Geplaatst 3 oktober3 okt Ja uitstekende ontvangst op 585 kHz ook hier in Duitsland. Op 576 was een zender bij Stuttgart en op 594 kHz een bij Frankfurt beter gezegd waren het twee, met hetzelfde programma in Hessen op 594 kHz. Maar de 585 kHz was niet vrij. Daar zat namelijk een 5 kW zender in Parijs op en de zenders van de Mi Amigo heb ik zelfs in Parijs goed kunnen ontvangen. Er gaat het gerucht dat de Franse Marine bij de Ross Revenge langs kwam en men daarna onmiddellijk weer de frequentie verliet. Ook zat er nog een BBC zender in Schotland op deze frequentie.
Geplaatst 3 oktober3 okt 49 minuten geleden zei Helmut:Ja uitstekende ontvangst op 585 kHz ook hier in Duitsland. Op 576 was een zender bij Stuttgart en op 594 kHz een bij Frankfurt beter gezegd waren het twee, met hetzelfde programma in Hessen op 594 kHz.Maar de 585 kHz was niet vrij. Daar zat namelijk een 5 kW zender in Parijs op en de zenders van de Mi Amigo heb ik zelfs in Parijs goed kunnen ontvangen. Er gaat het gerucht dat de Franse Marine bij de Ross Revenge langs kwam en men daarna onmiddellijk weer de frequentie verliet. Ook zat er nog een BBC zender in Schotland op deze frequentie.Klopt, ook in Scotland een station op 585. Maar zoals gezegd in Groningen was 585 zonder meer goed. Geen vermenging met andere signalen. Dan nog even Caroline North, nadat North in najaar 66 van "199" naar "259" verhuisde was de ontvangst met name in de donkere dagen goed tussen 06.00 en circa 10.00 en na middernacht luisterde ik veelal naar de Midnight Surf Party, in de winter van 67 op 68 gepresenteerd door ex 390 en 355 man Mark Sloan. Caroline South was op die tijdstippen in Groningen volkomen ondergesneeuwd door Oost Europees geweld. Ook herinner ik mij uit die tijd dat ik op zaterdag avonden naar de Engelstalige popservice luisterde van Roger Wallis op Radio Sweden, zeer sterk signaal in de buurt vd beide Carolines. Dan tetterde in die omgeving ook nog de VOA een partij mee en iets verder op 247 BBC Radio One. AFN Frankfurt op 872 ook zeer sterk. Lux 208 fading op en neer en op KG in de 16 en 19 meterband Radio New York Worldwide van CBS, call WNYW. Van mijn grootvader had ik de buizenradio gekregen , vrij uitgebreide kg met de diverse kg banden apart ondergebracht. Man wat luisterde ik in die tijd. Het was als het ware mijn "pre verkering tijd". Ik hoefde nog niet op de bank de hand van een scharrel vast te houden. De tijd die ik nu beschrijf was Veronica op 192, s avond volkomen vertrokken maar overdag een goed anorak signaal. "Normale luisteraars" luisterden naar H3. Ook mij viel overigens op dat op 192 de modulatie veel beter klonk dan op 538. Ook later Mi Amigo op 192 klonk overdag qua soundprocessing beter dan op 319. Paul de Haan.
Geplaatst 3 oktober3 okt 21 uur geleden zei ruudam:Ik wist niet dat Caroline op 585 heeft gezeten. Daar zit een zeer sterke zender uit Madrid op, nog steeds. Misschien daarom snel verlaten.Snel verlaten vanwege (mogelijke) interferentie op BBC Radio Scotland in Solway en Dumfries/Galloway.Mijn aantekeningen van maandag 25-03-85: ''Caroline van 576 naar 585 kHz verhuisd.Ontvangst overdag even goed, tijdens de avond/nacht uren nog steeds niet goed, tijdens de schemeruren is de ontvangst wel verbeterd.Laser 558 is weer terug op groot vermogen.''
Geplaatst 3 oktober3 okt Laser heb ik alleen ontvangen op 576, wat een zeer beroerde keus was.Er zat een Duitse zender op, en deze maakte het ontvangt praktisch onmogelijk.Heel dom om deze frequentie te gebruiken.Theo
Geplaatst 4 oktober4 okt 13 uur geleden zei Theo PE1OPQ:Heel dom om deze frequentie te gebruiken.Welke frequentie (laag in de middengolfband) zou (toen) dan wel een goed alternatief zijn geweest?
Geplaatst 4 oktober4 okt Geen denk ik, tot aan 700 Khz zat er op elk kanaal wel een buurt station, lees binnen 500 km.Theo
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.