Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Netto radio-omzet groeit naar 233 miljoen euro

(0 recensies)

Het Radio Advies Bureau publiceert vandaag de netto radioreclame-omzet van het afgelopen jaar. 2014 was een goed radiojaar. De netto radioreclamebestedingen komen uit op 233 miljoen euro, een groei van 2,8% ten opzichte van het jaar daarvoor (2013: 227 miljoen). De spot-omzet groeide met 5,5 miljoen naar bijna 219 miljoen. De non-spot bestedingen hebben wederom een recordomzet geboekt van ruim 14 miljoen euro, een groei van 6%.

 

Uit de bruto Nielsencijfers blijkt dat er veel verschuivingen zitten in de top 10 meest bestedende radioadverteerders. Ziggo komt met stip – door een verdubbeling in radiobestedingen – op nummer 1 in deze lijst (was #5 in 2013). Adverteerder Kruidvat stijgt zelfs van 18 naar 2 door ook een aanzienlijke stijging van haar radioreclame. Peugeot handhaaft de nummer 3-positie, Lidl stijgt van 6 naar 4 en Volkswagen staat op de 5e plaats (#4 2013). Opvallend is dat de top 3 branches ongewijzigd blijft ten opzichte van 2013, namelijk retail, transport en financiële dienstverlening. Ook het aantal adverteerders is met 1.782 adverteerders in 2014 nagenoeg gelijk gebleven.

 

Liedewij Hentenaar, directeur van het RAB: “Onze adverteerders hebben vaker radio ingezet in 2014, met bovendien een groter bestedingsaandeel voor radio per adverteerder. Radio in de mediamix vergroot je campagne-effecten altijd, ook bij een gelijkblijvend mediabudget. Het is mooi dat deze kracht van radio door de markt steeds beter herkend en erkend wordt.“

 

Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations en staat voor het vermarkten van radiokennis & inspiratie van nu en van morgen voor de adverteerder en haar adviseurs. RAB is één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om effectieve en creatieve radioreclame te maken.

 

Website: www.rab.fm

 


0 Opmerkingen

Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Doe mee aan het gesprek

Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Een opmerking toevoegen...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.