Spring naar bijdragen

Vers van de recorder (3)


Roel Dickse

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei scotty:

Another interesting aircheck. Atlantis must be back on 1331 kHz as when Andy Anderson is closing the station at 13:26 in the recording, you can hear the Italian jammer starting.

 

I assume they were closing early in

preparation for the move to 962 kHz in a few days time. 

and also edits from Caroline and Veronica.

Interessante reeks fragmenten

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Atlantis werd "bezet" door leden van het Taal Actie Comitee, ik deel hierbij een opname die ik die dag zelf gemaakt heb in Geldrop, deze loopt iets verder door.

 Het was ook de dag dat Atlantis van 270 meter naar 227 meter ging.

 

Please login or register to see this link.

 

Groet

Henk Kruize

Taal Aktie Komitee was toen de progressieve spelling van TAK.  Ook de BRT meldde in haar nieuwsuitzendingen dat Atlantis bezet was door TAK (dus niet Tack). Nadat de zeezieke TAK-mannen hun eten aan de visjes hadden gevoederd, zou eerst de Vlaamstalige uitzendingen van Atlantis eerst verder gaan, maar dan werd door de internationale service aan boord gemeld dat ze binnen het uur uit de lucht zouden gaan om te verhuizen naar 227m. Vlaamstalige uitzendingen kwamen er die dag niet meer.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-6-2024 om 06:21 zei Roel Dickse:

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.

Interessante opnames om uit te vissen wanneer Radio TAK precies uitzond. Om 15.30 nam de internationale service de 270m weer over en was Atlantis opnieuw te beluisteren. Na 13u was Theo VD Velde nog in de lucht, hoor ik hier, dus de uitzendingen waren blijkbaar beperkt tot een goede 2 uur.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-6-2024 om 20:38 zei Roel Dickse:

Please login or register to see this link.

de opname is hier niet alleen beperkt tot 270 259 220 en 538. je hoort ook nog fragmenten van andere stations oa 208.  Maar het tijdschema moet wel uitgebreider zijn want er zijn ook Nederlandstalige fragmenten te horen van RNI en Mi Amigo tussen 6u en 8u 's morgens.

bewerkt door bert ree
aanvulling
  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6464
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Zon
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.