Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.125 discussies in dit forum
-
Bert Kaempfert and his Orchestra – Wake up and live. Dit nummer werd al genoemd en kan worden aangevuld. Op Radio Noordzee was er nog een andere in huis reclame voor een tijdschrift van het Strengholt Concern, namelijk ‘De vrouw en haar huis’. Voor het inspreken van de reclamespot maakte Karel Prior gebruik van ‘Wake up and live’ van het orkest van Bert Kaempfert. Bert Kaempfert and his Orchestra - Wake up and live. This song has already been mentioned and can be completed. On Radio Noordzee there was another in-house advertisement for a magazine of the Strengholt Concern, namely 'De vrouw en haar huis' (The woman and her house). Karel Prior used 'Wake up and …
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Twee jingles van de helaas veel te vroeg overleden Wim Rigter
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
http://pirateproxy.net/torrent/3707923/Radio_AirChecks_and_Jingles_1960_s-2003
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Mort Garson – Walkin in space. Dit nummer is afkomstig van de in 1969 op het A&M label verschenen lp ‘Electronic Hair Pieces’ van de Canadese songwriter, arrangeur maar vooral pionier op het gebied van de elektronische muziek. Het was Tony Allen die in 1972 op RNI een deel van het nummer gebruikte voor een ‘verkeer informatie spot’ om vooral regelmatig de spanning op je autobanden te controleren en de reserveband daarbij niet te vergeten. Mort Garson - Walkin in space. This song comes from the 1969 A&M labeled album 'Electronic Hair Pieces' by the Canadian songwriter, arranger but above all pioneer in the field of electronic music. It was Tony Allen who in 197…
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
beste leden even voorstellen heet johan 58 jaar woont in provincie utrecht en verzaamel tunes Nu ik bezig ben met de tunes te verzamelen van hans knot SOUNDSSCAPE LIJST mis ik er een paar misschien zijn er andere tunes verzamelaars om deze te ruilen tegen andere tunes. moet wel zeggen dat ik bij de letter I BEN VOOR DE GEINTRESEERDE IK MAG ALLEEN HOPEN DAT ER GEEN LEDEN ZIJN DAT ER NIETTEVEEL WORDT GEVRAAGD MIJN LIJST IS ; Booker T And The MG's - Ferry Cross The Mersey Billy Preston – Blackbird INSTRUMENTAL Billy May And His Orchestra - Naked City Theme Bert Kaempfert - Oh What A Beautiful Morning Burt Bacharach - The Bond Theme - no herb alpert Bra…
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Hugo Winterhalter and his Orchestra – Three coins in a fountain. Afkomstig is dit nummer van de lp ‘Saturday Nite at the movies’. Hugo Winterhalter was een Amerikaanse orkestleider, arrangeur en componist en richtte zich vooral op easy listening muziek. Hij werd in 1909 geboren in Greenwich en het nummer ‘three coins in a fountain’ werd in 1974 door A.J. Beirens gebruikt voor het maken van de jingle ‘Debbie England op Radio Atlantis’. Winterhalter was er toen al niet meer, want hij kwam in 1973 te overlijden. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Herbie Mann – Sultry Serenada. Deze prachtige opname stamt uit de tweede helft van de jaren vijftig van de vorige eeuw. Af en toe laten we een reclame toe om behandeld te worden, maar dat dient dan wel specifiek een commercial te zijn die op een bepaalde zeezender is gebruikt en niet op een andere. Ferry Maat was het die de commercials insprak voor Horna Heiloo, een bedrijf dat haar zuivelproducten aan de vrouw probeerde te slijten via Radio Noordzee. Hij maakte er twee verschillende en voor deze gebruikte hij het nummer Sultry Serenade. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Vond deze jingle in een serie met verscheidene jaartallen tot aan 1999. [verborgen inhoud] Kan iemand mij vertellen voor welke zender deze gemaakt zijn en door wie? Alvast bedankt.
-
- 8 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Voor de fans van de VARA op Hilversum 3 is hier een montage van wat vormgeving uit de laat jaren '70, begin jaren '80. http://snd.sc/JKARDK Groeten Simon
-
Zouden we bijna vergeten: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Jay Livingston and Raymond Evans – Bonanza Theme. Bonanza, de televisieserie die menig gezin enorm boeide en vanaf medio 1959 in productie ging. Jay en Raymond werkten al sinds 1939 samen in het componeren en laten uitvoeren van hun muziek voor films en later televisieseries. Zij zijn het dus die de originele versie van Bonanza Theme op hun naam hebben staan. Het was in 1986 dat er met de intro van het nummer een heel korte jingle werd geproduceerd: ‘Dit is Radio Monique met het Zondagmiddagmatinee. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Voor de liefhebbers een montage van 5 remixes van bekende jingles die ik in de loop van de tijd heb gemaakt. Groet, Ger
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
De 19e editie van de landelijke ruil- informatie- en ontmoetingsdag voor verzamelaars en liefhebbers van Top 40 en andere hitlijsten, ofwel de * * * H I T P A R A D E D A G * * * zal plaatsvinden op zondag 20 november 2016 LOCATIE De dag zal op dezelfde locatie gehouden worden als de afgelopen jaren, aan de rand van de stad Utrecht: DESTO Paviljoen Sportpark “De Vryheit” Componistenlaan 1 3451 SX VLEUTEN Er is hier voldoende gratis parkeergelegenheid. Zaal open: 11:00 uur, sluiting: 16:00 uur TOEGANG 5,00 euro per persoon INFORMATIE De Hitparadedag is dé jaarlijkse ontmoetingsdag voor iedereen die geïnter…
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Hoi! Hier een commercial die Erik de Zwart rond 1990 heeft ingesproken voor (toen) iets nieuws: de cassettesingle. Uiteraard werd de spot zelf ook op cassette aangeleverd aan de lokale omroepen. (met gratis ruis) http://www.mediafire.com/?dsv7adfmdxjfdlb
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Ik ben op zoek naar een geluidsopname van het ontkurken van een champagnefles.
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Ik heb al vaker laten weten dat ik actief het net afstruin opzoek naar leuke dingen. Op YouTube heb ik een filmpje gevonden over Ad Bouman en het maken van een Veronica Jingle. Ik heb geen idee wanneer dit is geweest. Ik denk medio jaren 90.
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Band of the Dutch Royal Airforce – Pennsylvania 6-500. De titel van dit nummer is een telefoonnummer in New York City voor een hotel met de naam ‘Pennsylvania’. Het swing jazz nummer is een compositie van Glenn Miller die er dan ook een hit mee had met zijn orkest. De uitvoering van Pennsylvania 6-500 van de Band of the Dutch Royal Airforce werd ingezet door Tony Allan op RNI. Hij verving Alan West in zijn programma in april 1971 en gebruikte het nummer als eindtune. XXX Vermelding onder Glenn Miller Orchestra kan worden verwijderd. Band of the Dutch Royal Airforce - Pennsylvania 6-500. The title of this song is a telephone number in New York City…
-
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
London Symphony Orchestra – Händel’s Messiah HW56 Symphony. Een prachtige uitvoering van dit deel van de Messiah door het London Symphony Orchestra, onder leiding van dirigent Colin Davis, werd gebruikt op Radio Caroline in de jaren zestig als tune bij het religieuze programma ‘Time for thoughts’ dat gedurende een bepaalde periode tussen half 8 en 8 uur in de avond was te beluisteren. colin davis messiah CarolineSouth-19661215-0755-JohnnieWalker.mp3 769.13 kB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier wat jingles uit het populaire programma Countdown café van de Voo. Uitgezonden op Vrijdagavond door onder meer Alfred Lagarde en Kees Baars. Dirk http://www36.zippyshare.com/v/26440589/file.html
-
André Brasseur – A.B. Waltz. De muziek van André Brasseur is veelvuldig al beschreven in de zeezenderdiscografie. Het nummer ‘A.B. Waltz’ stond nog niet in de lijst en wijkt enigszins af van wat Brasseur ons gemiddeld voorschotelde. Het was A.J. Beirens die de A.B.Waltz inzette voor een tweetal jingles voor Radio Atlantis: ‘Tune into 3 1 2’. Het nummer komt op een aantal lp’s voor, waaronder de uit 1970 afkomstige ‘The Golden Organ of André Brasseur’ André Brasseur - A.B. Waltz. André Brasseur's music has been described many times in offshore radio discography. The song 'A.B. Waltz' was not yet in the list and deviates somewhat from what Brasseur offered us …
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie herkent deze stem op deze jingle? [verborgen inhoud] Smile met 10 jaar Tros op 3 gemaakt voor Ad Roland Polderpopparade. Weet ook iemand uit welke plaat deze jingle is gemaakt? Ben benieuwt wie deze man is. Dirk
-
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Mark Wirtz, his Orchestra and chorus – There’s no business-like monkey business. Dit nummer staat al in de lijst vermeld en er kan aan worden toegevoegd: Ook zijn collega Alen West kon op RNI niet van dit mooie nummer afblijven en gebruikte het als filler in zijn programma’s. [verborgen inhoud] helaas geen you ube voorbeeld beschikbaar
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik zoek de artiest/titel van deze plaat: [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Ja ik heb weer een mooie promo gevonden deze maal de Veronica's Teleflight Nashville Promo, mooi ingesproken door de heer Tom Collins, met daarachter de hele track van de originele begeleidende muziek in stereo, en weer als 1 complete set te downloaden. [verborgen inhoud]
-
-
- 11 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Floyd Cramer – Kaapse Draai. Inderdaad een titel in het Zuid-Afrikaans en dit nummer staat onder meer op een lp getiteld ‘In Suid-Afrika’ met muziek van Jim Reeves, Chet Atkins en Floyd Cramer. Kaapse Draai werd op Radio Veronica in de beginjaren gebruikt voor het programma Lion Tops ‘een keur van kersverse platen speciaal voor U gekozen door Tineke en vers thuisbezorgd door Leeuwenzegel margarine’. Een programma in presentatie van Tineke en Leo. Achter die naam zat Rijk de Gooyer. Andermaal een gesponsord programma dat werd aangeleverd door De La Mar uit Amsterdam. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-