Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by skybird,

Een filler uit het Jam pakket Best show. Zo heb ik deze nog nooit gehoord. Duurt meer dan 2 minuten,het lijkt de 12" wel. Dirk

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  2. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Gezien het nieuws van vandaag http://radio.nl/793379/jeroen-van-inkel-naar-radio-veronica lijkt mij dit toch wel een gepaste jingle: https://soundcloud.com/simonfex/zomerradio-jeroen-van-inkel SF

• 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  3. Gast Jingleweb
    Started by Gast Jingleweb,

Een uitsmijter op het Veronicaschip 26.02.2014 - Het eerste nieuwtje is er vanaf bij het Veronicaschip. Nu is het een kwestie van alle zeilen bijzetten op het zendschip van Veronica, dat begin december in Amsterdam- Noord is afgemeerd. De loop zit er nog niet echt in, maar de exploitant heeft z’n hoop gericht op het zomer-seizoen. Aan stuurboord- zijde van […]The post Een uitsmijter op het Veronicaschip appeared first on JINGLEWEB.NL. http://www.jingleweb.nl/index.php/2014/02/26/uitsmijter-veronicaschip/

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  4. Gast simonfex

Voor wie niet genoeg kan krijgen van kerst, jingles, kerst, production library tracks, kerst, radioprogramma's en kerst commercials: http://sammyreed.com/christmas/index.htm SF

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  5. Gast Jingleweb

Prettige post van de EO 14.02.2014 - Heel prettige post vandaag van de EO uit radiostad H. Iedereen in Hilversum verhuist momenteel en dan moeten de laden en de kasten natuurlijk wel leeg. Het Genootschap kreeg van David Kamsteeg een flinke doos vol met masters van de EO radio- en televisieprogramma’s tussen 1997 en nu. Prachtig materiaal, originele DAT-jes, tapes, […]The post Prettige post van de EO appeared first on JINGLEWEB.NL. http://www.jingleweb.nl/index.php/2014/02/14/prettige-post-eo/

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  6. Gast simonfex

Zo begon de uitzending destijds van Veronica op Hilversum 2. Beide jingles ingesproken door Bart van Leeuwen. Eerste komt uit Ladybird pakket en de Info opener uit Power2. https://soundcloud.com/simonfex/opener-veronica-op-hilversum-2-opener-veronicas-info SF PS: Nu ik Bart van Leeuwen weer hoor, vind ik het krankzinnig dat deze man niet meer op de radio te horen is.

• 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  7. Started by bert ree,

Hier ook met Kas van Iersel [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  8. Hallo allemaal ik luister bijna iedere dag naar radio 192 iedere morgen wordt er iets na 7 uur een jingel gedraaid welke dag het is, ik denk dat het uit de Klaas Vaak tijd is heeft iemand deze en zou ze willen plaatsen of zijn ze ergens anders verkrijgbaar ik hoor het graag . M.v.g John

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  9. Jean Jacques Perrey – Fusse dans le ciel. Dit nummer wordt al uitgebreid benoemd in de zeezenderdiscografie maar kan worden aangevuld: Het was in 1978 dat er een promotiespot was te beluisteren op Mi Amigo 319 voor het programma ‘Gouden van Dagen. De hits van gisteren, Ferry Eden draait ze etc.’ Ten bate van deze spot werd ook een stukje van Fusse dans le ciel gebruikt. Jean Jacques Perrey - Fusse dans le ciel. This song is already extensively mentioned in the discography but can be completed: It was in 1978 that there was a promotional spot on Mi Amigo 319 for the programme 'Gouden van Dagen. The hits of yesterday, Ferry Eden plays them etc.' For the benefit …

10. Categorie 1: Platen met in de titel de naam van stations, medewerkers of andere verwijzingen. 1974 Mi Amigo presenteert: 12 Krakende Super hits Volume I. Andermaal een lp met daarin de naam Mi Amigo. Deze kwam uit op het Voque platenlabel in 1974. Category 1: Records with the name of stations, staff or other references in the title. 1974 Mi Amigo presents: 12 Cracking Super Hits Volume I. Another LP with the name Mi Amigo in it. This one was released on the Voque record label in 1974.

11. Ventures, the – Wildwood Flower. Een prachtig instrumentaal werkje van The Ventures dat in 1964 op de lp ‘The Ventures play the country classics’ uitkwam, maar tevens dat jaar ook als single verscheen op het Capitol label. In januari 1965 gebruikte Dave Cash het nummer als opener van een herhaling van de Fabulous 40, voor diegene die de eerste uitzending van het Radio London programma hadden gemist. Het nummer ‘Wildwood Flower’ is meerdere malen opgenomen door verschillende artiesten maar de originele versie, van The Carter Family, kwam in 1928 al uit. Ventures, the - Wildwood Flower. A beautiful instrumental work by The Ventures that was released in 1964 on t…

12. Hier een jingle tape met verschillende jingles van Radio 10 en Radio 10 Gold uit onder meer The Only One en Nothing But Class (oorspronkelijk gecomponeerd door JAM voor WNBC). [verborgen inhoud]

13. Started by GKoedam,

Ik zag Gordon gisteravond op tv en toen moest ik ineens denken aan de radiozender die hij heeft gehad. Op 1 augustus 2008 lanceerde hij Oz Radio, voor 'gay en gay friendly people'. Gordon wilde graag een plekje in het publieke bestel veroveren met OZ Radio, maar kreeg onvoldoende steun vanuit de homogemeenschap. De zender heeft bijna anderhalf jaar bestaan. Dit zijn de jingles die Gordon destijds bij Top Format heeft laten maken: [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  14. Uit de lijst kan onder C de informatie over Criminals en het nummer Tabadab verwijderd worden. Studio 7 – Tabadab. Studio 7 was een groep uit de stal van Sylvain Tack zijn Start Studio. Op een bepaald moment werd de naam veranderd in Criminals en werden ze de vaste begeleiders van Paul Severs die, mede door de plugging op Radio Mi Amigo, enorme successen zou boeken. Het nummer Tabadab van Studio 7 werd veelvuldig ingezet ondermeer als eindtune van een van de programma’s van Nobert op het station. Tevens door zijn collega Peter van Dam in juli en augustus 1974 als eindtune en ook nog eens tijdje door Joop Verhoof. [verborgen inhoud]

15. Started by hans knot,

Spoetniks – Saloon Dance. Dit nummer is de b-kant van het nummer ‘Atlantis’ dat door de Vlaamse service van Radio Atlantis als station tune in 1973 werd geïntroduceerd. De single kwam hetzelfde jaar uit op het Passe-Partout label. Saloon Dance werd in 1974 door Frank van Leeuwen op Radio Atlantis gebruikt als tune voor zijn programma ‘Optimisten Club, dat in de zomer van dat jaar gedurende een periode tussen 11 en 12 uur in de ochtend werd uitgezonden op het station. Sputniks - Saloon Dance. This song is the b-side to the song 'Atlantis' that was introduced by the Flemish service of Radio Atlantis as a station tune in 1973. The single was released the same yea…

16. Started by hans knot,

John Barry – Thunderball. Deze verwijzing staat al in de discografie en kan dus worden aangevuld: Op Radio Scotland, ‘the sound of sensation in the nation’, was er gedurende een bepaalde periode iedere zondagavond een programma genaamd ‘Stage Door’ en wel tussen 8 en 9 uur in presentatie van Drew Hamlyn. In het programma aandacht voor de muziek uit de musicals evenals film- en tv tunes. John Barry - Thunderball. This reference is already in the discography so it can be added: On Radio Scotland, 'the sound of sensation in the nation', there was a programme called 'Stage Door' every Sunday evening for a certain period, between 8 and 9 o'clock, hosted by Drew Ham…

17. Started by Tino,

[verborgen inhoud] Opname gemaakt door Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  18. Gast Jingleweb

Jingleweb video nu online 24.01.2014 – We zijn er wel een beetje trots op. Jingleweb heeft een mooie video demo gemaakt. De lezers van Jingleweb weten al lang dat deze website elke dag 1.200 lezers telt. En dat we in 2013 meer dan 1 miljoen pageviews hebben gescoord. Maar anderen willen we dat ook graag laten weten. En daarom […]The post Jingleweb video nu online appeared first on JINGLEWEB.NL. http://www.jingleweb.nl/index.php/2014/01/23/jingleweb-video-online/

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  19. Started by Henk,

In onderstaand fragment uit 1975 een jingle gebruikt door Hugo van Gelderen in “De Nederlandstalige Top 10” die op donderdagavond werd uitgezonden bij de TROS op Hilversum III. Het muziekje daarin is van The Melodi Light Orchestra en is afkomstig van een Chappell Recorded Music LP uit 1961. De track is getiteld “Ins and Outs” en is een compositie van Kenneth Essex. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  20. Started by Henk,

Ooit ergens gelezen dat deze van een Chappell LP komt. Die heb ik niet maar ik vond hem met als titel "Comedy Links" van Walter Stott. De Jingle: [verborgen inhoud] Daar het maar een negen seconden durend fragment uit de track is mag ik hem, denk ik, wel plaatsen: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  21. Started by hans knot,

B ig Ben Banjo Band – She loves you/I want to be your man. Beide nummers komen voor op een EP met medleys uit november 1966. Gedurende 11 jaar nam de band tientalen singles en lp’s op. In 1955 kwam Norrie Paramor met het idee voor deze groep, met verder onder meer Billy Bell, George Chrisholm, Stan Roderich en Joe Fanton. Men bracht de platen grotendeels op het Columbia label uit. Voornoemde titels, beide composities van Lennon en McCarthy, werden gebruikt voor promotiespots ten bate van de ‘Five by Four show’, een programma dat van maandag tot en met zaterdag dagelijks om 5 uur in de middag was te beluisteren via Radio City op 299. Helaas hebben we het n…

22. Started by Vincent,

Een overzicht van de bekende Power Play hittips van Laser Hot Hits vind je hier: [verborgen inhoud] Er is echter één waarvan we de artiest/titel niet weten. Wie kan ons helpen? [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  23. Goedendag, Zelfde vraag ook bij de buren al gesteld, maar het is waarschijnlijk een moeilijke. Geen idee wie dit zingt en wie de uitvoerende artiest(en) zijn. Ik heb het nummer nog nooit gehoord, tot nu. Bron is een oude opname met wat non-stop muziek, bron lijkt Golden Radio Vlaanderen. Bij voorbaat dank voor alle info, Grts Eric [verborgen inhoud] onbekend.mp3 [verborgen inhoud] onbekend.mp3 mmmm werkt niet, deze hopelijk wel [verborgen inhoud][verborgen inhoud]

• Haha
      • Verward
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 22 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  24. Gast simonfex

Twee promo's van de TROS. De één ingesproken door iemand die het niet lang bij de TROS heeft uitgehouden en de andere promo bestemd voor een hitparade die ook niet echt bij de Televisie Radio Omroep Stichting hoorde. https://soundcloud.com/simonfex/tros-promos-uit-uitzending SF

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  25. Gast 259
    Started by Gast 259,

Om mijn verzameling compleet te maken ben ik ook op zoek naar de Veronica top 40 jingles uit de tijd vanaf zee, en de top 50 jingles van Mi Amigo. Alvast grote dank.

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.