Geplaatst 21 juni21 jun Auteur 16 minuten geleden zei radio tpot:Op mijn radio station zijn geen beperkingen anders dan vermeld staat in de regels van CvdM.En in de UK is er geen CvdM maar is er Ofcom.
Geplaatst 21 juni21 jun Er zijn geen lijstjes bekent bij het CvdM van welke liedjes niet mogen.Wel regels over bv een redactie statuut en het hebben van een nieuwsdienst.Theo
Geplaatst 21 juni21 jun Auteur 25 minuten geleden zei radio tpot:Er zijn geen lijstjes bekent bij het CvdM van welke liedjes niet mogen.Wat ik me kan herinneren uit 2001 waren er vanuit de Ofcom ook geen lijstjes met platen, die niet mochten (ik heb ze althans niet gezien). Maar wel regels over woordgebruik on-air en daar gaat het het filmpje over.
Geplaatst 24 juni24 jun In Californië luisterden we twee jaar geleden naar een rap-zender. Mijn neefjes zongen mee, maar ontdekten al snel dat uit bijna alle liedjes woorden weg-gecensureerd waren...
Geplaatst 27 juni27 jun Dat wegdrukken van het woord "shitting" in de clip hierboven, dat gebeurt door YouTube.Die blurren wel vaker woorden weg.Maar "penis" is niet weggedrukt. Foutje?Bovendien wordt "shitting" door de automatische vertaler in het Dutch vertaald als: "schieten". Daar hebben die Amerikanen (YouTube + Google) dan weer geen moeite mee...Rink
Geplaatst 28 juni28 jun Auteur 7 uur geleden zei Rink Hof:Dat wegdrukken van het woord "shitting" in de clip hierboven, dat gebeurt door YouTube.Die blurren wel vaker woorden weg.Omdat youtube geen melding heeft gegeven van een wijziging aan de audio heb ik nog maar 's geluisterd. Ik hoor dat woord gewoon gezongen worden In de Nederlandse ondertiteling komt het woord niet voor, maar dat is niks bijzonders. Ik zie heel vaak dat worden of weggelaten of verkeerd vertaald worden. De software kan dan geen "chocola" maken van wat er gezegd of gezongen wordt.
Geplaatst 29 juni29 jun Vraagje: Waar werd deze 2001 RNI RSL uitgezonden? In mijn database komik verschillende frequenties tegen nl. 1540 kHz en 1503 kHz. (In 2000 was het 1575kHz). Grts Eric
Geplaatst 29 juni29 jun Bedenk wel dat het Engels voor bijna alle Britten en de meeste Amerikanen de moedertaal is. Engelstalige vloeken en schunnigheden komen daar dus veel harder binnen dan bij ons.Ik hoorde laatst 'Working Class Hero' van John Lennon (een albumtrack uit 1970) op een (publiek) Amerikaans radiostation. Daarin komt een paar keer het woord 'fucking' voor, maar op de radio wordt dat woord na meer dan vijftig jaar nog steeds weggedrukt. In Nederland zou dat woord de meeste luisteraars niet bijzonder opvallen, als ze al naar de tekst luisteren. 29 juni29 jun bewerkt door Will Stevens
Geplaatst 30 juni30 jun 19 uur geleden zei Ben:Bob Le-Roi beantwoordt je vraag: 199 meters, 1503 kHzDank Ben, dit had ik toch gemist. En toevallig hoorde ik het jou ook zeggen om ca. 1530u op 17-6-2001. :-)Grts Eric 30 juni30 jun bewerkt door Eric
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.