Jump to content

Vandaag introduceert NPO FunX een nieuwe online merkcampagne die in het teken staat van stedelijke muziek en cultuur. De campagne richt zich op jongeren uit de vier grote steden – Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag – en wordt nu uitgebreid naar steden buiten de Randstad, waaronder Almere, Arnhem, Eindhoven, Enschede en Tilburg. In elke stad speelt een lokale ‘hero’ de hoofdrol, iemand die verbonden is met de muziek- en urban scene en op zijn of haar manier de unieke cultuur en creativiteit van de regio belichaamt.


De nieuwe FunX-campagne draait onder de slogan “Your City, Your Sound” en toont video’s met herkenbare beelden en lokale talenten die de stedelijke cultuur versterken. Lokale artiesten en creatievelingen, zoals de Rotterdamse Jade met haar women+ only hiphopfeest en de Eindhovense kunstenaar Bcy Marques, zetten hun stad in de schijnwerpers. Ook FunX-presentatrice Ouassima Tajmout is onderdeel van de campagne en draagt zo bij aan de diversiteit en kracht van de FunX-community.


FunX, dat zijn bekendheid vooral heeft opgebouwd onder stadsjongeren, is daarmee uitgegroeid tot een nationaal jongerenmerk. Met deze nieuwe merkstrategie wil FunX nog meer luisteraars bereiken buiten de Randstad en jongeren in heel Nederland verbinden door middel van muziek en cultuur.

 

 

Afbeelding: Merkcampagne NPO FunX met Ouassima (foto NPO FunX)

0 Comments

Recommended Comments

There are no comments to display.

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Add a comment...

Important Information

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Terms of Use, Privacy Policy en Guidelines.