Spring naar bijdragen

Nederland

  • artikelen
    4916
  • opmerkingen
    1026
  • weergaven
    619486

Auteurs van dit blog

Radar Radio: Geberit wint Loden Radioleeuw


de redactie

826 weergaven

599dbd415889e_NPORadio1.png.c06c335e8543ee906cfd4334c3f53f83.pngGeberit heeft de Loden Radioleeuw gewonnen voor het meest irritante reclamespotje van 2017. Radar Radio-presentator Mischa Blok overhandigde de prijs, die jaarlijks uitgereikt wordt door het AVROTROS-consumentenprogramma, aan Geberit's marketingmanager Raymond Koopman. De afgelopen weken brachten 5251 consumenten hun stem uit op de radioreclame's van Only for Men, Geberit, Voltaren, Autotaalglas en AutoTrack. 


Geberit wint de Loden Radioleeuw voor de reclame 'Stank hoeft niet te stinken'. Volgens de fabrikant van sanitairproducten poepen Nederlanders 400 keer per jaar en spenderen daarmee dus jaarlijks 50 uur in de stank. Een nieuw toiletsysteem van Geberit zou stank direct vanuit de toiletpot verwijderen door middel van een 'energiebesparend geurzuiveringsonderdeel'. Raymond Koopman reageert: "We hadden niet als doel de Loden Radioleeuw te willen winnen, dus daar zijn we niet blij mee. Aan de andere kant zijn we wel blij met de extra aandacht voor het probleem. Stank op het toilet hoeft niet. We weten dat stank en stinken onderwerpen zijn die heel herkenbaar zijn voor mensen en waar mensen het liefst niet mee geconfronteerd mee willen worden. Om het probleem op te lossen en je het niet benoemt en niet onder de aandacht brengt, ben je het gewoon aan het negeren en negeren is geen probleem oplossen."


'Dodelijk onsmakelijk'
Luisteraars ervaren de "schijtreclame" als "dodelijk onsmakelijk" met een "irritante stem" en "te vaak gehoord" waardoor men "de radio heel vaak op stil draait zo door de dag". Ook vindt men dat "de slogan feitelijk onjuist is, want waarom zou het anders stank heten als het niet hoeft te stinken?". 


Geberit won de prijs nipt en kreeg 27,6% van de stemmen, gevolgd door Only for Men met 26,2% en Voltaren met 23%. AutoTrack en Autotaalglas sluiten de hekkensluiters met respectievelijk 12,4% en 10,8% van de stemmen. Dit jaar stemden er dubbel zoveel mensen in vergelijking met afgelopen jaar. 


Loden Leeuw
Aankomende maandag reikt Radar in de televisieuitzending de Loden Leeuw uit voor de meest irritante televisiereclame en de meest irritante BN'er in een spotje.

 

Selectie_159.png.1e6c5e8e0e0ca88ddc0322956ec577db.png

Raymond Koopman en Mischa Blok (foto AVROTROS)

 

Radar Radio, elke zaterdag om 15:00 uur bij AVROTROS op NPO Radio 1

0 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Gast
Een opmerking toevoegen...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.