Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

de ultime wens 2 zenders van 1 lokatie

Featured Replies

Geplaatst

Een mens verzint van alles, om maar bezig te zijn toch?

Nu heb ik al tijden de wens om ook 2 middengolf zenders op 1 lokatie gelijktijdig in de lucht te hebben.

Mijn 1e experimenten met alles op 1 antenne waren zeer bedroevend slecht voor de 2e zender, die een antenne aantrof welke totaal niet voor zijn frequentie bedoelt is.

Wat voor afgestemde kringen ik er ook voor zetten, de antenne past niet.

Dus was het streven om beide zenders gelijke veldsterkte te laten maken, niet haalbaar voor mij.

Ben nog bezig geweest om afgestemde stubs in de antenne te maken voor 2 frequenties, maar daar leverde ik te veel veldsterkte op in.

En voor LPAM mag je deze verliezen niet compenseren met vermogen, helaas.

Dus een 2e separate antenne gemaakt en die op een paaltje gezet.

Dat beïnvloed elkaar ook nog wel maar das dan de kleine die hier profijt van heeft.Screenshot 2026-05-25 at 10-38-44 TPOT stereo.png

Het verschil in veldsterkte tussen de grote voor 918 en de kleine op 1440 (moet naar 1485 komen) is 8 dBm op de kiwi sdr van TPOT

Vandaag de 2e output voorzien van een eigen audio signaal, dat was heel veel werk om een audio snoertje te trekken uit de mixer 😀

Beide systemen hebben hun eigen volwaardige soundprocessing CRL op 918 en Orban op 1440, natuurlijk in stereo.

Theo

20260323_123359_resized_1.jpg

20260515_103642_resized.jpg

Geplaatst

1440??? is toch niet toegewezen voor lpam, of had je het oog lapje weer eens voor :-)

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.