Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radio Caroline II 259 meters May 30 or 31 1973 Test Transmission

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Hi Ben,

I had a quick listen to these recordings and they have all the characteristics of the test transmissions carried out in May 1973 when Radio Caroline Twee was on 1187 khz and Radio Caroline One was on 773 khz.

I am pretty sure they are from this period and not January 1974. Maybe this recording is May 30th or 31st 1973. Monitor Magazine reported;

On May 30th, at 21.45 & 22.08 BST Norman Barrington announced the 389 station as Radio Caroline One. The next milestone was when I checked the channels at 10.15 BST on the morning of May 31st and found that each one was carrying a different musical programme. By June 1st the 389 metre station was calling itself Radio Caroline International, whilst 259 metres was plain Radio Caroline.

Definitely May 1973, maybe the 30th or 31st, but definitely not January 1974.

Ian

bewerkt door scotty

• Ben changed the title to Radio Caroline II 259 meters May 30 or 31 1973 Test Transmission
Geplaatst
  • Auteur

Thanks Ian, I changed the files and text to reflect your assessment. The Radio One program must have been recorded later and over the already recorded Caroline Test Transmission.

There some more from Eugene, I still need to work those. Radio Seagull from most probably October 1973 with Beatles contest stuff.

Geplaatst
2 uur geleden zei Ben:

Thanks Ian, I changed the files and text to reflect your assessment. The Radio One program must have been recorded later and over the already recorded Caroline Test Transmission.

There some more from Eugene, I still need to work those. Radio Seagull from most probably October 1973 with Beatles contest stuff.

Perhaps this Ben

image.png

Geplaatst
  • Auteur

Dank je, Douwe. Die had ik gezien op de website van Jan Fre. Ik ga die vergelijken met de opnamen van Eugene. Eén van de opnamen van Eugene is met een wat verkouden Tony Allan en de andere met de Beatles Contest nr II.

Update - De opnamen van de Beatles Night heb ik 3 jaar geleden al hier gedeeld zie ik nu:

bewerkt door Ben

Geplaatst
4 uur geleden zei Ben:

Eén van de opnamen van Eugene is met een wat verkouden Tony Allan

Dat is vast een opname van 23-09-73, na zijn Voice of Peace avontuur keert Tony Allan weer terug op de Mi Amigo, waar nu de uitzendingen zijn te horen van Radio Seagull.

Geplaatst
  • Auteur

Dank je, Robin. Hij draait een track van deze LP : https://en.wikipedia.org/wiki/For_Girls_Who_Grow_Plump_in_the_Night en hij vertelt ook dat die op 5 October wordt gereleased. Hij vertelt ook dat hij een soort pre-copy heeft dus hij zou de track kunnen draaien voordat de LP officieel is gereleased.

Om 23:00 (en om 01:00) worden de winnaars van beide Beatle Contests bekend gemaakt. Ik meen me te herinneren dat de inzendingen voor 20 September binnen moesten zijn bij Caroline in Den Haag. Tijdens het programma van Tony is Allan onderweg naar Scheveningen.

bewerkt door Ben

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.