Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiozenders starten nieuwe campagne voor radioreclame: radio ráákt 

(0 recensies)

rab_logo.png.60508efc370a23cf91d68710e96fac0a.pngDe Nederlandse radiostations, verenigd in het Radio Advies Bureau (RAB), zijn een nieuwe radiocampagne gestart ter promotie van het eigen reclamemedium. De campagne heeft als doel adverteerders te overtuigen van de kracht van radio om doelgroepen emotioneel te raken.


RAB wil de gedachte over radio als reclamemedium verbreden van een medium dat ‘alleen’ mensen tot gedrag aanzet naar een medium dat ook ingezet kan worden om de kennis en houding van mensen te beïnvloeden. Radio is dus niet enkel een actiematig medium, maar is juist ook zeer geschikt om merken mee te bouwen. De adverteerder moet anno 2017 steeds harder werken om aandacht van consumenten te verdienen. Op radio, als grootste medium overdag, krijgen merkenbouwers een luisterend oor: radio geeft ruimte om een verhaal te vertellen en luisteraars zijn op een natuurlijke wijze ontvankelijk voor beleving en verhalen. Merken maken nog onvoldoende gebruik van deze kracht van radio.

 
De radiocampagne bestaat uit een reeks van vier radiocommercials waarvan ‘Alles achterlaten’ de eerste is die wordt uitgezonden. De luisteraar wordt meegenomen in een verhaal dat van een alledaagse situatie, een forens in de spits, verandert in een heerlijk voorstelbaar gevoel, een man die maar één keer leeft. Dat is wat goede radioreclame kan doen. Radioadverteerders en hun adviseurs worden doorverwezen naar de website radioraakt.nl. Dit is een ‘etalage’-website om te inspireren en goede radioreclame in de schijnwerpers te zetten. De campagne is ontwikkeld door TBWA\NEBOKO in samenwerking met Soundcircus.
 

Liedewij Hentenaar, directeur RAB: ”We zijn zeer trots op de nieuwe campagne. Dit helpt in onze missie om meer adverteerders meer te laten bereiken bij de luisteraar en zo de luisteraars aan te haken bij hun verhaal. Een oproep aan alle reclamemakers om radio in te zetten zoals het bedoeld is en de luisteraar te trakteren op een goed gevoel in plaats van de luisteraar ‘een opdracht te geven’ en daarmee disruptief te zijn in hun luisterplezier. We helpen adverteerders om de kracht van radio verder te ontdekken en goed te gebruiken.”

0 Opmerkingen

Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Doe mee aan het gesprek

Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Een opmerking toevoegen...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.