Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radar Radio: Geberit wint Loden Radioleeuw

(0 recensies)

599dbd415889e_NPORadio1.png.c06c335e8543ee906cfd4334c3f53f83.pngGeberit heeft de Loden Radioleeuw gewonnen voor het meest irritante reclamespotje van 2017. Radar Radio-presentator Mischa Blok overhandigde de prijs, die jaarlijks uitgereikt wordt door het AVROTROS-consumentenprogramma, aan Geberit's marketingmanager Raymond Koopman. De afgelopen weken brachten 5251 consumenten hun stem uit op de radioreclame's van Only for Men, Geberit, Voltaren, Autotaalglas en AutoTrack. 


Geberit wint de Loden Radioleeuw voor de reclame 'Stank hoeft niet te stinken'. Volgens de fabrikant van sanitairproducten poepen Nederlanders 400 keer per jaar en spenderen daarmee dus jaarlijks 50 uur in de stank. Een nieuw toiletsysteem van Geberit zou stank direct vanuit de toiletpot verwijderen door middel van een 'energiebesparend geurzuiveringsonderdeel'. Raymond Koopman reageert: "We hadden niet als doel de Loden Radioleeuw te willen winnen, dus daar zijn we niet blij mee. Aan de andere kant zijn we wel blij met de extra aandacht voor het probleem. Stank op het toilet hoeft niet. We weten dat stank en stinken onderwerpen zijn die heel herkenbaar zijn voor mensen en waar mensen het liefst niet mee geconfronteerd mee willen worden. Om het probleem op te lossen en je het niet benoemt en niet onder de aandacht brengt, ben je het gewoon aan het negeren en negeren is geen probleem oplossen."


'Dodelijk onsmakelijk'
Luisteraars ervaren de "schijtreclame" als "dodelijk onsmakelijk" met een "irritante stem" en "te vaak gehoord" waardoor men "de radio heel vaak op stil draait zo door de dag". Ook vindt men dat "de slogan feitelijk onjuist is, want waarom zou het anders stank heten als het niet hoeft te stinken?". 


Geberit won de prijs nipt en kreeg 27,6% van de stemmen, gevolgd door Only for Men met 26,2% en Voltaren met 23%. AutoTrack en Autotaalglas sluiten de hekkensluiters met respectievelijk 12,4% en 10,8% van de stemmen. Dit jaar stemden er dubbel zoveel mensen in vergelijking met afgelopen jaar. 


Loden Leeuw
Aankomende maandag reikt Radar in de televisieuitzending de Loden Leeuw uit voor de meest irritante televisiereclame en de meest irritante BN'er in een spotje.

 

Selectie_159.png.1e6c5e8e0e0ca88ddc0322956ec577db.png

Raymond Koopman en Mischa Blok (foto AVROTROS)

 

Radar Radio, elke zaterdag om 15:00 uur bij AVROTROS op NPO Radio 1

0 Opmerkingen

Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Doe mee aan het gesprek

Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Een opmerking toevoegen...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.