Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Ik heb al vaker laten weten dat ik actief het net afstruin opzoek naar leuke dingen. Op YouTube heb ik een filmpje gevonden over Ad Bouman en het maken van een Veronica Jingle. Ik heb geen idee wanneer dit is geweest. Ik denk medio jaren 90.

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  2. Started by Vincent,

Ik zoek de artiest/titel van deze plaat: [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  3. Started by Vincent,

Ik heb jullie hulp nodig. In de eerste opname gebruikt Jos van Heerden een instrumentaal werkje van The Jets, een Utrechtse band uit de jaren 60. Ik zoek de titel. Wie kan deze achterhalen? [verborgen inhoud] En voor deze promo worden een aantal muziekstukjes gebruikt. Wie herkent ze? [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 9 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  4. Started by mart538,

Leuk om te horen, volgens mijn nooit te horen geweest. Mart538 Pams- 12 [verborgen inhoud] Wolfman Jack Promo 1395 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  5. New Marketts, the – Suicide is painless (aka Theme from M.A.S.H.). Bij dit nummer gaat het om een discobewerking van het thema uit de televisieserie M.A.S.H., die begin jaren zeventig immens populair was. De nieuwe versie kwam in 1976 uit op het FARR label en was een productie van Joe Saraceno. Stuart Russell viel begin 1980 regelmatig in op de Nederlandse service van Radio Caroline voor de presentatie van onder meer de Negentientig show. Hij gebruikte deze versie van ‘Suicide is painless’ als eindtune van het programma. [verborgen inhoud]

6. Hoi! Hier een commercial die Erik de Zwart rond 1990 heeft ingesproken voor (toen) iets nieuws: de cassettesingle. Uiteraard werd de spot zelf ook op cassette aangeleverd aan de lokale omroepen. (met gratis ruis) http://www.mediafire.com/?dsv7adfmdxjfdlb

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  7. Started by skybird,

Wie herkent deze stem op deze jingle? [verborgen inhoud] Smile met 10 jaar Tros op 3 gemaakt voor Ad Roland Polderpopparade. Weet ook iemand uit welke plaat deze jingle is gemaakt? Ben benieuwt wie deze man is. Dirk

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  8. Started by hans knot,

Dean Friedman – I’ve had enough. De Amerikaanse singer songwriter en multi instrumentalist werd in 1955 geboren in Paramus en maakte langdurig muziek en werd enigszins ondergewaardeerd. In 1978 kwam de lp ‘ “Well, well” said the rocking chair’ uit, waarop ook het nummer ‘I’ve had enough’ stond. 35 jaar later werd er een re-release van de lp op de markt gebracht. Van ‘I’ve had enough’ werd op Radio Monique vooral het laatste deel gebruikt in de zomer van 1987 bij het voorlezen van de weersverwachting maar ook voor de jingle ‘9---6---3, zomerradio Monique’. Dean Friedman - I've had enough. The American singer songwriter and multi instrumentalist was born in Par…

9. Started by hans knot,

Jeff Wayne – Tiger Theme. Soms hoor je in een radioprogramma een tune waarvan je denkt dat het een stuk productiemuziek is. Zo ook het geval met de eindtune die Kenny Page in 1988 gebruikte voor het programma Afternoon Delight op The Voice of Peace. Lang hebben we er naar gezocht en het blijkt een muziekje gecomponeerd door Jeff Wayne te gebruiken voor een tv commercial van Esso in 1975, een spot die liefst 12 jaar lang is gebruikt. Jeff Wayne - Tiger Theme. Sometimes in a radio programme you hear a tune that you think is a piece of production music. This is also the case with the tune that Kenny Page used for the programme Afternoon Delight on The Voice of Pe…

10. Started by johan1,

beste leden even voorstellen heet johan 58 jaar woont in provincie utrecht en verzaamel tunes Nu ik bezig ben met de tunes te verzamelen van hans knot SOUNDSSCAPE LIJST mis ik er een paar misschien zijn er andere tunes verzamelaars om deze te ruilen tegen andere tunes. moet wel zeggen dat ik bij de letter I BEN VOOR DE GEINTRESEERDE IK MAG ALLEEN HOPEN DAT ER GEEN LEDEN ZIJN DAT ER NIETTEVEEL WORDT GEVRAAGD MIJN LIJST IS ; Booker T And The MG's - Ferry Cross The Mersey Billy Preston – Blackbird INSTRUMENTAL Billy May And His Orchestra - Naked City Theme Bert Kaempfert - Oh What A Beautiful Morning Burt Bacharach - The Bond Theme - no herb alpert Bra…

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  11. Started by hans knot,

Kapel van de Koninklijke Luchtmacht – Down Yonder. Dit nummer is afkomstig van een in 1961 verschenen lp met als titel ‘Swinging wings’. Het werd door Tony Allan op RNI gebruikt in 1971 voor een promo ten bate van de RNI Top 50: ‘Tomorrow at 3 o’clock until 6 you get the RNI Super Top 50……..’ . Band of the Dutch Royal Air Force - Down Yonder. This tune comes from an album published in 1961 with the title 'Swinging wings'. It was used by Tony Allan on RNI in 1971 for a promo for the RNI Top 50: 'Tomorrow at 3 o'clock until 6 you get the RNI Super Top 50............ [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

12. Started by skybird,

Hier een paar vergeten radio tunes uit de Hilversum 3 periode. Felix Meurders Nationale Hitparade filler. http://www19.zippyshare.com/v/55365092/file.html Eindtune Nationale Hitparade. http://www19.zippyshare.com/v/57200408/file.html Opener Europarade. http://www17.zippyshare.com/v/51566321/file.html Een van de tunes uit Radio Tour De France eind jaren 70. http://www2.zippyshare.com/v/54238333/file.html Eindtune Edvard Niessing. http://www67.zippyshare.com/v/43667524/file.html Leuk om deze vergeten tunes weer eens te beluisteren. Dirk

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  13. Started by Juul,

Zouden we bijna vergeten: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  14. Gast hermans33
    Started by Gast hermans33,

Hallo allemaal na die heerlijke top 1000 heeft er iemand de top 1000 jingels? en zou die willen plaatsen. Gr John

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  15. Started by hans knot,

Gil Trythall – Yakety Moog. Dit nummer is een bewerking van Yakety Yak, gecomponeerd door Booth Randolph en James Q Rich. De moogversie van Gil Trythall kwam als single uit, met op de achterkant Foggy Mountain Breakdown en wel op het Athena Records. Aangenomen mag worden dat Eddy Emmery (Eddie de Boeck) op Radio Mi Amigo dit nummer eenmalig gebruikte als tune want hij deed een countryspecial in februari 1974. In maart van dat jaar werd hij als presentator aan de kant gezet; reden onbekend. Gil Trythall - Yakety Moog. This song is an arrangement of Yakety Yak, composed by Booth Randolph and James Q Rich. Gil Trythall's moog version was released as a single, wit…

16. Started by hans knot,

London Symphony Orchestra – Händel’s Messiah HW56 Symphony. Een prachtige uitvoering van dit deel van de Messiah door het London Symphony Orchestra, onder leiding van dirigent Colin Davis, werd gebruikt op Radio Caroline in de jaren zestig als tune bij het religieuze programma ‘Time for thoughts’ dat gedurende een bepaalde periode tussen half 8 en 8 uur in de avond was te beluisteren. colin davis messiah CarolineSouth-19661215-0755-JohnnieWalker.mp3 769.13 kB [verborgen inhoud]

17. Started by hans knot,

Daniel Sentacruz Ensemble – Soleado. Het gaat hier om een Italiaanse popgroep die in 1974 werd opgericht, een plaat opnam en meteen de tweede positie bereikte in hun vaderlandse hitparade. Het was AJ Beirens die het nummer bij ons introduceerde op RNI door het in augustus 1974 bij herhaling als filler te gebruiken, ondermeer tijdens de laatste dag van uitzendingen. daniel santacruz 267-RNI --1115-1235-SW.mp3 889.29 kB [verborgen inhoud] 08-07-2017

18. Formatic Radio FAK 14 – track A 04 News Intro. Library Music van Stars Incorporated met de lp Formatic Radio 14 werd destijds, vermoed wordt in 1962, uitgebracht met als doel medewerkers van diverse radiostations te helpen bij de productiewerkzaamheden. De scherpe oren van Dyo Lankester maakten ons duidelijk dat track A 04, genaamd News Intro, in 1965 werd gebruikt voor de jingle: ‘This is the news on Caroline’. Formatic Radio FAK 14 - track A 04 News Intro. Library Music of Stars Incorporated with the lp Formatic Radio 14 was released at the time, presumably in 1962, with the aim of helping employees of various radio stations with their production activities.…

19. Gast Chris De Cleyn
    Started by Gast Chris De Cleyn,

Ik was altijd onder de indruk van de bijzondere stem van Hans Hogendoorn. Wow,.... ik wou ook zo'n stem hebben, iedereen zou wel luisteren :-) Niet alleen zijn stem tijdens de intro van het journaal maar vooral de jingles die hij insprak voor De Avondspits en DNH gave echt zo'n boost tijdens het programma. Mijn adoratie gaat nog verder en wou ook wel eens zo'n jingle a la Hans maken. Een beetje huisvlijt van mijn vrouw en ik, en we maakten zo'n jingle uit De Nationale Hitparade na. Best grappig maar ik kon het echt niet laten,.... BTW, Hans weet ervan,....

• 6 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  20. Started by arno,

Eind vorig jaar is er eenmalig een tijdschrift uitgegeven n.a.v. 50 jaar 3fm (bedoel niet het boek van Arjan Snijders) Heeft iemand dit digitaal en bereid dit beschikbaar te stellen? Alvast veel dank!

• 7 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  21. Started by hans knot,

Francis Goya – Manolito. Andermaal een nummer van Francis, die in de jaren zeventig enorm populair was in Nederland als ook bij de Zuiderburen. Manolito is gecomponeerd door Francis Weijer, de echte naam van de Goya, en werd in 1978 op single uitgebracht. Het was Tony Berk die het nummer gebruikte in zijn programma van 19 oktober 1978 op Radio Hollandia als afsluiter van het eerste uur. Het was de bedoeling dat op die dag Radio Hollandia van start zou gaan vanaf de MV Mi Amigo als opvolger van Radio Mi Amigo. Een groot probleem met de generator aan boord van het zendschip, een dag eerder, voorkwam dat het station ooit in de ether kwam. Wel zijn de programmatapes bewaard g…

22. Started by hans knot,

Hugo Winterhalter and his Orchestra – Three coins in a fountain. Afkomstig is dit nummer van de lp ‘Saturday Nite at the movies’. Hugo Winterhalter was een Amerikaanse orkestleider, arrangeur en componist en richtte zich vooral op easy listening muziek. Hij werd in 1909 geboren in Greenwich en het nummer ‘three coins in a fountain’ werd in 1974 door A.J. Beirens gebruikt voor het maken van de jingle ‘Debbie England op Radio Atlantis’. Winterhalter was er toen al niet meer, want hij kwam in 1973 te overlijden. [verborgen inhoud]

23. Started by hans knot,

Floyd Cramer – Kaapse Draai. Inderdaad een titel in het Zuid-Afrikaans en dit nummer staat onder meer op een lp getiteld ‘In Suid-Afrika’ met muziek van Jim Reeves, Chet Atkins en Floyd Cramer. Kaapse Draai werd op Radio Veronica in de beginjaren gebruikt voor het programma Lion Tops ‘een keur van kersverse platen speciaal voor U gekozen door Tineke en vers thuisbezorgd door Leeuwenzegel margarine’. Een programma in presentatie van Tineke en Leo. Achter die naam zat Rijk de Gooyer. Andermaal een gesponsord programma dat werd aangeleverd door De La Mar uit Amsterdam. [verborgen inhoud]

24. Started by hans knot,

Offenbach – Judy in disquise. Een instrumentale versie van het succesnummer van John Fred and his playboy band werd in 1974 uitgebracht op het obscure label Surrey International. Aan boord van Radio Atlantis gebruikte Dave Owen het in zijn allerlaatste programma op 31 augustus om uitgebreid allerlei mensen, die voor Atlantis achter de schermen en op de radio hadden gewerkt, te bedanken voor de fijne maanden die hij had beleefd op Atlantis. [verborgen inhoud]

25. Started by skybird,

Hier nog een leuke demo van Jam,Laserimage voor WPLI. http://www65.zippyshare.com/v/64748490/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.