Spring naar bijdragen

Auteurs van dit blog

  • de redactie 443

Nieuwe Cim-meting bevestigt opnieuw de populariteit van radio in Vlaanderen

de redactie

90 weergaven

Met dagelijks meer dan 3 miljoen luisteraars laten de VRT-radionetten opnieuw een hoog bereik opmeten bij de nieuwste radiostudie van het Centrum voor de Media (CIM). De cijfers gaan over de periode juli-oktober 2018 en onderstrepen de populariteit van het medium radio op een uniek hoog niveau in Vlaanderen. Al de VRT-radionetten laten een stabiel en sterk marktaandeel optekenen.


Radiomanager Els Van de Sijpe: "In een markt die door de digitalisering steeds meer spelers kent, zetten de VRT-radiomerken mooie resultaten neer en blijven dagelijks meer dan 3 miljoen luisteraars afstemmen op ons aanbod. Radio 2 blijft met een marktaandeel van ruim 30% en dagelijks meer dan 1,3 miljoen luisteraars afgetekend marktleider en bereikt ook alle leeftijdsgroepen, Radio 1 en Klara zijn stabiel. MNM bereikt dagelijks een kwart van de jongeren van 12 tot 24 jaar. Studio Brussel stijgt door naar 10,6% marktaandeel en is bovendien met voorsprong de best beluisterde radio op het werk."


Ontdek hieronder via 'lees meer' de CIM-cijfers.

 

 

cim3-1.thumb.png.b14ff3df0caf3adace1fb3861e017711.png

cim3-2.thumb.png.519f6df296980298fb21667491292716.png



0 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


×

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze site ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid, en We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat.