Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Het is vandaag, 8 Augustus 2025, precies 55 jaar geleden dat de k-r-ampeer vakantie aan het Gardameer (Sirmione-Italie) van mijn ouders en ondergetekende eindigde en we in de DAF 55 van Pa en Ma weer richting Nederland tuften. De bedoeling was dat we de dag erna, mijn verjaardag, weer thuis zouden zijn maar het technisch variomatic wonder uit de DAF fabriek had er niet veel zin in en vooral in de bergen dacht ik soms "als Pa nog langzamer rijdt dan gaat ie achteruit". Je begrijpt het al, mijn 15e verjaardag in 1970 "vierde" ik op de achterbank van de kloeke DAF 55, het interieur volop gevuld met sigarettenrook van een kaartlezende Moeke en een "licht geïrriteerde" Paake omdat zijn kloeke DAF-55, 74-14-ND genaamd en volgepakt en volgeladen, puffend en zuchtend richting Nederland ging. Klagen over de rook van de "Alaska" en "Lexington" stinksigaretten? "Jongen, zeur niet zo..." was steevast het antwoord, tja, zo was dat toen nog... Uiteindelijk kwamen we thuis in de middag van 10 Augustus 1970 en mijn eerste gang was richting zolder naar mijn "radiohok" en RNI opzetten, wat had ik dat gemist!!!! Keihard speelde "Cum-ba-ye" van de "Big Spenders" en ik hoorde Moeke al weer klagen over "die rot herrie". Hans Knot heeft een tijd geleden een opname van die dag online gezet en die deel ik dan ook a.s. Zondag. Sweet memories!!!!!!

Vandaag een opname van die 8e Augustus 1970 met Spangles Muldoon, hij was, samen met Carl Mitchell mijn grote favoriet op RNI..... veel luisterplezier

RNI - 8 Augustus 1970 - 12:58-13:34 - Spangles Muldoon -

(bron Oldies 45)

pixeldrain
No image preview

01 700808 1258-1344 SpanglesMuldoon on 217mtr.mp3

This file has been shared with you on pixeldrain

Fijne dag

Groetjes

Henk Kruize

Geplaatst

Hallo,

Veel dank voor deze mooie opname.

Gefeliciteerd met je verjaardag morgen.

Groetjes

,Anky

Geplaatst
  • Populair bericht

Alaska sigaretten....mijn vader had de gewoonte om elke zaterdag bij de legendarische "sigarenboer" Dato Mees aan de toen nog open Westerhaven in Groningen te kopen. In één koop werden 6 pakjes North State zonder filter gekocht alsmede 1 pakje Alaska zonder filter. Echte kerels rookten in die tijd nog geen filtersigaretten. Daarbij kwam dan nog 1 doosje Potters Linia , een Avrobode en 3 pakjes Golden Fiction voor mijn moeder. Een Dafje hadden we nooit, vanwege zijn werk beschikte mijn vader toen al over een Austin A 40 of 50 stationcar, auto vd zaak heette dat toen. De Austin had voor op de motorkap een prachtige verchroomde A van Austin. Die werd twee keer gepikt van de motorkap en uiteindelijk vervangen door een plastic A. Toen al had je souvenierjagers. Klagen mag ik hier niet over , begin 72 "redde" ik uit de studio aanboord van de Fredericia Caroline North een prachtige poster met afbeelding van het schip, nu in het bezit van B&G Hilversum. Leaseauto was nog niet uitgevonden in circa 60/61. Daarop volgde een DKW 3=6 stationcar < twee takt, olie bij het tanken voor de goede smering> en daarna een hele rits Simca's 1300/1500 en 1501. Het eindigde in 1970 met een Audi 60, opvolger van de 2 takt Auto Union. Met de introductie van de 60 begon de glorie van Audi. Hierbij eindigde het voor mijn vader, in 72 overleed hij plotseling op 52 jarige leeftijd. Tja te jong. Spangles op 217 meter middengolf, één vd vele golflengten van het totaal mislukte Mebo 2 avontuur in 1970. In 72 was Spangles samen met Gerard van Dam, Dick Palmer en Peter Chicago verantwoordelijk voor de wederopstanding van de Mi Amigo. In de 80s richtte hij het legendarische Radio Nova in Ireland op, een formaat dat hij in Juni 73 al voor ogen had met Caroline 319, maar dat kwam niet vd grond.

Those were the days

Paul de Haan

Geplaatst
Op 9-8-2025 om 06:46 zei Marinebroadcasters:

Westerhaven in Groningen

Kwam ik (later denk ik) langs onderweg naar de ziekenomroep van het RKZ of onderweg terug naar huis. In een zijstraatje zat een snackbar met een muur: 2 kroketten voor een gulden. Die kon je ook rustig eten als vegetariër. Als je maar een sterke maag had. Had jij ook banden met een ziekenomroep?

bewerkt door Bertus Biervilt

Geplaatst
Op 8-8-2025 om 11:52 zei Henk-Anna Loog:

Het is vandaag, 8 Augustus 2025, precies 55 jaar geleden dat de k-r-ampeer vakantie aan het Gardameer (Sirmione-Italie) van mijn ouders en ondergetekende eindigde en we in de DAF 55 van Pa en Ma weer richting Nederland tuften. De bedoeling was dat we de dag erna, mijn verjaardag, weer thuis zouden zijn maar het technisch variomatic wonder uit de DAF fabriek had er niet veel zin in en vooral in de bergen dacht ik soms "als Pa nog langzamer rijdt dan gaat ie achteruit". Je begrijpt het al, mijn 15e verjaardag in 1970 "vierde" ik op de achterbank van de kloeke DAF 55, het interieur volop gevuld met sigarettenrook van een kaartlezende Moeke en een "licht geïrriteerde" Paake omdat zijn kloeke DAF-55, 74-14-ND genaamd en volgepakt en volgeladen, puffend en zuchtend richting Nederland ging. Klagen over de rook van de "Alaska" en "Lexington" stinksigaretten? "Jongen, zeur niet zo..." was steevast het antwoord, tja, zo was dat toen nog... Uiteindelijk kwamen we thuis in de middag van 10 Augustus 1970 en mijn eerste gang was richting zolder naar mijn "radiohok" en RNI opzetten, wat had ik dat gemist!!!! Keihard speelde "Cum-ba-ye" van de "Big Spenders" en ik hoorde Moeke al weer klagen over "die rot herrie". Hans Knot heeft een tijd geleden een opname van die dag online gezet en die deel ik dan ook a.s. Zondag. Sweet memories!!!!!!

Vandaag een opname van die 8e Augustus 1970 met Spangles Muldoon, hij was, samen met Carl Mitchell mijn grote favoriet op RNI..... veel luisterplezier

RNI - 8 Augustus 1970 - 12:58-13:34 - Spangles Muldoon -

(bron Oldies 45)

pixeldrain
No image preview

01 700808 1258-1344 SpanglesMuldoon on 217mtr.mp3

This file has been shared with you on pixeldrain

Fijne dag

Groetjes

Henk Kruize

Als je een korte golf radio had meegenomen had je gewoon naar RNI op je vakantie adres kunnen luisteren.

Ook handig voor de ANWB omroepen van de Wereldomroep. If

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.