Jump to content

100% NL pakt hoogste marktaandeel in vier jaar tijd


de redactie

179 views

Het radiostation met de beste muziek van Nederland heeft voor de tweede keer op rij een marktaandeel van 3,9% in de doelgroep 20-49. Het marktaandeel is sinds de meting van april-mei '16 niet zo hoog geweest. De groei is opnieuw terug te zien in de vrouwelijke doelgroep, 100% NL pakt 5,6% marktaandeel in de doelgroep vrouwen 20-49. Dat is een groei van 14% ten opzichte van vorig jaar. Ook zijn de luisteraars van 100% NL beduidend langer gaan luisteren. Van 2 uur en 41 minuten een jaar geleden naar 3 uur en 3 minuten dit jaar. Dit blijkt uit de meest recente meting van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) over de periode mei-juni 2020.


"Met 3,9% in de belangrijkste commerciële doelgroep 20-49 jaar, kun je concluderen dat de beste muziek van Nederland ongekend populair is!", vertelt Martijn Zuurveen, Radio Director, RadioCorp. "Bovendien stuurt 100% NL haar luisteraars deze zomer veilig op pad naar de allerleukste uitjes van ons land. 100% NL is ook deze zomermaanden hét station van Nederland!"


Bron: NLO/GfK, mei-jun 2019 vs. mei-jun 2020, ma-zo 06:00-24:00 uur.

0 Comments


Recommended Comments

There are no comments to display.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.