Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by skybird,

Een van die mooie tunes uit de soft soul show van Ferry Maat. Bob James - Feel like making love. Dirk http://www39.zippyshare.com/v/28678939/file.html

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  2. Started by Cas,

Leuk als je wat oude radioprogramma's terug luistert en je komt deze plaat tegen. Weet je gelijk wie de bekende jingle heeft ingezongen. Groet, Cas

3. Started by hans knot,

Sounds Orchestral – Solitaire. Dit nummer is afkomstig van de in 1965 uitgebrachte LP ‘Impressions of James Bond’ en is gecomponeerd door P.Jay. Sounds Orchestral kennen we ondermeer van het nummer ‘Cast your fate to the wind’, een instrumentale versie van het succes van Shelby Flint. Het orkest werd in 1964 opgericht door John Schroeder en Johnny Pearson. ‘Solitaire’ werd gebruikt in 1967 op Radio Caroline North voor de productie van de jingle: ‘It’s happening on the Prince Tony Show’. sounds orchestral solitaire 1967 Radio Caroline North - It's Happening On The Price Tony Show II.mp3 288.37 kB [verborgen inhoud] 07-05-2017 Geen verwijzin…

4. Started by skybird,

Een tijdje geleden heeft Rob Van Someren een hartinfarct gehad. Ik hoop dat met Rob alles terug in orde komt. Hier wat Somertijd jingles uit zijn Tros Tijd. Dirk http://www75.zippyshare.com/v/9695857/file.html

• 7 antwoorden
    • 6,3k weergaven
  5. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Uit de tijd dat de TROS de Top 40 uitzond, komt deze jingle van Sommerset. Oubollig, maar wél goed gezongen. ('Almost persuaded' was de hit : ) https://soundcloud.com/simonfex/sommerset-jingle-voor-top-40-tros SF

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  6. Started by hans knot,

2025 Eind maart 2025 startte een nieuw programma op Dynamic Radio, the Offshore Radio Show gepresenteerd door Ken Galightly. Ter gelegenheid daarvan componeerde Ken, afkomstig uit Leeds, het lied ‘Offshore Pirate Radio 270’ en maakte er ook een video bij door gebruik van AI. 2025 At the end of March 2025 launched a new programme on Dynamic Radio, the Offshore Radio Show presented by Ken Galightly. To mark the occasion, Ken, from Leeds, composed the song ‘Offshore Pirate Radio 270’ and also created a video to accompany it using AI. [verborgen inhoud]

7. Categorie 1 Platen met in de titel de naam van een station of van een medewerker 2018 Stephen Chopeck – Radio Caroline. Dit nummer is afkomstig van de in april 2018 uitgekomen mini-cd ‘Talk will tell’ van de Amerikaan Stephen Chopeck. Hij was tussen 2005 en 2014 lid van de Amerikaanse rockformatie ‘The Alternate Routes’ uit Bridgeport in Connecticut. Opmerkelijk dat een Amerikaanse zanger Radio Caroline bezingt in een lied. [verborgen inhoud]

8. Started by henkleppers,

Ben (opnieuw) op zoek naar de sonovox Gouwe Ouweeeeeeeee.... jingle die in de eind 70s veel gebruikt werd her en der. Iemand deze in zijn archief? Andere leuke sonovox ook welkom.

• 11 antwoorden
    • 3,8k weergaven
  9. Started by Danny Verhulst,

Beste allen, Iemand die mij kan helpen aan de sonovox jaartallen (1960 tot...) Met dank alvast. Danny De Bruyn

• 0 antwoorden
    • 864 weergaven
  10. Voor een eenmalig projectje ben ik op zoek naar sonovox jaartal jingles (1960-1990), en de welbekende 'yesterplay', 'yesterday', 'going back in time...' e.d. jingles die met name de zeezenders veel gebruikten. Alvast dank. Henk

11. Raymond Lévèfre And His Grand Orchestra - Soul Coaxing. Zondermeer een van de mooiste muziekjes die veel gebruikt is op diverse stations. Aan de vermeldingen die er al zijn kan worden toegevoegd dat in april 1985, toen Radio Caroline haar 21-jarig bestaan vierde, er een ‘Caroline deejays all time top 200’ werd uitgezonden en iedere presentator, die dag, begon en eindigde zijn programma met ‘Soul Coaxing’. raymond levefre soul coaching Caroline 1985 04 07 1985 04 18-JayJackson-JohnLewis-SimonBarrett-AllTimeDjTop200.mp3 1.87 MB [verborgen inhoud]

12. Started by mart538,

Zin in wat classic soul jingles????? [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  13. Started by johan,

Ik ga een nieuwe soul show beginnen bij omroep leeuwarden Wie kan mij helpen aan een aantal jingles voor mij. Bvd Gr Johan.

• 5 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  14. Started by hans knot,

Pointer Sisters – Walk on. Een nummer afkomstig van de in 1974 uitgekomen LP Live at the Opera House en gecomponeerd door T. Salisbury. De Pointer Sisters hebben in totaal 16 studioalbums, 4 live albums en 51 singles tot en met medio 2018 uitgebracht. ‘Walk on’ werd in 1974 direct opgepakt door Ad Petersen (Roland) om in zijn studio in de Betuwe de volgende tekst in te spreken op een luidruchtige toon: ‘Ladies and gentlemen, right now between 3 and 4 o’clock it’s the right time for the one and only soul show on Radio Mi Amigo. This is your host for today’, waarna Frans van der Drift het programma opende. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

15. Started by Vincent,

Ik ben begonnen om de Soul Top 10 lijsten uit de periode 1973-1978 uit te zoeken. Het resultaat komt op Radiopedia te staan: [verborgen inhoud] 1973 en 1974 heb ik inmiddels uitgezocht aan de hand van de beschikbare lijsten uit de Pop-telescoop, radio uitzendingen en het gedrukte exemplaar van de Top 40.: 1973: [verborgen inhoud] 1974: [verborgen inhoud] Er ontbreken nog een aantal lijsten en er zit een verschil in de lijsten tussen de Pop-telescoop en het gedrukte exemplaar, eind 1974. Misschien dat jullie dit kunnen aanvullen. Dat mag hier, maar het ook direct op Radiopedia worden aangepast. En de oudste opname van de Soul Top 10 die ik in mijn archief heb kunnen v…

• 3 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  16. Started by Juul,

Ik heb het maar hier geplaatst. Bron: Dagblad de Telegraaf. http://www.telegraaf.nl/prive/11425033/__Bedenker_Soul_Train_overleden__.html Juul

• 0 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  17. Started by Vincent,

Twee bekende openers van de Soulshow. Garantie zolang de link werkt. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-QYGKW7QNCRFI.zip

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  18. Started by skybird,

Hier een hele leuke jingle voor de soulshow,gemaakt door de Fatback Band 1976. Dirk

• 0 antwoorden
    • 879 weergaven
  19. Gast simonfex

In 1982 scoorde Jaap Eggermont wederom een enorme hit met Stars On 45 III: In Tribute To Stevie Wonder. Het nummer werd gezongen door Tony Sherman die tijdens een bezoek aan de Soulshow live in de uitzending een jingle opnam. Hier hoor je hoe dat destijds ging: http://soundcloud.com/simonfex/the-making-of-a-soulshow (Met excuses voor de ruis.) SF PS: Heeft iemand de uiteindelijke versie, in goede kwaliteit, beschikbaar?

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  20. Wie weet welke artiest(en) deze jingle van de Soulshow heeft ingezongen en wat de originele titel is? [verborgen inhoud] Grt, Peter

• 3 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  21. Started by skybird,

En hier de soulshow promo uit de jaren 80. Geweldig gemaakt door Ferry Maat. Dirk http://www13.zippyshare.com/v/32892928/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  22. Gast simonfex

In 2003 werd ook de Soulshow opgenomen in de programmering van Radio Veronica. Dit is één van de 3 promo's die hiervoor zijn gemaakt, natuurlijk weer met Wolfman Jack. Zou dit programma nog eens terugkeren op een behoorlijke FM zender? https://soundcloud.com/simonfex/soulshow-promo-bij-veronica-2002 SF PS: Promo eindigt met de unieke jingle 'Dit wordt Veronica', speciaal gemaakt voor de terugkeer van Veronica op FM in 2003. (track uit Hit Power)

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  23. Billy May Orchestra- Soon/the Donkey Serenade/They didn’t believe me. Het werk dat ik deze keer voorstel ligt al bijna een jaar op de plank omdat ik eigenlijk niet wist wat ik ermee aan moest. Caroline North kreeg op een bepaald moment vanuit het kantoor in London Tommy Vance als programmaleider met als doel er een net zo swingend station van te maken als Caroline South. Waarschijnlijk heeft hij zich in de productiestudio op een bepaald moment verveeld en een LP van Billy May en zijn orkest gebruikt om drie verschillende korte ‘soundeffects’ te monteren, die hij in december 1965 in zijn programma gebruikte. Billy May 2 1965 07 12 Mon 0800-0858 R Caroline North (199m)…

24. Started by hans knot,

Sounds Orchestral - Sounds Anonymous. Heel populair is dit orkest geweest als het gaat om gebruik voor productiewerk op de zeezenders. Sounds Anonymous is al een vroege compositie uitgevoerd door het orkest in 1962. Het werd op Caroline International gebruikt voor een van de vele promotiespots om vooral het toerisme van het eiland Man te bevorderen. Ook werd het mooie nummer ingezet voor de promotie van Beatwave, een tijdschrift dat zich in 1967 inzette voor promotie van de vrije radio vanaf zee en het popnieuws uit die tijd. Onder meer via een promotiespot uitgezonden op Caroline South. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  25. Gast simonfex

Sounds Like ... Radio Centraal, Keizerstad, Radio Antigoon en... WEZL Charleston https://soundcloud.com/simonfex/sounds-like-radio-centraal Hoor graag de Nederlandse resings. SF

• 10 antwoorden
    • 3,4k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.