Jump to content

Qmusic marktleider onder mannen en tijdens Top 40


de redactie

488 views

De nieuwste luistercijfermeting laat zien dat Qmusic in de doelgroep 20-49 jaar weer fors is gestegen, van 14,5% marktaandeel in dezelfde periode vorig jaar naar 15,8% nu. Dit is de beste meting ooit voor de periode juli/augustus. De Top 40 is zelfs marktleider: met 16,0% marktaandeel bewijst de hitlijst zich als meest relevante van Nederland.  


De ochtendshow weet gemiddeld 15,2% van alle luisteraars te boeien. Vorig jaar was dit cijfer nog aanzienlijk lager, toen de vorige ochtendshow een marktaandeel van 12,5% noteerde. Ook de middagshow stijgt ten opzichte van vorig jaar.


Marktleider mannen
Qmusic is voor het eerst sinds zijn bestaan de populairste radiozender onder mannen, met een marktaandeel van 14,7%. Het is nog niet eerder voorgekomen dat de zender in de doelgroep mannen 20-49 jaar de grootste was. In de jongere doelgroep 20-34 jaar is Qmusic ook marktleider.


Programmadirecteur Dave Minneboo laat weten: "We verstevigen onze positie in het radiolandschap. Het is mooi om te zien dat de mannelijke luisteraar onze programmering meer waardeert dan ooit. Bovendien toont de Top 40 wederom de meest relevante hitlijst te zijn."

  • Sad 1

3 Comments


Recommended Comments

Blijkt maar weer hoe oliedom het van Radio 538/Talpa was om het contract met de Stichting Nederlandse Top 40 niet te verlengen, waardoor concurrent Qmusic er nu met de buit vandoor gaat ....

Link to comment
Op 25-9-2019 om 12:41 zei melle:

 concurrent Qmusic er nu met de buit vandoor gaat ....

Hoezo, ze draaien daar toch alleen maar top 40 rotzooi...

  • Sad 1
Link to comment
Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.