Geplaatst 22 april22 apr Populair bericht Eerste en tweede paasdag was en reünie van Amsterdamse radiopiraten uit de jaren 1978-1987.Alles valt via deze link te beluisteren. Internet ArchivePiratenreünie 2025 Amsterdam : Otto de Ruig Jr : Free Dow...Piratenreünie 20 & 21 april 2025 Amsterdam. Meewerkende stations zijn: Unique, Futureline, Kontinu-Kontakt, Star, Nova, Octaaf, Satellite's Epire, Disco...Otto nog bdeankt namens mij.
Geplaatst 23 april23 apr Populair bericht Ik reageer zelden op fora, maar dan toch eventjes.Ja dank, met plezier gedaan. Zelf was ik het hele weekend daar en heb thuis de audiologger laten lopenen om het overzichtelijk te houden automatisch in blokken van precies één uur laten knippen.Otto 23 april23 apr bewerkt door ODR1980
Geplaatst 24 april24 apr Luisterde zondag naar Erik de Zwart en andere , even terug naar de jaren 80 met Unique . Wat een mooie opnames en de reclames er bij maken het plaatje compleet.
Geplaatst 24 april24 apr Populair bericht Geachte lezer,Ook ik heb er een poosje naar geluisterd....Omdat we hier in het noorden o.a. Unique op de Fm konden ontvangen.We hadden onze FM Fuba (8 el) antennes verticaal in de mast te staan.Zo konden we heel veel muziekstations ontvangen, zelfs uit België (bijv. Maeva).Met vrienden (FM piraten) ben ik een paar keer naar Asian Electronics in A´dam geweest.Wát was het daar zeer druk, we stonden in de rij....Buiten werden complete masten opgeladen.Binnen 'vlogen' de de zender-benodigdheden over de toonbank.Wij kochten daar een paar eindtrappen, bouwpakketten (BLX 15).(Misschien staat hij nog ergens, hier op zolder)Terug rijdend, zagen we de 'schoorsteen pijp' en hadden Unique er steevast voor in de auto.Zelfs tot over de Afsluitdijk konden we Unique ontvangen....Wel jammer de DB (Decibel) niet mee deed aan de Piratenreünie 2025!☹️Groet,HA
Geplaatst 24 april24 apr Populair bericht Er was een een mini-tentoonstelling met oa een muur vol oude affiches, stickers programmaoverzichten e.d.Wat oude FM zenders. 3 tafels vol met dit soort spullen:Mijn aandeel die dagen was de jaren 80 opstelling qua studio.Mensen konden daar plaatsnemen, zelf schuiven, en wat muziek starten zoals dat vroeger ging.Compleet met platenspelers, cartmachines en ReVox A77. Het "die had ik vroeger ook" gehalte was daardoor erg hoog wat weer leuke gesprekken opleverde. 24 april24 apr bewerkt door ODR1980 Fotogrootte aangepast
Geplaatst 24 april24 apr Populair bericht 32 minuten geleden zei ODR1980:Er was een een mini-tentoonstelling met oa een muur vol oude affiches, stickers programmaoverzichten e.d.Wat oude FM zenders. 3 tafels vol met dit soort spullen:Mijn aandeel die dagen was de jaren 80 opstelling qua studio.Mensen konden daar plaatsnemen, zelf schuiven, en wat muziek starten zoals dat vroeger ging.Compleet met platenspelers, cartmachines en ReVox A77. Het "die had ik vroeger ook" gehalte was daardoor erg hoog wat weer leuke gesprekken opleverde. Ja, de retro studio bracht een glimlach op mijn gezicht, met name het Alecto mengpaneel in gebruik bij veel etherpiraten.
Geplaatst 27 april27 apr Op 24-4-2025 om 10:58 zei Harm:......................... name het Alecto mengpaneel in gebruik bij veel etherpiraten...............Ik had er in 1979 eentje van de Wehkamp, best wel goed, later ook een van de Tandy, die werd gevoed door een 9V batterijtje.
Geplaatst 27 april27 apr Op 24-4-2025 om 11:58 zei Harm:met name het Alecto mengpaneel in gebruik bij veel etherpiraten.Alsook bij Radio DelMare op de "Martina" in 1979.Foto Jan Kat.Henk Kruize
Geplaatst 27 april27 apr Op 24-4-2025 om 09:58 zei Harm:Ja, de retro studio bracht een glimlach op mijn gezicht, met name het Alecto mengpaneel in gebruik bij veel etherpiraten.Leuk! Jammer dat ik er niet geweest ben. Ik zie zelfs de National Panasonic tuner en versterker die ik ook heb gehad. Eén van beide is kapot, de ander moet ik nog ergens hebben staan.De tuner was op de middengolf nogal breed, wat een heel mooi geluid gaf met Radio Caroline, die toen wat meer hoog uitzond, dan eigenlijk was toegestaan. In de avond had je dan wel wat meer storing.Rink
Geplaatst 27 april27 apr Zojuist zei Rink Hof:Leuk! Jammer dat ik er niet geweest ben. Ik zie zelfs de National Panasonic tuner en versterker die ik ook heb gehad. Eén van beide is kapot, de ander moet ik nog ergens hebben staan.De tuner was op de middengolf nogal breed, wat een heel mooi geluid gaf met Radio Caroline, die toen wat meer hoog uitzond, dan eigenlijk was toegestaan. In de avond had je dan wel wat meer storing.RinkHet was niet toegankelijk voor publiek...
Geplaatst 27 april27 apr 3 minuten geleden zei Harm:Het was niet toegankelijk voor publiek...Dank je Harm,Ik kreeg hier boven de indruk dat het voor publiek geopend was.Rink
Geplaatst 27 april27 apr 41 minuten geleden zei Harm:Het was niet toegankelijk voor publiek...Net zoals toen dus...................hi
Geplaatst 27 april27 apr En wat me bij blijft zijn alle reclames van Unique ,vele kwamen langs en begrijpelijk ontbraken er ook veel ....Blijf ernaar zoeken in oude opnames etc .. altijd leuk ..
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.