Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Overige landen

Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.

1. radio luxembourg - w/ mike hollis, shaun tilly & peter antony, 22. mai 1991

• 0 antwoorden
    • 575 weergaven
  2. radio luxembourg w/ jodie scott, 04. april 1990

• 0 antwoorden
    • 771 weergaven
  3. ONE...LAST...TIME Mi Amigo DJs reunite for one last Caroline broadcast A group of DJs who served on the Mi Amigo in the 70s are reuniting for one last broadcast on Radio Caroline this summer, live from the studios on board Ross Revenge. The theme of the broadcast on Saturday 9 and Sunday 10 July is ‘The Sensational Seventies’. Line-up: Nigel Harris (Stuart Russell) Martin Fisher Bob Lawrence (Richard Thompson) Tom Anderson Mike Stevens Cliff Osbourne James Ross Mark Lawrence Marc Jacobs Brian Martin Roger Mathews https://www.radiocaroline.co.uk/#home.…

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 41 antwoorden
    • 6,3k weergaven
  4. Radio First Termer was een illegaal station dat gerund werd door Amerikaanse soldaten in Vietnam, het heeft maar heel kort bestaan en hun geheime studio was gevestigd in een bordeel in Saigon. Zo staat het omschreven op wikipedia Radio First Termer was an underground pirate radio station that operated in January 1971 during the Vietnam War. The station was fronted by United States Air Force Sergeant Clyde David DeLay (August 15, 1948 — January 20, 2012), under the on-air pseudonym of "Dave Rabbit".[1][2][3] The two other members of his crew were called "Pete Sadler" and "Nguyen." After serving three tours in Vietnam, DeLay and his friends launched Radio …

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 1k weergaven
  5. In het boek "Last of the pirates" van Bob Noakes schrijft Bob over een Engels bemanningslid van de Mi Amigo "Peter the Sailor", volgens Bob dronk hij aan een stuk door en had Andy Archer een gloeiende hekel aan hem. Later, begin 1974 heeft Peter Caroline verlaten, is ie dronken op de straat door de politie in SCheveningen gevonden en is hij het land uit gezet. In de zomer van 1974 leerde ik een zekere Peter Leach kennen, hij kwam uit het Engelse Snodland in Kent, waar ook Peter the Sailor vandaan kwam, Peter Leach beweerde toen dat hij Peter the sailor was, ik had wat correspondentie contact met hem en hij beschreef daarin diverse dingen die later ook in Bob zijn boe…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  6. https://planetradio.co.uk/absolute-radio/music/news/introducing-absolute-radio-pirates/

7. In New Zealand vonden we Radio Hauraki, met uitzendingen vanaf de Tiri-1 en later de Tiri-2. Het was ook een van de weinige piratenzenders die een officiele vergunning kregen om aan de wal te komen. Dus op 1 Juni 1970 van 21 tot 22 uur (NZ tijd) brengen ze hun laatste uitzending vanaf de Tiri-2. Helaas heeft deze dag nog een heel triest randje, in de nacht, als het schip naar de haven vaart, slaat DJ Rick Grant overboord en verdrinkt. Het programma kreeg de naam "1111 day's at sea" en de gegevens zijn: 21-22uur lokale tijd op 1 Juni 1970. https://pixeldrain.com/u/Jea9Fib6 We gaan naar "down under"... Groet Henk Kruize

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  8. "Dave Richards served on the Voice of Peace in 1979-80 at the age of just 17. Then in 1984 he joined Caroline becoming a regular on-air or behind the scenes until 1989. This is his story." "It's 1984 and Dave Richards has arrived on the Ross Revenge. He continues his story. Highs and lows, including the illegal raid by Dutch thugs when they removed most of the broadcast equipment and smashed the rest. "

• 0 antwoorden
    • 822 weergaven
  9. Started by Juul,

Heeft iemand voor mij de Pams - Series 18 Sonowaltz van Big L? Dus niet de instrumentale maar gezongen. Graag mooie kwaliteit voor als ik wil genieten in de auto.......Ja, ik weet het, ik heb een beetje een Radio London tic. Dank vast.

10. Started by Ben,

Offshore Radio Collection launches on YouTube In partnership with Ben Meijering, Radio London is proud to announce the creation of a new YouTube channel, Offshore Radio Collection. There were three major Offshore Radio events that were not open to the public, but hundreds of photos were taken and are available on the net. Now, we bring you video taken at these very special events. For your extra viewing pleasure, we are launching the three videos at a specific time on three different days, culminating on Sunday 14th August in probably the most momentous event, Offshore 50, which took place in 2017. 3pm is a speci…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  11. Started by Drumbeat,

Nescafé Network Chart Show Alan Freeman 25/08/85 https://pixeldrain.com/u/1FZbPYpX

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  12. Started by Juul,

Ik heb ooit hier foto's of zo gezien van het antennepark van Caroline. Was dat niet met veel water er omheen of zo? Of heb ik het wel erg mis? Wie geeft mij een aanwijzing?" Juul

13. Started by hans knot,

op vrijdag 5 augustus om 17.00 uur UTC is “Radio Pravda” begonnen uit te zenden op AM 1557 vanuit Sitkunai in Litouwen. Het station, ook bekend onder de naam “Nasha Lenta” (Onze Band), verstrekt onafhankelijke informatie in het Russisch aan Rusland en Wit-Rusland en wordt volledig gefinancierd door particuliere donoren. De programma’s staan onder toezicht van het Nederlandse Commissariaat voor de Media. Radio Pravda kreeg toestemming van het Commissariaat en de programma’s worden in Nederland samengesteld voordat ze worden doorgezonden naar Litouwen voor heruitzending op AM 1557 kHz. De Litouwse autoriteiten gaven op hun beurt een “heruitzending-licentie”. …

14. In the UK kan wat in NL niet lukt, een te pruimen radiostations voor Boomers. Ooit werd NPO Radio 5 zo gestart maar dat station is volledig opgeofferd aan de verjonging en ook in presentatiestyle die kant opgeduwd. Alles moet hyperdepieper worden gepresenteerd, onder elk zinnetje bij voorkeur een neurotisch muziekje. Feitelijk is Radio 5 verworden tot Radio 2,5. In the UK is Boom Radio een station dat luisteraars anders benaderd, laid back en relaxed zijn de sleutelwoorden. Dat is te zien aan de Rajar cijfers die het station laat zien < Rajar de UK luistercijfers> . Hulde aan dit prima station waar ook NL radioliefhebbers zonder twijfel naar luisteren. Vandaag…

• Haha
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 15 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  15. wplj power 95 new york - midday's w/ willie b goode (alton irwin), 30. juni 1987

• 0 antwoorden
    • 542 weergaven
  16. wplj power 95 new york w/ pat st. john in the afternoon, 08. juli 1986

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 730 weergaven
  17. https://radiotoday.co.uk/2022/08/johnnie-walker-to-join-boom-radio-on-14th-august-to-celebrate-the-pirates/

• 0 antwoorden
    • 521 weergaven
  18. Started by hans knot,

Some time ago I uploaded the first two hours from the American Country countdown with Bob Kingsley from 1994 03 24 well here's part 3 https://filesender.surf.nl/?s=download&token=4a58cac8-ccd1-4411-84ef-e62aae2cef4f

19. Geachte Forumlezers, Hier een paar oude recordings uit m'n eigen archief van Luxy 208 mg. Opgenomen met m'n pa zijn Philips bandrecorder, later kreeg ik hem van m'n pa😄 Kwaliteit is niet al te, maar.... 3x Luxemburg Engelse Service 1976 Luxemburg Nederlands Service 1977 1978 https://pixeldrain.com/l/Df9N31jn Groet, HA

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  20. Started by Richard079,

Toen ik twee weken geleden onderweg naar mijn vakantieadres in Frankrijk door Luxemburg reed zag ik de hoge rood-witte antenne op de heuvel bij Dudelange staan waar vandaan enkele RTL programma's worden uitgezonden. RTL Deutschlands Hitradio op 93.3 is tot ver voorbij Nancy nog mee te krijgen. Het deed mij ook weer even denken aan welke leuke stations hier in het verleden hebben gezeten en vaak aanstonden als we in de buurt kwamen. WAKY 107 FM en Sunshine 102.2 met beide Engelsgesproken programma's. Heeft iemand van jullie verzamelaars misschien van 1 van deze 2 stations nog opnames beschikbaar ? Ik heb gezocht op internet maar helaas geen geluidsfragmenten teruggevonden.…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 944 weergaven
  21. Started by hans knot,

wwny new york steve o'brien 1986 08 11 15.33 - 16.21 47 min https://filesender.surf.nl/?s=download&token=011bf53a-dad6-4b45-974b-946824e6eb63

22. Tja, Radio Luxemburg had in het verleden een hele ochtend met Nederlandstalige uitzendingen, in de loop van de jaren 70 werd dat steeds minder en uiteindelijk bleef er nog maar een beetje in de avonduren over. Een van de opnames die ik in mijn, als analoog freak, opbouwend digitaal archief heb is een leuke van Mike Verdreng... let eens op hoe hij de naam "Mariska Veres" uitspreekt... Henk Kruize https://pixeldrain.com/u/aRhek3gc

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  23. Luxembourg-19700103-1903-2010-PeePee-TonyPrince-Edits-59min Luxembourg-19700103-2000-2200-TonyPrince-BobStewart-TonyPrinceShow-BobStewartShow-Edits-59min Power Play: The 5th Dimension - Wedding Bell Blues.

• 0 antwoorden
    • 838 weergaven
  24. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Evert Ooit van een partij cassettes opgenomen, maar geen gegevens verder European Klassik Rock - 1988 04 01 - 2 https://pixeldrain.com/u/yuWsdP4D

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.