Overige landen
Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.
3.872 discussies in dit forum
-
[Verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 986 weergaven
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 837 weergaven
-
-
-
[Verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 461 weergaven
-
-
Onlangs hoorde ik deze radiodocumentaire terug, ‘Hearing America, A Century of Music on the Radio’, afkomstig uit 2006. Een mooi verhaal over de rol die muziek heeft gespeeld in de ontwikkeling van de Amerikaanse radio, en andersom: hoe de radio heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van de popmuziek, en dan met name de rock en roll. Met fragmenten van ‘border radio stations’, blanke (country) en zwarte (blues) radiostations, Alan Freed, etc. En ook over de opkomst van top 40-stations. Kortom: de geschiedenis van de Amerikaanse radio in een notendop, en dan vooral over de rol die de muziek daarin speelde. Een programma uit de reeks American Radioworks, van …
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
[Verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
[Verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 760 weergaven
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[Verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 411 weergaven
-
-
-
-
[Verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 384 weergaven
-
-
-
-
-
-
Gedurende de jaren 1968-1992 heb ik o.a. veel opnames gemaakt van radio uitzendingen. Ik luisterde veel naar radio RSA de nederlandse dienst vanuit Johannesburg. Op de langegolf frequentie van 263 Khz zond de Sovjet Unie uit. Deze was in Nederland , zei het met wat kunst en vliegwerk ,keihard te ontvangen. (15 meter koperdraad en een goede aardleiding aan de dakgoot). De Sovjetunie had een ontelbaar aantal radiozenders ter beschikking. Het programma hier gepresenteerd werd over alle steunzenders van de Sovjet Unie verder uitgezonden. Ook via de Horizont TV sat. De eerste tvsat ter wereld, De in Oost Duitsland (DDR) gelegerde Sovjet militairen konden afstemmen op deze…
-
-
- 2 antwoorden
- 590 weergaven
-
-
-