier een paar foto's van de studio waar "toevallig"  Daniel Dekker aan het uitzenden was op RA5. Dus we gingen weer op de foto, Daniel en ik met Jurre  waar wij dertig jaar geleden mentor over waren. "is ie toch nog aardig terecht gekomen".  hi

Henk Juul en Jurre.jpg

pres Radio5.jpg

Henk en Cor.jpg

screen 20.jpg

screen 23.jpg

bu.jpg

bewerkt door Juul

Geplaatst

Ja zonder een computer gaat niet veel meer Juul.

Dat zie je zelfs hier bij mijn klein AM stationnetje al gebeuren.

Maar ik heb geen software gestuurde mengpanelen en dergelijke, in gebruik hoor.

Das allemaal nog handwerk.

Theo

Geplaatst

Mooie reportage van de studio anno nu. Staat zo ver van de foto's die ik op 10-8-1970 maakte. Het ging "mis" toen in 19huppeldepup de CD speler voor het eerst gezien werd in radiostudio's. Nou ja "mis"? De introductie vd de CD speler maakte het scherp zetten een stuk prettiger.

Foto's Paul de Haan.

Veronica Lapershoek 10-8-1970 E0005.jpg

Veronica Lapershoek 10-8-1970 E0006.jpg

Veronica Lapershoek 10-8-1970 E0007.jpg

Veronica Lapershoek 10-8-1970 E0008.jpg

Geplaatst

Aaah dus dít draadje, had ik even gemist. Mooi verhaal weer, en (zoals ik al eerder schreef) inspirerend om te zien hoe iets kan lopen.

Geplaatst
  • Auteur
Op 21-11-2023 om 06:18 zei Marinebroadcasters:

Mooie reportage van de studio anno nu. Staat zo ver van de foto's die ik op 10-8-1970 maakte. Het ging "mis" toen in 19huppeldepup de CD speler voor het eerst gezien werd in radiostudio's. Nou ja "mis"? De introductie vd de CD speler maakte het scherp zetten een stuk prettiger.

Foto's Paul de Haan.

Veronica Lapershoek 10-8-1970 E0005.jpg

Veronica Lapershoek 10-8-1970 E0006.jpg

Veronica Lapershoek 10-8-1970 E0007.jpg

Veronica Lapershoek 10-8-1970 E0008.jpg

Techn.

1Ad Bouman

2. Atze Veenstra

3. Ruud Westbroek

• 3 weeks later...
  • Vincent locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.