Geplaatst 3 mei3 mei Populair bericht RNI was mijn absolute favoriet op de radio gedurende 1970, t.o.v. Veronica hier in Geldrop had RNI een hard signaal met veel "bass", klonk heerlijk op mijn oude Philips buizenradio. Tja, vandaag al weer 55 jaar gelden, op 3 Mei 1970 maakte RNI een testuitzending op 244 meter, ik heb de opname net terug geluisterd en dan is het net "of dat gisteren" was, de opname heeft wel wat edits en op 15 minuten jankt het een beetje, maar dat mag hem de pret niet drukken.Ook hoor je in die opname mijn "1970 alltime favorite single" House of the rising sun van Frijid Pink. Als die op de radio was draaide ik het volume altijd op maximum.... de EL 84 eindbuis van de Philips radio moest er dat even stevig aan trekken en je kon er donder op zeggen dat mijn vader al snel van beneden naar mijn zolderkamer riep of die "@#$%$ herrie" wat zachter kon.Sweet memoriesRNI - 3 Mei 1970 - Alan West en Carl Mitchell - Test 244 meterpixeldrain05 700503 AlanWest-CarlMitchell-TestOn244mtr FM.mp3This file has been shared with you on pixeldrainFijne ZaterdagHenk Kruizefoto: Mijn exemplaar van Frijid Pink, kocht ik toen in Eindhoven bij de platenzaak van zanger Tony Bass, op de Moreelselaan, vlak bij de LTS waar ik toen op zat in 1970 3 mei3 mei bewerkt door Henk-Anna Loog tiepvaut
Geplaatst 3 mei3 mei 2 uur geleden zei Henk-Anna Loog:foto: Mijn exemplaar van Frijid Pink, kocht ik toen in Eindhoven bij de platenzaak van zanger Tony Bass, op de Moreelselaan, vlak bij de LTS waar ik toen op zat in 1970Is de Engelse persing.Piet.
Geplaatst 3 mei3 mei Auteur Populair bericht 3 minuten geleden zei Piet van der Vooren:Is de Engelse persing.zo kocht ik hem bij Tony Bass.... In die tijd zat ik in de "3e klas Electro" van de 2e LTS in Eindhoven en waren we Vrijdagmiddag om 15 uur klaar met de lessen... En dan naar de platenzaak van Tony Bass, Veronica Top 40 lijstje halen en plaatje kopen.... Ook hadden we later in mijn woonplaats Geldrop de platenzaak van Wim van Gennip, de "bandleider" van de Heikrekels. Zijn oudste dochter runde de zaak en je kon bij haar alles bestellen... ze had altijd wel een buitenlands adresje waar ze de bestellingen kon doen.Leuk detail.. toen de zaak pas open was reed er een keer een auto de etalage binnen...Sweet MemoriesHenk Kruize
Geplaatst 3 mei3 mei 7 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:zo kocht ik hem bij Tony Bass.... In die tijd zat ik in de "3e klas Electro" van de 2e LTS in Eindhoven en waren we Vrijdagmiddag om 15 uur klaar met de lessen... En dan naar de platenzaak van Tony Bass, Veronica Top 40 lijstje halen en plaatje kopen.... Ook hadden we later in mijn woonplaats Geldrop de platenzaak van Wim van Gennip, de "bandleider" van de Heikrekels. Zijn oudste dochter runde de zaak en je kon bij haar alles bestellen... ze had altijd wel een buitenlands adresje waar ze de bestellingen kon doen.Leuk detail.. toen de zaak pas open was reed er een keer een auto de etalage binnen...Sweet MemoriesHenk KruizeIn die tijd werden er vaak platen uit het buitenland geïmporteerd als de Nederlandse platenmaatschappij zelf nog geen exemplaren van een bepaalde single kon persen of had geperst. In dit geval ging het om Deram, een soort sub-label van Decca, dat in ons land vertegenwoordigd werd door Phonogram (Philips).Piet.
Geplaatst 3 mei3 mei 25 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:zo kocht ik hem bij Tony Bass.... In die tijd zat ik in de "3e klas Electro" van de 2e LTS in Eindhoven en waren we Vrijdagmiddag om 15 uur klaar met de lessen... En dan naar de platenzaak van Tony Bass, Veronica Top 40 lijstje halen en plaatje kopen.... Ook hadden we later in mijn woonplaats Geldrop de platenzaak van Wim van Gennip, de "bandleider" van de Heikrekels. Zijn oudste dochter runde de zaak en je kon bij haar alles bestellen... ze had altijd wel een buitenlands adresje waar ze de bestellingen kon doen.Leuk detail.. toen de zaak pas open was reed er een keer een auto de etalage binnen...Sweet MemoriesHenk KruizeDAF
Geplaatst 3 mei3 mei Auteur Populair bericht 3 minuten geleden zei bert ree:DAFMijn vader zijn eerste DAF, een Daffodil uit 1962 met het kenteken JK-00-07 die al snel de bijnaam "James Kont 007" kreeg. Op deze foto uit 1967 mocht ik als 12 jarige achter het stuur plaats nemen...Henk Kruize
Geplaatst 3 mei3 mei 2 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:Mijn vader zijn eerste DAF, een Daffodil uit 1962 met het kenteken JK-00-07 die al snel de bijnaam "James Kont 007" kreeg. Op deze foto uit 1967 mocht ik als 12 jarige achter het stuur plaats nemen...Henk Kruize
Geplaatst 3 mei3 mei eind jaren 60 reed mijn moeder rond met een Daf 750 die in juni 73 werd vervangen door een knalgele Daf 66 en die had zelfs een autoradio aan boord.
Geplaatst 3 mei3 mei 5 uur geleden zei Piet van der Vooren:In die tijd werden er vaak platen uit het buitenland geïmporteerd als de Nederlandse platenmaatschappij zelf nog geen exemplaren van een bepaalde single kon persen of had geperst. In dit geval ging het om Deram, een soort sub-label van Decca, dat in ons land vertegenwoordigd werd door Phonogram (Philips).Piet.Inderdaad Piet,De capaciteit in Baarn (PPI) was ook maar beperkt. En ze waren lang niet altijd blij als wij een plaat heel vaak gingen draaien en dan kwam er vraag.4 uur geleden zei bert ree:eind jaren 60 reed mijn moeder rond met een Daf 750 die in juni 73 werd vervangen door een knalgele Daf 66 en die had zelfs een autoradio aan boord.Een knalgele of te wel "kanariegele DAF" volgens Neerlands hoop/
Geplaatst 3 mei3 mei 10 uur geleden zei Henk-Anna Loog:RNI was mijn absolute favoriet op de radio gedurende 1970, t.o.v. Veronica hier in Geldrop had RNI een hard signaal met veel "bass", klonk heerlijk op mijn oude Philips buizenradio. Tja, vandaag al weer 55 jaar gelden, op 3 Mei 1970 maakte RNI een testuitzending op 244 meter, ik heb de opname net terug geluisterd en dan is het net "of dat gisteren" was, de opname heeft wel wat edits en op 15 minuten jankt het een beetje, maar dat mag hem de pret niet drukken.Ook hoor je in die opname mijn "1970 alltime favorite single" House of the rising sun van Frijid Pink. Als die op de radio was draaide ik het volume altijd op maximum.... de EL 84 eindbuis van de Philips radio moest er dat even stevig aan trekken en je kon er donder op zeggen dat mijn vader al snel van beneden naar mijn zolderkamer riep of die "@#$%$ herrie" wat zachter kon.Sweet memoriesRNI - 3 Mei 1970 - Alan West en Carl Mitchell - Test 244 meterFijne ZaterdagHenk KruizeHenk,Wat Erco hierboven ook al vermeld is dit programma niet van 3 mei 1970, maar van 13 mei 1970.Aanvullend nog de vermelding van het tijdvak om het compleet te maken: 1141-1216.
Geplaatst 3 mei3 mei 3 uur geleden zei Juul:Inderdaad Piet,De capaciteit in Baarn (PPI) was ook maar beperkt. En ze waren lang niet altijd blij als wij een plaat heel vaak gingen draaien en dan kwam er vraag. 3 mei3 mei bewerkt door thijs5326
Geplaatst 3 mei3 mei Populair bericht 12 minuten geleden zei thijs5326:3 uur geleden zei Juul:Inderdaad Piet,De capaciteit in Baarn (PPI) was ook maar beperkt. En ze waren lang niet altijd blij als wij een plaat heel vaak gingen draaien en dan kwam er vraag.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.