June 18Jun 18 George Noordhof spreekt met Jan Burgemeester (PA0MW) over radio-zendamateurisme. En ze gaan op bezoek bij een Engelse zendamateur.https://schatkamer.beeldengeluid.nl/serie/2101608030022373331/waarom-daarom/aflevering/2101608060042977431?stream=2101610230654905221 Uitgezonden op 5 Februari 1966.
June 18Jun 18 Ik woonde vlakbij Jan in Hilversum. Eigenlijk ben ik door hem zendamateur geworden. En Jan was dus ook programmatechnicus bij de NOS.Jan is op hoge leeftijd overleden.https://radioclubgooi.nl/2023/05/04/sk-jan-burgemeester-pa0mw/ Edited June 18Jun 18 by Juul
June 18Jun 18 Prachtig mooi en het tijdsbeeld van toen, schitterend in beeld gebracht.Maar waarom er zo veel RTTY door de spraak is te horen?Waren de ontvangers zo breedbandig bij het ontvangst van AM?Dat vroeg ik me zo af 😀Theo
June 18Jun 18 Ik weet het niet. Wel dat we op 2mtr allemaal in t'Gooi met de 6J6 balansconvertor werkten. Op HF weet ik niet.Maar dat was ook in de tijd dat we in t'Gooi sw LoFi club hadden 1x per week op Zondag. . Gemaakt door Jan - PA0MW. Gewoon een soort hoorspel met veel muziek op 80 mtr. En de PTT - RCD vond het goed......................... Edited June 18Jun 18 by Juul
June 18Jun 18 Dat mocht toen Juul, de Veron had een afspraak met de Buma Stemra Sena over de rechten.Amateurs mochten een polka draaien tijdens een QSO, iets wat ze piraten niet gunden.Theo
June 18Jun 18 Dat wist ik niet. Hoe weet jij dat ?Aardige foto, met een relatie tussen RNI en Veronica uit 1977We hadden altijd in Blaricum - op de Tafelberg een velddag. Deze is uit 1977.Links achter Frans de Feber - PA2RNI ( oud zendertechn. RNI ) en rechts ik zelf PE0GJG.Links voor Ruud - PA0RVL nu SK † , hij werkte bij de RCD bij station NERA in Nederhorst den Berg. Edited June 18Jun 18 by Juul
June 19Jun 19 Prachtig mooi wat Jan, PA0MW, had staan, nog buizen techniek! Wat muziek uitzenden betreft door zendamateurs, tot de 2de wereldoorlog was dat niet ongebruikelijk, totdat er wat teveel "Duits georiënteerde" (U begrijpt hopelijk wat ik bedoel) werd uitgezonden. In eerste instantie werden er door de PTT straffen uitgedeeld maar uiteindelijk werden alle uitzendingen verboden door de bezetter. Hoe het verder na de 2de wereldoorlog was, is mij niet bekend.Rob V.
June 27Jun 27 Ik heb de machtigingsvoorwaarden versie 1970 er nog eens op nageslagen (toen werd ik zendamateur)"Artikel 12INHOUD DER UITZENDINGENl. De correspondentie door middel van de inrichting dient in verstaanbare taalte worden gevoerd. De internationaal gebruikelijke amateurrermen worden alsverstaanbare taal beschouwd.2. De houder is bevoegd de inrichting te gebruiken tot het uitzenden van mede-delingen, welke uitsluitend betrekking hebben op de inrichting en op dedoor middel van de inrichring te nemen proeven, alsmede tot het uitzendenvan opmerkingen van een persoonlijk karakter waarvoor, uit hoofde van haaronbelangrijkheid, het gebruik van de openbare telegraaf- of telefoondienstniet in aanmerking zou komen.3. Het uitzenden van muziek is slechts gedurende zeer korte tijd toegestaan."Groet, Andries PA 0 VBR