Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Rhythm Heritage – Theme from Rocky (Gonna Fly now). Tijd voor het maken van een nieuwe jingle voor het programma Scheepsplaat op Radio Caroline en dus pakte Marc Jacobs de LP ‘Last night on earth’ uit 1977 van Rhythm Heritage uit de discotheek van de Mi Amigo en maakte er met het nummer ‘Theme from Rocky’ de volgende jingle mee: ‘Van 9 tot 10 Scheepsplaat, een non-stop muziek programma voor fabrieken en bedrijven’. [verborgen inhoud]

2. Started by chaldy,

Wiw o wie kan mij helpen met fe jingles van de wasstraat het was een radio spel van de NCRV of EO het was de bedoeling dat je rade naar het plaatje stapje voor stapje werd het plaatje duidelijker schoner. bvd groetjes Chaldy.

• 1 antwoord
    • 923 weergaven
  3. Teddy Moore et son Orchestra – Mister Leclerc. Dit nummer is afkomstig van de in 1968 uitgebrachte lp op het Dim Records label met als titel ‘Themes…..made in France’. Van dit Franse orkest kwam in de jaren zestig een aantal lp’s uit. Het nummer ‘Mister Leclerc’ werd door Gerard de Vries gebruikt voor zijn zaterdagochtendprogramma en begon met een lange intro: “Schoon schip het zaterdagochtendprogramma van Radio Veronica. Met Hollandse allerlei, verzoekplaten, country toppers en nieuwsberichten. Top 40 hits, interviews en nog veel meer. Schoon Schip, een programma van Gerard de Vries.” Teddy Moore et son Orchestra - Mister Leclerc. This song comes from the 196…

4. Started by hans knot,

Billy May’s Orchestra – The girls against the boys. Iedere keer weer genieten als er een nummer wordt gevonden van dit orkest dat was ingezet voor productiewerk. Een compositie van Richard Lewine en Arnold Horwitt uit 1960 die ook voorkwam op de lp ‘The girls and boys on Broadway’. Deze plaat werd op Capitol Records uitgebracht. Schoon schip was een programma van Radio Veronica dat in het midden van de jaren zestig van de vorige eeuw muziek bracht voor iedereen. Presentatoren waren onder meer Gerard de Vries, Tineke en Chiel Montagne. En dit nummer van Billy May werd ingezet als tune. Billy May's Orchestra - The girls against the boys. Enjoy every time a song …

5. Started by chaldy,

Hallo vrienden en vriendinnen de hr van Someren wel bekend denk ik, had een mooie jingle van Ronald ??? even vergeten , deze Ronald zong het over zijn schoonmoeder zo van goooi je schoonmoeder uit het raam en de ijskast er achteraan, deze man heeft hier een leuk moppie erover gemaakt hij ging zo van goooi van Someren uit het raam en zijn platen er achteraan , nu mijn vraag wie o wie heeft deze jingle voor me. Graag transparant op pix of zippyshare bvd groetjes Chaldy..

• 7 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  6. Started by Elwoodski,

Ben op zoek naar de "schreeuw" jingle van Somertijd / 3FM.. Deze wordt vaak gebruikt op de vrijdagmiddag/avond in de uuropener (weekend kickoff) Voor de WK heb ik hem nodig als schreeuw/shout... alvast grote dank ! het is een algemene scream (shout) die ze door het intro knallen (yieeeehaaaaaaa) als opener vh weekend. Weet dat somertijd en 3FM de zelfde gebruiken... beetje zoals dit:

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  7. Started by hans knot,

Ray Anthony and his Orchestra – Dragnet. Thema van de politieserie Dragnet dat in 1953 door Ray Anthony en zijn orkest op plaat werd gezet. Het werd gecomponeerd door Walter Schumann en vijf jaar later gebruikt op Radio Mercur als tune voor het science fiction verhaal dat in delen werd voorgelezen, met de nodige sfeergeluiden, door Axel Stroby. [verborgen inhoud]

8. Started by hans knot,

John Schroeder Orchestra, the – Agent 00 Soul. Dit nummer kennen we natuurlijk vocaal in de uitvoering van Edwin Star uit 1964 op Tamla Motown. Deze instrumentale versie van het orkest van John Schroeder is in 1965 opgenomen en uitgebracht op Piccadilly. Op Radio Scotland gebruikte Alan Black het als tune voor het nachtprogramma ‘Northern Lights’. John Schroeder Agent 00 soul Scotland-08011966 0000-0200 AlanBlack NorthernLights.mp3 1.24 MB [verborgen inhoud]

9. Een paar jaar geleden hoorde ik op de BBC Local Radio If I Had Words, de welbekende nummer 1 hit van 1977 op 1978. Wat me opviel was dat in die versie Yvonne Keeley niet mee zong. Toen ik een email stuurde aan desbetreffende DJ, kreeg ik geen antwoord. Hadden mijn oren mij dan bedrogen? Neen, want vorige week hoorde ik bij toeval andermaal de solo versie. De solo versie heb ik nooit kunnen vinden op de P2P sites, dus ik houd me aanbevolen. Ik heb effe een screenopname via YouTube geplaatst, zodat jullie kunnen mee genieten. Aanvullende informatie is van harte welkom!!

10. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Scott Shannon (eens de lieveling van veel DJ's in Belgie en in Nederland) presenteerde wekelijks de Rockin' America Top 30 Countdown. Dit is een montage van het JAM jinglepakket dat speciaal voor deze syndicated show gemaakt werd : naar mijn smaak één van de beste pakketten van de jaren '80 http://snd.sc/MDa64I Groeten Simon PS: Opname is wat stoffig..

• 1 antwoord
    • 2,1k weergaven
  11. Started by hans knot,

George Martin Orchestra, the – Scrambled Eggs (Yesterday). Radio 310 was een soort van grap van het team van Radio City. Er werd net gedaan of men te maken had met testuitzendingen van een nieuw station in mei 1966. Radio 310, zo vertelden de programmamakers, had ook een eigen stationtune. Daarna werd het nummer ‘Srambled Eggs’ gedraaid dat een instrumentale versie is van de Lennon-McCartney compositie ‘Yesterday’. [verborgen inhoud]

12. Started by hans knot,

Moog Machine – Hey Jude. Dit nummer staat al vermeld en kan worden aangevuld. Op Radio Atlantis werd bij herhaling reclame gemaakt voor het radioblad Script Magazine waarvoor het nummer Hey Jude werd gebruikt in combinatie met het nummer Yummy Yummy Yummy. Moog Machine – Yummy Yummy Yummy. Dit nummer is afkomstig van de lp Switched on Rock uit 1969 en werd in combinatie met ‘Hey Jude’ van dezelfde lp gebruikt voor het maken van een promospot voor Script Magazine op Radio Atlantis. Moog Machine - Hey Jude. This number is already mentioned and can be completed. Radio Atlantis repeatedly advertised the radio magazine Script for which the song Hey Jude…

13. Pink Floyd – One of these days. Dit nummer komt voor op de lp Meddle, die in 1971 werd uitgebracht en is een praktisch geheel instrumentaal nummer waarin slechts één zin wordt uitgesproken door drummer Nick Mason: ‘One of these days I’m going to cut you into little pieces’. In 1974 werd het nummer gebruikt voor een reclamespot voor een nieuw radiotijdschrift dat niet alleen aandacht besteedde aan het nieuws over de BBC en de Independant Local Radio maar zeker ook aan Radio Caroline. Wie heeft er toen niet gebruik gemaakt om een exemplaar te bestellen bij Script Magazine, Box 400, Kings Langley in Hertfordshire? Pink Floyd - One of these days. This song appears…

14. Started by Alex,

Wat lijkt me dit lekker als je dit gewoon even tussendoor kan maken.

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  15. Started by johan1,

forum leden om mijn verzameling compleet te maken ben ik op zoek naar een twee tal tracks van de Second City Sound en wel Second City Sound - Exodus Second City Sound - The Tripods zou ook graag in contact komen met leden die misschien in het bezit zijn van de bijgeleverde foto's vriendelijke groet johan

• 2 antwoorden
    • 719 weergaven
  16. Started by hans knot,

101 Strings Orchestra, the – Auld Long Syne. Het was in augustus 1967 dat Radio 355 definitief afscheid nam met ‘Auld Long Syne’ van haar luisteraars. Op Radio 390 was het Paul Beresford die hetzelfde nummer gebruikte als tune voor het late avondprogramma ‘Serenade’. Hij was trouwens de presentator met de langste staat van dienst en bleef er tot de laatste dag van uitzendingen in 1967. De uitvoering van het nummer was van The 101 Strings Orchestra. 101strings auld long Radio 390 19661115 Tue 2258-2300 - Paul Beresford - Serenade.mp3 1.21 MB [verborgen inhoud] 30-09-2017

17. Started by Vincent,

Komt van een kleine tape. De meeste hebben deze jingles wel. http://www.mediafire.com/?8azjr81dlficxf1

• 0 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  18. Started by Vincent,

Een setje jingles afkomstig van tape met inhoudsopgave. afkomstig van JanF http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OCCDYYL7ADUT.mp3 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZD8KZIYRUZE6.pdf En een restje zonder beschrijving: http://www37.zippyshare.com/v/95868858/file.html

• 1 antwoord
    • 1,9k weergaven
  19. Started by hans knot,

Sha na na – Rock and Roll is here to stay. Het nummer kennen de ouderen onder ons vooral in de eerste uitvoering, die van Danny and the Juniors. In 1969 werd het nummer opgepikt door de Amerikaanse doo wop groep ‘Sha na na’. Het nummer kwam, in een live uitvoering, op de gelijknamige lp uit. Op 1.54 begint een instrumentaal gedeelte dat werd gebruikt in augustus 1971 voor de promotiespot op Radio Veronica ‘Heb jij al van 192 gehoord’. Dit om wat later het Veronicablad werd in de markt te zetten. Let op de toenmalige prijs; Slechts 45 cent! Sha na na - Rock and Roll is here to stay. The song is familiar to the elderly among us especially in the first performanc…

20. Started by hans knot,

Shadows – Guitar Tango. Dit nummer staat al vermeld in de discografie en kan worden aangevuld. Het was Bart van Leeuwen die het nummer in de laatste week van uitzendingen van Radio Veronica in augustus 1974 gebruikte als eindtune. Shadows - Guitar Tango. This song is already mentioned in the discography and can be completed. It was Bart van Leeuwen who used the song as the final tune in the last week of Radio Veronica's broadcasts in August 1974. [verborgen inhoud]

21. Started by hans knot,

Shadows – Quatermasters store (zie gisteren) Tevens kan worden vermeld dat deze tune ook werd ingezet op KING voor het programma item ‘Lucky Numbers’. Luisteraars konden hun eigen Lucky Number ook insturen en dan maar afwachten of de aangevraagde plaat werd gedraaid. Adres was: KING, Oxfordhouse, Folkestone in Kent. Shadows - Quatermasters store (see yesterday) It may also be mentioned that this tune was also used on KING for the programme item 'Lucky Numbers'. Listeners could send in their own Lucky Number and wait and see if the requested record was played. Address was: KING, Oxfordhouse, Folkestone in Kent. [verborgen inh…

22. Started by hans knot,

Shadows – Chattanooga choo choo. Een instrumentale versie van dit nummer in de uitvoering van The Shadows en afkomstig van de LP ‘Dance with the Shadows’ werd in 1972 gebruikt voor een promo om een speciale LP, die in samenwerking met de Nederlandse platenindustrie werd uitgegeven ter gelegenheid van 12 jaar Radio Veronica, onder aandacht te brengen. Slechts 1 tientje en de kopers kregen er ook nog eens 4 weken het blad ‘192’ erbij. shadows chattanooga- Veronica-19720408-1200-1300-RobOut-GoudVanOut - Chattanooga Choo Choo.mp3 1.54 MB [verborgen inhoud]

23. Started by Vincent,

In de Luxemburg Top 30 stond Share O Nettes met Papa Ooh Mow Mow in de Top 30. Dat was eind april 1975. Ik kan niets over deze plaat terugvinden. Verkeerd gespeld? Of niet goed gezocht? Wie kan mij verder helpen?

• 4 antwoorden
    • 922 weergaven
  24. Started by Vincent,

In 1979 de tune van de 19toen show op Radio Caroline: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  25. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

In '93 en '94 zond Veronica het programma Shockradio uit, geinspireerd op de shows van shockjock Howard Stern. Dit is één van de vele jingles uit dat programma: http://snd.sc/KeT0uf Als er belangstelling voor is, dan wil ik wel een montage maken van wat meer SR-vormgeving. Groeten Simon

• 2 antwoorden
    • 2,4k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.