Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
Hallo allemaal ik luister bijna iedere dag naar radio 192 iedere morgen wordt er iets na 7 uur een jingel gedraaid welke dag het is, ik denk dat het uit de Klaas Vaak tijd is heeft iemand deze en zou ze willen plaatsen of zijn ze ergens anders verkrijgbaar ik hoor het graag . M.v.g John
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Dit komt uit de beginperiode van TM; een jingle voor WDBO gebaseerd op (of gejat van) Richard Harris' MacArthur Park (eigenlijk van Jimmy Webb). https://soundcloud.com/simonfex/wdbo-macarthur-park-jingle-tm SF
-
Commodores – Machine gun.Deze instrumentale hit van de Commodores staat al met vele vermeldingen in de zeezenderdiscografie maar er kan aan worden toegevoegd: Paul Alexander Rusling gebruikte ‘Machine Gun’ voor het geven van een programmaoverzicht van Radio Caroline 389 in de zomer van 1973.
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Heeft er iemand toevallig nog jingles van Maeva die niet op hun Lp staan ? (maar de lp" alle maeva jingles" heb ik in mijn bezit) Dank bij voorbaat , Gregory (maevafan)
-
-
- 8 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Eind vorig jaar is er eenmalig een tijdschrift uitgegeven n.a.v. 50 jaar 3fm (bedoel niet het boek van Arjan Snijders) Heeft iemand dit digitaal en bereid dit beschikbaar te stellen? Alvast veel dank!
-
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Ik zoek jingles van Magic FM. Zowel uit de jaren 80/90 als 2004 toen Magic FM vanuit Amsterdam kwam!
-
- 0 antwoorden
- 823 weergaven
-
-
Azul Negro – Vuelva Usted Manana. Een instrumentaal nummer van de Spaanse formatie Azul Negro uit 1986 werd gebruikt als tune door een deel van het Monique team dat vanuit Playa de Aro een aantal speciale programma’s maakte gesponsord door Magic Parks. Onder meer waren Mark Stam en Ad Roberts in Spanje en werd het opgenomen programma niet alleen in Spanje uitgezonden maar ook op Radio Monique, ingelast tussen 20 na 2 en 20 na 3 uur in de middag. https://we.tl/t-7MjQw0QFCv
-
- 9 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Franck Pourcel and his orchestra – Tout les mots d’amour. Voor dit nummer gaan we terug naar de beginperiode van Radio Veronica. In die tijd was er vele zondagmiddagen een aantal korte programma’s, waaronder het kwartiertje ‘Magische toetsen’ dat werd geïntroduceerd met de tekst: ‘U kunt 15 minuten luisteren naar bekende melodieën van toen en van nu, gespeeld door pianist Henk Vos, met ritmische begeleiding. Aangenomen mag worden dat de ritmische begeleiding werd verzorgd door zijn broer Tony Vos zijn kwartet. De intro was steevast een deel van het nummer ‘Tout les mots d’amour’ , dat weer valt te herleiden naar de originele uitvoering van Frank Pourcel en zijn orkest. …
-
-
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
hallo forum een vraag om mijn bizarre verzameling aan te vullen heeft iemand een Mah-ná mah-ná versie en wel van en het Nederlandse - Confetti Combo andere versie ook welkom JOHAN
-
-
- 1 antwoord
- 514 weergaven
-
-
Uitvoerenden onbekend – Evette theme. Een moeilijk traceerbare tune is die welke werd gebruikt in de jaren zestig van de vorige eeuw als basis voor alle commercials die voor Evette, een make up leverancier, te horen waren op Radio London. Paul Kaye presenteerde geruime tijd het late avond programma ‘Make up to midnight’ , waarbij hij als eindtune het thema van de Evette commercials gebruikte. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=60926d23-b126-4404-97f7-1f26347943f6 Performers unknown - Evette theme. A difficult to trace tune is the one that was used in the sixties of the last century as a basis for all commercials that could be heard for Evette, a ma…
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Montage - Making-of: TROS Paradeplaat jingle Groet, Peter
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Ik weet niet precies wat er hier onder Radio Hits wordt verstaan; nummers die met name door de radio een hit zijn geworden of nummers over radio, of beiden? Hoe dan ook, dit is een prachtig nummer over de radio van Jesse Malin en Bruce Springsteen. Groeten Simon
-
Supersister – Manke Boerenwals. De Nederlandse formatie Supersister die ons trakteerde op bijvoorbeeld de prachtige song ‘Radio’ bracht vele uitzonderlijke deuntjes, waaronder het nummer Manke Boerenwals. Het was Dave Rogers die het in december 1971 gebruikte als filler in zijn programma ‘Northsea by night’ op RNI. supersister manke boerenwals RNI 1971 12 28 Tue 0200-0300 - Dave Rogers - Super Hit 50 of Christmas 1969.mp3 483.83 kB https://filesender.surf.nl/?vid=6198c5aa-8f43-d7e8-536c-000058b1bea7 geen video beschikbaar
-
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Janko Nilovic and Mad Unity – Manneken-Pis Rock. Dit nummer is afkomstig van de lp Funky Tramway, die in 1975 op het Omega label uitkwam. Het nummer Manneken-Pis Rock is een compositie van Janko Nilovic, in 1941 geboren in Turkije met een vader afkomstig uit Montenegro en een Griekse moeder. Helemaal internationaal werd het na de verhuizing in 1960 naar Frankrijk. Tientallen lp’s, vooral met productiemuziek op het MPRecords label heeft de man gecomponeerd en geproduceerd. Manneken-Pis Rock werd in juni 1976 door Joop Verhoof gebruikt om zijn programma op Radio Mi Amigo af te sluiten. Janko Nilovic and Mad Unity - Manneken-Pis Rock. This song is from the album …
-
- 0 antwoorden
- 949 weergaven
- 1 follower
-
-
Dream Orchestra – Symphony pour Marie. Dream Orchestra was een soort van studio-orkest onder leiding van Chris van Leeuwen, met aan de piano Mike Vincent. Men nam een aantal platen op, waaronder in 1978 het nummer ‘Symphony pour Marie’. Deze plaat werd opgenomen in de Lucas Sound Studio in Hilversum en kwam uit op Mamicha Records. Begin juli 1978 keerde Marc Jacobs na lange afwezigheid terug op Radio Mi Amigo en gebruikte het nummer in zijn Baken 16 als filler richting het nieuws. Dream Orchestra - Symphony pour Marie. Dream Orchestra was a kind of studio orchestra led by Chris van Leeuwen, with Mike Vincent on the piano. They recorded a number of albums, incl…
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik kan hem nergens meer vinden, het nummer 'Marie Antoinette' dat werd gebruikt voor de Veronica 'Flight in show'. Wie heeft hem als WAV-file, en wie was ook al weer de uitvoerende?
-
- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Marijke Philips – Draaien/Het einde. Marijke Philips was in 1964 heel kort omroepster bij TV Noordzee als vervangster van Marianne Bierenboordspot. Daarna ging zij – op voordracht van Arie Kleywegt – bij de VPRO werken als omroepster. Verder doet ze veel theaterwerk en presenteerde samen met Karel Prior het amusementsprogramma ‘Liedjes op zicht’. En die Karel Prior werkte dan weer voor Radio Noordzee in 1971 met zijn programma ‘Prioriteiten’. Naast de genoemde liedjes nam Marijke Philips ook het nummer ‘Weet je hoe ik weten kan’, dat zeer geliefd is bij de landpiraten. Met dank aan Albert van de Biezenbos van het Golden Beat Years forum.
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Categorie 4: songs door deejays opgenomen Jan van Veen en Piet Knarren – Mario. De tekst van dit nummer, was ingesproken op de welbekende Van Veen wijze. Mario werd geschreven door Josje Knarren. Piet Knarren was verantwoordelijk voor het muzikale gedeelte waarbij zijn gouden trompet een grote rol speelde. De productie van het nummer, dat in 1979 uitkwam op het Bovema-Negram label, was uitbesteed aan Roek Williams. Category 4: songs recorded by deejays Jan van Veen and Piet Knarren - Mario. The lyrics of this song, was voiced in the well-known Van Veen way. Mario was written by Josje Knarren. Piet Knarren was responsible for the musical part in which…
-
- 0 antwoorden
- 581 weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo leden, ben bij deze file ben ik op zoek naar de eerste 15 sec van deze opnamen zit een instrumentaaltje ? , wil bij deze ook graag weten welke muziek stukje dit is. en na Ted Heath And His Music - Swingin Shepherd Blues komt er een Mars Stuk voor deze zou ik ook graag willen weten welke titel en band johan kreeg van Juul Geleick al een berichtje over de begin toon en wel het volgende Dag Johan, Ik las ergens dat jij op zoek ben naar info van dat instrumentaaltje ???Dat is gemaakt door Tony Vos met een speciaal apparaat dat hij "de Tony Toon" noemde. aldus juul maar nu nog het mars muziek stukje johan Veronica opening 1960 op 198 meter.mp3 https://pixeldrai…
-
-
- 6 antwoorden
- 908 weergaven
- 1 follower
-
-
Marinierskapel der Koninklijke Marine – Alte Kameraden. Nee, geen Stan Haag met ‘de mars van de dag’ maar Joost den Draaijer die deze uitvoering van ‘Alte Kameraden’ in 1972 gebruikte als filler in de Top 50 van Radio Noordzee Internationaal om een overzicht van weer tien gedraaide platen in snel tempo te kunnen oplezen op weg naar het hele uur. Het kwam in 1962 op een single uit genaamd ‘Mariniers op Mars.’ https://filesender.surf.nl/?s=download&token=72b4aab1-a718-03a2-77a1-d309361aba27
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Percy Faith and his Orchestra – Get me to the church on time. Reeds in het jaar 1956 werd dit nummer, uit de musical ‘My Fair Lady’, door Percy Faith en zijn orkest aan het vinyl toevertrouwd. Op eerste Kerstdag 1967 hoorden we Martin Kayne op Caroline North met een special programma ‘music from the stage’, dat hij voor zijn vertrek van boord had opgenomen. Als tune gebruikte hij het nummer ‘Get me to the church on time’. Percy Faith get me to the church caroline north 1967 12 25 Sounds from the stage Martin Kayne.mp3 1.56 MB https://filesender.surf.nl/?vid=723c33af-4d4d-bb29-1a20-000036b1d9f4
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Voor een van de komende items ben ik op zoek naar een mp3 van het nummer Bill van Martin Wulms. Wie kan mij er aan helpen graag even sturen naar mijn e mail adres HKnot@home.nl dank en groet Hans
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Max Greger Orchestra – Moonlight Serenade. Dit nummer komt voor op de elpee Max Greger Plays Glenn Miller, uitgebracht in 1970 door Polydor. Op 78 toeren werd het nummer in 1939 door de componist zelf opgenomen op het Blue Bird label. Een sublabel van His Masters Voice. De uitvoering van Max Greger werd door Stan Haag op Radio Mi Amigo ter afsluiting van ‘Stan Haag Vandaag’ gebruikt in september 1975. Max Greger Orchestra - Moonlight Serenade. This song appears on the album Max Greger Plays Glenn Miller, released in 1970 by Polydor. On 78 rpm, the song was recorded by the composer himself in 1939 on the Blue Bird label. A sub-label of His Masters Voice. Max Gr…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Dit jinglepakket, Digital Force, van Media General werd o.a. ook gebruikt voor Radio Stad Den Haag. Hier een montage: https://pixeldra.in/u/_s4_5Z
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Dit pakket werd o.a. gebruikt voor Radio Exclusief. En waar in Nederland zat geen Radio Exclusief? Overal. https://pixeldra.in/u/5_QBWO
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
-