Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Nummers gezocht

Featured Replies

Geplaatst

Goedenavond,

Kunnen jullie mij helpen met het volgende:

Bij het uitpluizen van mijn recente aanvullingen van mijn collectie kwam ik een paar promo's/jingles tegen waarvan ik graag wil weten welke nummers gebruikt zijn als 'underscore'.

Het gaat in het bijzonder om deze twee:

Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken.
Een Lidmaatschap Promo van Radio Royaal (ik dacht even aan een nummer van de Brothers Johnson in het midden gedeelte, tenminste dat was wat ik meende te zien via Google of Soundhound, maar ik vond het betreffende nummer daar niet zo 1-2-3 terug qua titel. Deed me even denken aan Mono van de Monotones en Pop Muzik van M, omdat het ongeveer in hetzelfde ritme zit.)

En deze Engelstalige afkondiging van Radio Luxembourg. Ik twijfel of dit nu een echt nummer is of dat ze het zelf hebben gecomponeerd alszijnde productiemuziek/muziek per strekkende meter.

Als iemand mij hiermee verder kan helpen, ben ik diegene/jullie zeer dankbaar.

Geplaatst

Die Luxy jingle komt dacht ik uit het pakket van Tuesday Productions "Station of the 80's". Dit schrijft Google erover:

In the 1980s, Tuesday Productions provided energetic custom and resung jingle packages for

(208). While Tuesday Productions supplied high-energy Los Angeles-style cuts used throughout the broadcast day, the iconic end-of-the-day closedown sequences famously featured announcer Bob Stewart transitioning the station off-air with signature sign-off routines rather than bombastic top-of-the-hour sung jingles.

Die eerste jingle gebruikt aan het begin en eind een bekende Veronica jingle met de dames Paaij (was dat niet everlasting love)? Juul weet dat mogelijk wel.

Geplaatst
  • Auteur

Aan het begin en eind weet ik wel dat het een deel van een Veronica jingle was, maar Everlasting Love was het zeker niet. Het ging mij eerlijk gezegd meer om het middenstuk met gesproken woord.

Bewijst wel dat de lokale stations ook deden wat de piratenzenders deden; verknippen van jingles/muziekjes voor eigen gebruik. xD

Geplaatst
5 minuten geleden zei Ben:

Die Luxy jingle komt dacht ik uit het pakket van Tuesday Productions "Station of the 80's". Dit schrijft Google erover:

In the 1980s, Tuesday Productions provided energetic custom and resung jingle packages for [Verborgen inhoud] (208). While Tuesday Productions supplied high-energy Los Angeles-style cuts used throughout the broadcast day, the iconic end-of-the-day closedown sequences famously featured announcer Bob Stewart transitioning the station off-air with signature sign-off routines rather than bombastic top-of-the-hour sung jingles.

Klopt Ben. Het pakket is custom door Tuesday Productions in 1979 voor 93KHJ gemaakt en in 1980 opnieuw ingezongen voor Radio Luxembourg.

Grt,

Peter

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.