Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

2000e uitzenddag MNM

(0 recensies)

Op vrijdag 27 juni viert MNM zijn 2000e uitzenddag. Vijf en half jaar nadat dj Peter Van de Veire de eerste plaat op MNM startte, is de radiozender uitgegroeid tot een dagelijkse vaste waarde voor bijna 180.000 Vlaamse jongeren.

 

“MNM is een ontspannende hitradio, maar hitradio maken is voor ons geen doel op zich”, aldus MNM-nethoofd Rino Ver Eecke. “Het is een middel: we draaien hits om jongeren te bereiken en hen op die manier te doen participeren aan maatschappelijke debatten en acties.”

 

En daar slaagt MNM in. De meest recente CIM-meting toonde aan dat MNM dagelijks 178.953 luisteraars tussen 12 en 24 jaar bereikt, goed voor een marktaandeel van 20,9%.

 

Verkiezingen
Uit een onderzoek van de studiedienst van de VRT blijkt bovendien dat in aanloop naar de jongste verkiezingen MNM na Eén het belangrijkste VRT-merk was via hetwelk jongeren informatie kregen rond de verkiezingen, met een bereik van maar liefst 217.857 jongeren tussen 12 en 24 jaar.* MNM bereikte in totaal meer dan een miljoen mensen met speciale verkiezingsprogramma’s en -items binnen bestaande programma’s. Daarmee speelde de zender een belangrijke rol als “instapradio” voor jongeren wat de verkiezingen betreft.

 

Leefwereld van jongeren
“Samen met die jongeren maken we radio. We betrekken iedereen met acties als De Strafste School, Het Grootste Arbeidsbureau of de jaarlijkse week rond verkeersveiligheid”, legt Rino Ver Eecke uit. “Maatschappelijk relevant willen zijn, zit in ons DNA. En dat komt misschien nog het meest tot uiting in een interactief programma als Generation M waar we jongeren met elkaar in discussie laten gaan over thema’s als pesten en homoseksualiteit, maar ook over ADHD, zelfverwonding of de burgeroorlog in Syrië. Altijd zo goed mogelijk afgestemd op de leefwereld van jongeren.”

 

Begin deze week nog zat de derde editie van Marathonradio erop. Balans: de radiozender bereikte met de actie 561.460 jonge Vlamingen tussen 12 en 24 jaar, gemiddeld 160.000 jongeren per dag. Bijna 6 op 10 studenten (58,1%) luisterde tijdens de marathonuitzending naar MNM en kreeg op die manier studie- en ontspanningstips mee om de blokperiode gezond door te komen.*

 

Website: www.mnm.be

 

* Geschat bereik op basis van het PPM-onderzoek van TNS, België, Noorden, (MNM) bij (12-24) (n=138)


0 Opmerkingen

Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Doe mee aan het gesprek

Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Een opmerking toevoegen...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.