Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

JOE groeit enorm, radiogroep DPG Media behaald hoogste maandbereik tot nu toe

(0 recensies)

Qmusic behoudt de maand oktober de positie van marktleider in de commerciële doelgroep 20-49 jaar met een marktaandeel van 24,2%, blijkt uit de gisteren verschenen luistercijfers. De nieuwe radiozender JOE maakt enorme sprongen, met een marktaandeel van 4,7% in de commerciële doelgroep. Dit betekent een groei van maar liefst 74% ten opzichte van vorige maand. Hiermee pakt JOE de zesde positie van alle landelijke zenders.

  
Qmusic blijft marktleider in commerciële doelgroep
Qmusic behoudt deze maand de positie van marktleider, blijkt uit de vandaag verschenen luistercijfers. De radiozender behaalt in de maand oktober een marktaandeel van 24,2% in de commerciële doelgroep 20-49 jaar. In de brede doelgroep 13+ haalt de zender een marktaandeel van 12,6%. Qmusic bereikte in de maand oktober 6.242.000 luisteraars. Vorige maand haalde de radiozender de hoogste maandscore ooit volgens het Nationaal Media Onderzoek (NMO). 

 

Tabel-luistercijfers-oktober.png.f3b6d32c654878372fe2367f97a7ca4d.png
Bron: NMO Luisteronderzoek. 20-49, ma-zo 06-24 uur


 JOE groeit door
Vandaag verschenen de tweede maandcijfers sinds de start van JOE op 1 september. JOE behaalt de maand oktober een marktaandeel van 4,7% in de commerciële doelgroep 20-49 jaar. Dit betekent een groei van 74%. In de brede doelgroep 13+ haalt JOE een marktaandeel van 3,8%, wat zorgt voor een groei van 65% De radiozender bereikt afgelopen maand 2.757.000 luisteraars. Op dit moment presenteren Qmusic-dj's de programma's. In het begin van 2024 start een nieuwe programmering met onder anderen Dennis Ruyer, Coen Swijnenberg, Sander Lantinga en Kai Merckx.

  
Hoogste maandbereik tot nu toe voor Radio DPG Media
In oktober behaalt de radiogroep van DPG media een gezamenlijk marktaandeel van 30,7% binnen de doelgroep 20-49 jaar. Ook behaalt de radiogroep deze maand een recordaantal luisteraars, maar liefst 8.091.000. De radiogroep DPG media bestaat uit Qmusic, JOE en alle themazenders; Qmusic Non Stop, Qmusic het Foute Uur en Qmusic Limburg.

 

Grafiek-luistercijfers-oktober.thumb.png.37ad212df8d785f4067851f8a0d830c7.png


Bron: NMO Luisteronderzoek. 20-49, ma-zo 06-24 uur

1 Opmerking

Aanbevolen antwoorden

Juul

Leden

Geplaatst

Wat een deceptie voor Veronica !  Minder dan RA1.

Doe mee aan het gesprek

Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Een opmerking toevoegen...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.