Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

JOE en Willy breken records in een sterk najaar, Qmusic bevestigt als tweede grootste zender in Vlaanderen

(0 recensies)

De Vlaamse radiozenders JOE en Willy hebben een succesvol najaar achter de rug, met recordbrekende luistercijfers. JOE behaalt het hoogste marktaandeel sinds de oprichting in 2009 en verstevigt haar positie als de derde grootste radiozender van Vlaanderen. Ook Willy, de digitale rockzender, breekt haar eigen records en blijft de grootste digital only zender in Vlaanderen. Ondertussen handhaaft Qmusic haar sterke positie als de tweede grootste radiozender van Vlaanderen.


Volgens de recent gepubliceerde CIM-luistercijfers voor de periode van september tot en met december 2024, heeft JOE een marktaandeel van 12,3% in de doelgroep 12+, waarmee de zender haar beste resultaat tot nu toe behaalt. Binnen de doelgroep van 35- tot 54-jarigen scoort JOE zelfs 15,7%. Willy laat eveneens groei zien en bereikt met 2,4% in de doelgroep 12+ haar hoogste score sinds de lancering vijf jaar geleden. Binnen de doelgroep 18-54 jaar komt Willy samen met Willy Class X op een totaal marktaandeel van 4,5%.


Qmusic blijft de sterkste radiozender binnen de doelgroep 18-44 jaar met een marktaandeel van 25,4%. In de bredere doelgroep 12+ behoudt Qmusic haar stevige positie als de tweede grootste radiozender van Vlaanderen met 13,7% marktaandeel.


De goede luistercijfers van JOE en Willy zijn mede te danken aan verschillende succesvolle acties en evenementen in het najaar. JOE organiseerde onder andere de JOE Top 2000, het kerstinitiatief ‘Pakje van je Hart’ en het ‘Christmas House’ op de Grote Markt in Antwerpen. Willy wist luisteraars te boeien met de Willy 1000, de Staalhard 100 en de Willy Chalet.


Bij Qmusic lag de focus onder meer op de populaire actie ‘Het Geluid’, de Q-Pop show in het Sportpaleis en de Q-Top 1000 tijdens de kerstperiode. Met deze mix van acties, evenementen en sterke radioprogramma’s blijven de zenders hun luisterpubliek aan zich binden en hun posities in het Vlaamse radiolandschap versterken.


Foto: Willy presentatie team (foto DPG Media)

0 Opmerkingen

Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Doe mee aan het gesprek

Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Een opmerking toevoegen...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.