Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Overige landen

Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.

1. Capital Radio 194 MW London Chart edits ergens eind 1982 denk ik. Sommige nummers niet echt bekend in NL, maar een hoop "the ususal suspects" rond 1982/1983! "Container" cassette, ditmaal een Agfa FeI C90, slechts 1 zijde bespeeld. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 221 weergaven
  2. Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op Compact Cassette. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 220 weergaven
  3. De komende tijd zal ik opnamen gaan delen, die afkomstig zijn van Chet Reuter. Chet heeft beroepsmatig veel gereisd en heeft, vanwege zijn interesse in radio, talloze radioprogramma's in verschillende landen kunnen opnemen. Deze eerste opname uit de collectie van Chet komt uit Augustus 1994 en is een opname van WPOW, Power 96. Het format van Power 96 wordt omschreven als Rhythmic Top 40 / Dance-leaning Contemporary Hit Radio (CHR). De opname is gemaakt op de dag dat Don Cox terugkwam van vakantie. Over de exacte datum, en tijd van deze opname ben ik niet zeker overigens. [verborgen inhoud] Dit is een video van Don Cox in de studio aan het werk in hetzelfde jaar als de opn…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 220 weergaven
  4. Started by Ben,

Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op Compact Cassette. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 220 weergaven
  5. [verborgen inhoud] Geen idee hoe of wat, maar van deze halve C90 Memorex cassette ("Container" cassette) deduceer ik: -Een stukje hitparade Nov 1985 en -Een soort van Soulshow gepresenteerd door een Amerikaan najaar 1983 Allerlaatste stukje is gaar helaas!!

6. Started by Ben,

• 1 antwoord
    • 219 weergaven
  7. De komende tijd ga ik airchecks van Amerikaanse radio delen uit het archief van Emile Grivel. Het zijn opnamen van uitstekende geluidskwaliteit, die Emile maakte gedurende de zomers van 1980, 1981 en 1991 en opnamen, die anderen voor Emile maakten, gedurende de jaren ’80 en ’90. Het zijn allemaal airchecks van “muziek radio stations” (geen talkradio) met een Top 40, Rock, Oldies, etc, maw een op muziek gericht, format. De opnamen uit 1980 zijn gemaakt tussen eind april tot eind september van radiostations in de staten New York, Pennsylvania, Massachusetts, Californië, Arizona, Texas en North Dakota. Het zijn mono opnamen. De opnamen uit 1981 zijn gemaakt in de maand j…

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 217 weergaven
  8. [verborgen inhoud] WKYC-Cleveland-19670904-1905-1949-JackArmstrong

• 0 antwoorden
    • 217 weergaven
  9. Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op Compact Cassette. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 216 weergaven
  10. Dit is, in stereo, opgenomen door Hans Hogendoorn op Compact Cassette. [verborgen inhoud] Normaal gesproken heb ik zelf niet zoveel met Z100 maar dat is anders voor deze opname. Ik woonde in deze periode in Chicagoland en luisterde toen regelmatig naar B96, het Top 40 station in Chicago, met een vergelijkbare playlist. Ik heb met plezier hiernaar geluisterd. Scott Shannon werd gezien als een Top DJ. Dit is wat Wikipedia schrijft: The Morning ZooShannon is particularly known within the broadcasting industry for his work creating the "[verborgen inhoud]" concept which debuted in Tampa in the early 1980s on WRBQ. The Q Morning Zoo show with Scott and Cleveland Wheeler was t…

• 0 antwoorden
    • 215 weergaven
  11. Started by Ben,

• 0 antwoorden
    • 213 weergaven
  12. Started by Ben,

• 0 antwoorden
    • 212 weergaven
  13. [verborgen inhoud] Luxembourg-19700330-2200-2300-DaveChristian-DaveChristianShow Datum klopt. Vervolg op 21:00-22:00. 00:00 Nieuws 22:00 met Kid Jensen. Noemt aan einde nieuws datum: 30-03-1970. 03:09 Frijid Pink - The House of the Rising Sun (uitgebracht in de UK op 20-02-1970, [verborgen inhoud]). 05:38 Dave Christian. 06:18 The Tremeloes - By The Way (uitgebracht in de UK op 27-02-1970). 09:15 Dave Christian. line-up voor morgen:1930 Paul Burnett, 21:30 Dave Christian, 22:30 Pete Murray, 23:00 Dave Christian, 00:00 Kid Jensen. 09:45 Homburg - Grooving With Mr. Bloe. 12:27 Dave Christian. 12:34 Reclame. 12:48 Dave Christian (noemt de datum: 30-03-1970). 13:23 Cupid's …

• 0 antwoorden
    • 212 weergaven
  14. Started by Ben,

• 0 antwoorden
    • 210 weergaven
  15. Dit is een opname op Compact Cassette uit de collectie van Hans Hogendoorn. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 210 weergaven
  16. Started by Ben,

Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op Compact Cassette. [verborgen inhoud] De eindtijd is waarschijnlijk anders dan aangegeven ivm af en toe "doorspoelen" van de opname.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 210 weergaven
  17. Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op Compact Cassette. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 207 weergaven
  18. Dit zijn opnamen uit eigen archief. [verborgen inhoud] Dit is Kevin: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] En dit is Dave Kent: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 207 weergaven
  19. Started by Ben,

• 0 antwoorden
    • 206 weergaven
  20. From my own archive, on request by Funpirate. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 206 weergaven
  21. Started by Ben,

Ook deze opname uit het archief van Emile Grivel is van een station uit Las Vegas. [verborgen inhoud] Op deze datum waren de temperaturen in Las Vegas meer dan "summers" : [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 206 weergaven
  22. Dit is een opname uit het archief van Emile Grivel. [verborgen inhoud] Dit is de laatste opname, die Emile maakte tijdens zijn reis door het (zuid)westen van de VS in 1981. Morgen volgen zijn opnamen uit 1980.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 204 weergaven
  23. Wederom een opname, waarvan ik niet weet of ik die zelf heb opgenomen. Vond ik als originele opname op één van m'n HDs. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 204 weergaven
  24. Started by Ben,

• 0 antwoorden
    • 203 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.