Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.105 discussies in dit forum
-
Dwars door Nederland en België heen ... de mooiste jingles van vroeger, in een montage van dik 15 minuten. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Offenbach – Judy in disquise. Een instrumentale versie van het succesnummer van John Fred and his playboy band werd in 1974 uitgebracht op het obscure label Surrey International. Aan boord van Radio Atlantis gebruikte Dave Owen het in zijn allerlaatste programma op 31 augustus om uitgebreid allerlei mensen, die voor Atlantis achter de schermen en op de radio hadden gewerkt, te bedanken voor de fijne maanden die hij had beleefd op Atlantis. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Bonzo Dog Doodah Band – By a waterfall. Daar komt me toch weer een prachtige promospot voorbij uit de keuken van Steve England. Hij gebruikte voor het maken van een spot ter ondersteuning van het programma van Dave Rogers, the Midnight Affair op Radio Atlantis, het nummer ‘By a waterfall’ dat afkomstig is van de in 1969 uitgebrachte lp ‘Todpoles’ van de Bonzo Dog Doodah Band. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Bijna een uur lang zeemeeuwen en golven (+ Loving Awareness jingles/Band/Curtis Mayfield). Seagulls&Waves.mp3 [verborgen inhoud] (Dank aan "jepatrick")
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Torero Band – Please Please Me. Afkomstig van een lp met Tijuana achtige uitvoeringen van composities van The Beatles. Een lp op Music for Pleasure, die vaker bij Radio Mi Amigo werd gebruikt voor tunes of productiewerk. In 1976 was er op de zondagochtend tussen negen en half 10 een programma voor de duivenliefhebbers, die het ‘duivenuurtje’ werd genoemd en in presentatie was van Lieven Colijn. Please Please me werd ingezet als tune voor het programma. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Billy Vaughn – Raunchy. Een instrumentaal nummer gecomponeerd door Bill Justice en Sidney Manker en in het najaar van 1957 in drie versies uitgebracht, ondermeer door het orkest van Billy Vaughn op het London label. In het voorjaar van 1973 gebruikte Joop Verhoof het nummer als tune op de zondagen als er ruimte was voor het programma van Radio Caroline met groeten van de bemanningsleden aan boord van de Mi Amigo aan familie, vrienden en bekenden. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Hoi, Voor de "Radio Addicts" een bijdrage komende uit mijn archief. Alle files (jingles, commercials etc) zijn door mij gerestoreerd en kregen een master. Evident kan het gebeuren dat er tussenin een file staat van mindere kwaliteit, dus don't shoot the messenger. Doch de audiokwaliteit van decennia geleden kan je nu beluisteren in een digitale kwaliteit. Alle files zijn 320 kbps stereo. Deze bijdrage omvat : Famous Offshore Radio Themes [verborgen inhoud] Uw reactie in woord en beeld zijn steeds welkom. Heeft u aanvullingen, feel free om deze te posten.
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
-
-
Hoi, Voor de "Radio Addicts" een bijdrage komende uit mijn archief. Alle files (jingles, commercials etc) zijn door mij gerestoreerd en kregen een master. Evident kan het gebeuren dat er tussenin een file staat van mindere kwaliteit, dus don't shoot the messenger. Doch de audiokwaliteit van decennia geleden kan je nu beluisteren in een hoge digitale kwaliteit. Alle files zijn 320 kbps stereo. Deze bijdrage omvat : Radio Hauraki - Jingles Pack [verborgen inhoud] Opmerking : Deze set jingles werd mij doorgestuurd door een contact uit New Zealand (Raglan) die er een FM station uitbaat Uw reactie in wo…
-
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Willie Bobo – Sunshine Superman. Op Radio City werd tijdens de ‘Auntie Mable Hours’ creatief omgesprongen met het voorhanden zijnde songmateriaal. Zo zong "Tatty" Tom Edwards ondermeer in de Kerstuitzending van 1966 op een instrumentale versie van het nummer ‘Sunshine Superman’, gecomponeerd door Donavan, een ode aan zijn collega's. Tom gebruikte de uitvoering van de in New York geboren jazz percussionist Willie Bobo, die vooral bekend werd in het genre Latin Jazz. Verwijzing onder Uitvoerenden onbekend kan worden gewist [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Lee Kristofferson – Night of the werewolf. In het programma ‘Windkracht’, waarvan we niet eerder hoorden, was het Ton Schipper die op Radio Mi Amigo het nummer ‘Night of the werewolf’ als eindtune gebruikte in september 1978. Het nummer was afkomstig van de in 1977 uitgekomen LP ‘Dinner with Drac’, van deze Engelse gitarist. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Marinierskapel der Koninklijke Marine – Alte Kameraden. Nee, geen Stan Haag met ‘de mars van de dag’ maar Joost den Draaijer die deze uitvoering van ‘Alte Kameraden’ in 1972 gebruikte als filler in de Top 50 van Radio Noordzee Internationaal om een overzicht van weer tien gedraaide platen in snel tempo te kunnen oplezen op weg naar het hele uur. Het kwam in 1962 op een single uit genaamd ‘Mariniers op Mars.’ [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Caroline - We Keep You Going With the Biggest Hits.mp3 [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Tony Allan - Take A Look Around LA Promo.mp3 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Ray Connif his Orchestra and Chorus – komt te vervallen info klopt niet
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Beatles – Being here for the benefit of Mr. Kite. Dit nummer staat al met een aantal verwijzingen in de zeezenderdiscografie. Maar er kan aan worden toegevoegd: Het was op Radio Atlantis dat deejay Terry Davis op deze melodie een nieuwe tekst inzong. ‘For the benefit of you and me you’ll hear a show that’s really great on 312’. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Jean Jacques Perrey – Comical Logos. Een nummer met de duur van slechts 32 seconden dat al vermeld staat in de zeezenderdiscografie. Er kan aan worden toegevoegd: Comical Logos werd ook gebruikt in 1978 door Ton Schipper op Radio Mi Amigo voor het maken van een promospot voor ‘Mi Amigo Recepten Competitie.’ Jean Jacques Perrey comical logis MiAmigo-19780300-1130-1150-TonSchipper-Keukenpret-studio.mp3 157.35 kB [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben op zoek naar goede kwaliteit van de instaande reclames. Wie kan helpen? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Gisteren mailde Henk, die samen met Martin en mij tot de oplossers van vele muziekjes behoort met deze leuke vondst, niet voor de discografie maar gewoon om te laten weten en leuk is het ook nog eens De muziek achter de Modehuis Liene Commercial uit 1975/1976: Buddy Holly - Rock Me Baby. Luister op 55 seconden in de youtube: [verborgen inhoud] Het einde is overigens het einde van "Tell Me How" https://youtu.be/8e8m0iT5mF4 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Beste radiocollega's, Ik maak veel interviews voor radio Beach aan de Westkust in Vlaanderen. Nu ben ik op zoek naar instrumentale tunes om onder mijn interview te plaatsen. Niet te enerverend, maar nu ook geen slows. Wie kan mij op weg helpen met enkele titels of enkele muziekstukken ? Alvast van harte bedankt. Gino Ester
-
Michel Sardou – Danton. Het openingsnummer van de derde LP van de Franse zanger Michel Sardou; een lp die alleen de naam van de zanger droeg en in 1972 verscheen. Een jaar later werd de intro van het nummer Danton gebruikt door de makers van het programma ‘Kolder op Zolder’ van Radio Veronica en wel voor de productie van de jingle ‘de zolder hittip’. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Kenny G – Songbird. Kenneth Bruce Garelick speelt voornamelijk sopraansaxofoon onder de naam Kenny G en is afkomstig uit de Amerikaanse stad Seatlle. Van zijn lp Duotones uit 1986 is het nummer Songbird afkomstig. Het was Rik van Rhijn die het nummer gebruikte als tune op Radio Monique in het weekend programma ‘Avond Cursus Muziek.’ [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Van McCoy – Theme from Star Trek. Dit nummer is afkomstig uit 1976 en stond op de lp ‘The real McCoy’. Het werd op Radio Mi Amigo in 1977 gebruikt als eindtune van het programma ‘Op de koffie’ met Haike Debois. [verborgen inhoud]
-
- 11 antwoorden
- 3,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Caroline song december 1973 Norman Barrington & Brian Anderson (Radio Caroline) - Hey Hey Diddly Um Dum.mp3 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
In The Beginning There Was Darkness- LA spot Radio Caroline Mike Hagler.mp3 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-