Geplaatst 9 uur geleden9 u. Populair bericht Een mens verzint van alles, om maar bezig te zijn toch?Nu heb ik al tijden de wens om ook 2 middengolf zenders op 1 lokatie gelijktijdig in de lucht te hebben.Mijn 1e experimenten met alles op 1 antenne waren zeer bedroevend slecht voor de 2e zender, die een antenne aantrof welke totaal niet voor zijn frequentie bedoelt is.Wat voor afgestemde kringen ik er ook voor zetten, de antenne past niet.Dus was het streven om beide zenders gelijke veldsterkte te laten maken, niet haalbaar voor mij.Ben nog bezig geweest om afgestemde stubs in de antenne te maken voor 2 frequenties, maar daar leverde ik te veel veldsterkte op in.En voor LPAM mag je deze verliezen niet compenseren met vermogen, helaas.Dus een 2e separate antenne gemaakt en die op een paaltje gezet.Dat beïnvloed elkaar ook nog wel maar das dan de kleine die hier profijt van heeft.Het verschil in veldsterkte tussen de grote voor 918 en de kleine op 1440 (moet naar 1485 komen) is 8 dBm op de kiwi sdr van TPOTVandaag de 2e output voorzien van een eigen audio signaal, dat was heel veel werk om een audio snoertje te trekken uit de mixer 😀Beide systemen hebben hun eigen volwaardige soundprocessing CRL op 918 en Orban op 1440, natuurlijk in stereo.Theo
Geplaatst 1 uur geleden1 u. 1440??? is toch niet toegewezen voor lpam, of had je het oog lapje weer eens voor :-)
Geplaatst 33 minuten geleden33 min. Auteur Beetje flauw, er staat ook tussen haakjes bij: moet naar 1485.En ik heb geen ooglapjes voor hoor 😄 Maar bij het testen ga ik eerst kijken of iets haalbaar is.Theo
Geplaatst 33 minuten geleden33 min. Leuk experiment Theo. Het ware radioamateur werk. Veel succes 👍 32 minuten geleden32 min. bewerkt door Eric
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.