Spring naar bijdragen

1969...


Robin Westhof

Aanbevolen berichten

... een goed muziekjaar, leuke radio in vooral de USA, maar ook Nederland en veel leuke jingles/commercials.

 

''Enjoy this Chevrolet jingle in the spirit of musical versatility that always reflected The 5th Dimension's essence.

 

Some great jazzy-pop, matchless harmonies, stratospheric high notes from "the girls," and a sensual mini solo from Florence and a "soul-licious" one from Billy...all in one commercial!'' 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Robin Westhof:

.. een goed muziekjaar, leuke radio in vooral de USA, maar ook Nederland

1969..... ik was 14 jaar.. elke Zaterdagavond "instuif" bij het "CJV" ofwel de "Christelijke Jongeren Vereniging" en daar de leukste plaatjes draaien.... Space Oditty-David Bowie, Je taime moi non plus, Venus-Shocking Blue, Today I killed a man-P.J. Proby, Tonight today-DBM&T, Deep water-Grapefruit en nog veel meer.

 

Maar dit was toch mijn "ultiem" 1969 plaatje.... Magic forest van Fat Matress

Groet

Henk Kruize

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1969 is zeker muzikaal gezien een erg goed jaar. Sinds ik met pensioen ben stel ik elk jaar (al 2 keer) een Top xx over 19xx samen en dat wordt volgend jaar de Top 69 over 1969. Gelukkig stel ik 'm uit videoclips samen en dat beperkt de keuze dan wat, zodat ik minder moeite zal hebben om me te beperken tot de 69.

 

Fifth Dimension is één van mijn favorieten, Wedding Bell Blues uit '69 vind ik erg mooi. In Nederland hadden we toen een eenmalig projecte van Peter Koelewijn en Freddy Haaijen : Zoef Zoef en de Bevers en die zetten het nummer Loekie Loekie op de plaat (was het origineel niet van Giorgio Moroder) met een knipoog naar Loekie Verweij en Jan van Veen.

 

Ik kan me eerlijk geschreven niks herinneren over radio programma's uit 1969, hoewel ik dat jaar wel één single heb gekocht : Mona Lisa van Ben Cramer. En die moet ik toen toch op de radio gehoord hebben. En waarom ik dan precies die single wilde kopen, ik heb geen idee, ik vind het nu eigenlijk helemaal niet zo'n bijzonder nummer.

 

Tot mijn favoerieten hoort wel Things I'd like to say van de New Colony Six, een griep uit Chicago.

 

In 1969 kwam de film Fireball Jungle uit en daaraan danken we het prachtige Love (Can Make You Happy) van de groep Mercy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij 1969 moet ik denken aan Oh Well van Fleetwood Mac, de eerste Alarmschijf (die wat mij betreft nooit meer is overtroffen. :cool: )

 

Maar dat was ook het jaar van Woodstock, hoewel de film en het driedubbelalbum pas een jaar later in de winkel lagen.

 

En The Fifth Dimension traden diezelfde zomer op in Harlem, toen daar een heel ander popfestival werd gehouden voor een grotendeels zwart publiek. De film daarvan verscheen pas in 2021 in de bioscoop, en is tegenwoordig te zien op de streamingdienst van Disney+

 

 

bewerkt door Will Stevens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Ben:

Fifth Dimension is één van mijn favorieten, Wedding Bell Blues uit '69 vind ik erg mooi.

 

Prachtig nummer, het nummer "One Less Bell To Answer"  een jaar later valt in de zelfde categorie.

 

17 uur geleden zei Ben:

Ik kan me eerlijk geschreven niks herinneren over radio programma's uit 1969

 

De Top 40 en Tipparade (Herhaling Top 20 op zondag), de Lexjo en de programma's  van Radio Luxemburg op zondag waren vaste prik voor mij.

 

29 minuten geleden zei Will Stevens:

Bij 1969 moet ik denken aan Oh Well van Fleetwood Mac, de eerste Alarmschijf (die wat mij betreft nooit meer is overtroffen.

 

Een goede tweede in december dat jaar was  ''Whole Lotta Love''  van Led Zeppelin.

 

32 minuten geleden zei Will Stevens:

En The Fifth Dimension traden diezelfde zomer op in Harlem, toen daar een heel ander popfestival werd gehouden voor een grotendeels zwart publiek.

 

Eerder dit jaar gekeken, een beetje te veel gepraat, maar de muziek van o.a. Sly & The Family Stone, Stevie Wonder, Nina Simone, Gladys Knight & the Pips en The 5th Dimension is fantastisch. 🙂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb, toen ik las dat de Summer of Soul uit zou komen op DVD, deze maar meteen besteld. Er zitten prachtige opnamen in!

 

 

1969 is ook het jaar van Appleknockers Flophouse van Cuby & the Blizzards. Het filmpje voor dat nummer werd opgenomen in een lokale kroeg, waar de lokale (mannelijke) bevolking een borrel dronk en werden "getrakteerd" op een jonge dame, die schaars gekleed door de kroeg danste. Dat filmpje heeft vele jaren bij de filmer/fotograaf op zolder gelegen voordat iemand het vond en het werd gepubliceerd.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6408
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jac76
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.