Spring naar bijdragen

zendmast

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei radio tpot:

En dan wordt je gebeld door de pers en zeg je: oja, is de zender uit?

Wat vreemde reactie van de directeur als je niet eens weet dat je zender al een paar dagen uit staat.

Please login or register to see this link.

Theo

Waarschijnlijk stond de zender al langer uit, of 2 zenders, AM en een FM translator. 

Of men had het al gemerkt maar nog niet naar de site geweest, was nogal afgelegen. De dieven konden ook onopgemerkt te werk gaan. 

Er is nog een mast omgegaan in de VS, omgetrokken door een betonwagen. 

Deed me denken aan mn mast in Utrecht die tijd geleden is omgetrokken door shovel van hovenier. Maar weer omgebouwd op kosten van de verzekering. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei ruudam:

Waarschijnlijk stond de zender al langer uit

Of de zender al langer uitstond is een vraag, de FCC heeft een regel dat de AM en FM zenders "on the air" moeten zijn. Hier viel nu de AM zender weg en moesten ze dus ook de FM zender, regel van de FCC, uitschakelen zodat ze nu alleen "on line" te beluisteren zijn.

Zo omschreven ze het op hun internetsite...

WJLX TRANSMITTER FACILITY HIT BY THIEVES

**02/08/24 UPDATE**

The Federal Communications Commission (FCC) has denied our request to remain on the air on 101.5 FM. Today, we shut down our transmitter and our programming will be streamed via internet and our apps only until we can restore our 1240 AM frequency. Many have asked, “How can we help?”

We did not have insurance on this facility. We have been given estimates of $60,000+ to build back and get our station on the air. We have established a GoFundMe, located here.

Henk Kruize

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei radio tpot:

Het verhaal krijgt toch een andere wending, te hoge kosten en het verdienmodel staat niet toe dat er geinversteerd wordt.

Puur Amerikaans korte termijn denken en dan denken dat je met list en bedrog er beter van gaat worden.

After speaking with several other broadcast professionals and also with one former "employee" of WJLX, here is a summarized version of the "Vanishing Tower of Jasper".

I've received numerous emails and phone calls in the past several days, prompting me to provide some clarity. I'm in Birmingham and local.

Here's the condensed version of the real story:

About five years ago, the station manager, as always, posing as the owner, deemed the AM operation too high-maintenance. Consequently, he shut down the AM transmitter when it required significant repairs. The site was neglected for all these years.

Recently, rumors of an FCC complaint about the silent AM led him to believe there might soon be an inspection, revealing the tower's sad state and inability to operate.

During all of this time, the tower "rotted" and fell so that local individuals were able to gradually dismantle it over a period of months.

To mask the prolonged (unlawful) non-operation, the manager claims the damage occurred "within the past several days or weeks."

He's seeking $60k, but networking within engineering groups could get him back on air for $10k or even less. However, despite offers of a free tower and transmitter, he insists on cash. I, myself, possess a 250-foot Rohn 45-G tower I'd give him if not for his neglect and refusal of free equipment since shutting down WJLX AM intentionally. This was no "accident" or "mistake" or "act of God". What has befallen him is sheer and willful neglect.

His actions point to a local scam now spiraling out of control due to media exposure, and investigators must now play a role and I do hope they will actually do their jobs. Personally, I'm amazed that investigators have not already obtained power consumption records from the site which *will* prove the AM transmitter has not operated during the past several years and this would put to rest the ridiculous claims that this is a situation which occurred suddenly and unexpectedly and which "caused the shutdown of a small town radio station".

The AM station was shut down at least four years ago by Brett Elmore.

The FM translator was operating unlawfully (illegally) ever since. (I'm still waiting for the advertisers who paid for illegal advertising to realize they are all due refunds.)

Personally, I refrain from arguing any of these points, choosing only to observe.

The lack of any details about the transmitter and equipment supposedly "stolen" raises questions. It seems even the station manager can't specify what was there, only further emphasizing his disinterest in the AM site since his decision five years ago to shut it down and to ignore it.

Bron prive groep van radio operators op FB.

Theo

Mooi dat je dit boven water hebt weten te krijgen Theo. 

Veel was onduidelijk en dan zit er vaak een luchtje aan. 

Wat wel klopt is de hoogte vd mast, 60 meter bij 1240 kHz. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
    • Meest online

Nieuwste lid
    wega51
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.