Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Vanaf maandag 7 september een nieuw seizoen van De inspecteur op Radio 2

(0 recensies)

De NMBS pakt in de eerste week van het schooljaar uit met een opvallende reclamecampagne. Met een radio- en televisiespot roepen ze mensen op om een onlinepetitie te tekenen op fileszijnerfgoed.be om van de files op de Belgische wegen werelderfgoed te maken. Op die website wordt de bezoeker dan aangeraden om met de trein naar het werk te gaan en worden alle voordelen van de trein opgesomd.

 

Vandaag duikt een parodie op van die website die de NMBS zelf op de korrel neemt: vertragingenzijnerfgoed.be. De parodie is het werk van De Inspecteur, het consumentenprogramma van Sven Pichal op Radio 2. Met die website hoopt het programma dat niet alleen de files, maar ook de vele vertragingen op het Belgische spoor ooit tot het verleden behoren. Ook de verouderde treinstellen die de NMBS blijft inzetten, zijn kop van jut. De parodiesite omschrijft die als “rijdende musea”.

 

“De vertragingen bij het spoor zijn een doorn in het oog van veel reizigers, dat bleek nog uit een grote consumentenbevraging die wij in het voorjaar hielden,” legt Sven Pichal uit. “Ik weet dat NMBS zich erg inzet om de vertragingen weg te werken, maar alleen nog maar de avondspits op de eerste schooldag dinsdag liep totaal in het honderd. Dat moet beter kunnen.”

 

Op maandag 7 september start het nieuwe seizoen van De Inspecteur op Radio 2. Elke weekdag van 08:00 tot 09:00 uur houdt Sven Pichal consumentenproblemen tegen de lamp. Tijdens de eerste week brengt Pichal alvast een reeks over flopvakanties. Welke schadevergoeding kan je vragen wanneer je hotel niet op dat in de brochure lijkt? En bij wie moet je daarvoor zijn? Wat mogen reizigers verwachten van een rolstoelvriendelijk hotel? Bestaan daar regels over? Ook in het buitenland? De Inspecteur zoekt het uit.

 

De Inspecteur: van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 09:00 op Radio 2


0 Opmerkingen

Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Doe mee aan het gesprek

Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Een opmerking toevoegen...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.