Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
112 nieuwe 'oude' knipsels op http://www.wikiradio.nl Eindelijk weer eens tijd om wat knipsels toe tevoegen aan wikiradio.nl Met dank aan Robert Briel is er weer een breed assortiment aan leesmateriaal toegevoegd. Veel leesplezier of als naslagwerk: http://www.wikiradio.nl/index.php/latestupdates/updates O.a. HP de tijd uit 1972 Radiopiraat idealist op zee, over Caroline BVD verdenkt piratenzender, over RNI De HP uit 1976 over het schrikbewind van Rob Out. Uit 1987 een artikel over Bull Verweij. Popland in Opstand, over de demonstratie in Den Haag. 18 april, we kunnen het toch proberen? Uit de Televizier van 1973: De Dood van een vrijbuiter. En no…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Zo, de dag begint zonnig in Voorthuizen. Eerst maar even langs het ziekenhuis in A'doorn en dan stemmen. "Het wordt spannend"..........
-
- 16 antwoorden
- 3,5k weergaven
-
-
Beste vrienden, Het is regenachtig weer en dus "opruim tijd". Ik heb in de aanbieding 125 mini discs (zie foto) ze zijn maar 1x gebruikt door mij en daarna in een verhuisdoos gedaan. Het zijn md's van de beste kwaliteit TDK studio en Sony studio. Ze liggen mij in de weg. Voor €100,- stuur ik ze op. Ik betaal dus de verzendkosten binnen Nederland. Eigenlijk geen geld , € 0.80 per MD !!!!! Reacties via deze forum mailbox of via m'n Norderney mail box. Juul
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
13 februari, de dag waarop de radio van de Verenigde Naties werd gecreëerd, in 1946, werd voorgesteld door de directeur-generaal van UNESCO als Wereldradiodag. De doelstellingen van de Wereldradiodag zijn: • Het grote publiek en de media sensibiliseren rond de waarde van radio; • De beleidsmakers aanmoedigen om toegang tot informatie te ontwikkelen via radio; • Het versterken van netwerken en van de internationale samenwerking tussen omroepen. Radio is een low-budget communicatiemiddel, in het bijzonder geschikt om geïsoleerde gemeenschappen en kwetsbare mensen (analfabeten, gehandicapten, vrouwen, jongeren, armen) te bereiken. Radio geeft teve…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Ik weet het nog goed, ik was in de studio met technici Herman Dales en Sybrand Verwer om de DikVoorMekaar show bij de TROS voor te breiden. Tot plotseling........................ Ik besloot om Andre maar te bellen dat het niet zo gepast zou zijn om een DVMK te maken. Ik maakte een video verslag. Video montage Alex vd Hoek pixeldrain13mei2000 vuurwerkramp RA3 kopie.MP4This file has been shared with you on pixeldrain
-
-
- 2 antwoorden
- 274 weergaven
- 1 follower
-
-
-
Wat voor singles zouden het zijn? http://www.telegraaf.nl/binnenland/22627718/__Man_steelt_1500_singles__.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
-
Persbericht van Lex Harding 16 juni 2016 192 museum over de geschiedenis van de zeezenders opent op 31 augustus Op 31 augustus 2016, precies 42 jaar nadat Radio Veronica haar uitzendingen vanaf de Noordzee moest staken, opent in Nijkerk een expositie over de geschiedenis van de zeezenders in het algemeen en van Radio Veronica in het bijzonder. Onder de noemer ‘192 museum’ is de expositie te zien op de eerste verdieping van het gebouw waar ook de studio’s van 192TV, Café 192 en het onlangs geopende ‘Demis Roussos museum’ zijn gevestigd. De expositie geeft een overzicht van de zeezenders die in de jaren 60 en 70 voornamelijk in de…
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Radioliefhebbers, Ik meen me te herinneren dat dit de laatste maand is dat het 192 museum in Nijkerk open is. Maar kan er weinig over vinden, wellicht kijk ik niet goed. Maar wat zijn de openingstijden? Is er een website met info? Dit is wel de maand dat ik er nog langs wel, vandaar.... Alvast dank voor replies, Grts Eric
-
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Ik probeer 192radio af te luisteren op mijn I-phone, maar dat lukt me niet. Is er iemand die mij op weg kan helpen? alvast bedankt, janf
-
192TV-oprichter Bert van Breda heeft zaterdag in het radioprogramma Spijkers met koppen op NPO Radio 2 aangekondigd bezig te zijn met een eigen tv-studio in Nijkerk. De locatie zal ook gebruikt gaan worden als Demis Roussos-museum. Van Breda zei in het radioprogramma dat hij op het idee was gekomen, nadat de erfgenamen van Roussos hadden aangeven dat ze geen idee hadden wat er met alle gouden platen moet gebeuren. Het is de bedoeling dat de gouden platen een speciaal plekje krijgen in het museum. Zowel de 192TV-studio als het museum moeten, als alles volgens plan verloopt, in augustus dit jaar hun deuren openen. 192TV is een zender die 24 uur per dag ‘gouwe ouwe’ muz…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
... een goed muziekjaar, leuke radio in vooral de USA, maar ook Nederland en veel leuke jingles/commercials. ''Enjoy this Chevrolet jingle in the spirit of musical versatility that always reflected The 5th Dimension's essence. Some great jazzy-pop, matchless harmonies, stratospheric high notes from "the girls," and a sensual mini solo from Florence and a "soul-licious" one from Billy...all in one commercial!''
-
-
- 7 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Heb hier 4 boekjes liggen van de uitzendingen 5 (25 jan 1979), 6 (22 feb 1979), 7 (22 maart 1979) en 8 (19 april 1979). Ooit uitgezonden door de KRO. Deze boekjes zijn de letterlijk uitgeschreven tekst van de uitzendingen. Onderstaande foto's komen van marktplaats, maar dit is identiek. Ik heb dus 4 delen en ze zijn tegen verzendkosten (5,00 euro) met briefpost verder gratis te krijgen. Anders gaan ze toch een keer de papierbak in. Grts Eric
-
- 0 antwoorden
- 870 weergaven
-
-
Goh, 't ruikt nog helemaal nieuw hier! Nou, dit zou wel eens het enige café kunnen worden waar ik geregeld binnen kom. Laten we hopen dat 't een leuke ontmoetingsplek wordt!
-
Heeft iemand interesse in een tweetal SONY tapedecks type TC366. Er zitten ook nog een groot aantal tapes bij.
-
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Bij Amazon kwam ik dit tegen: http://tinyurl.com/742a3mk Tis me niet duidelijk wie nou precies het initiatief heeft genomen om deze gegevens te bundelen. Er is een vergelijkbare uitgave over Engelse jocks: http://www.amazon.com/English-Radio-Djs … 124401706X Uiteraard worden de Wikipedia documenten doorlopend ge-update en zijn deze boekjes verouderd op het moment van verschijnen, maar voor de fanatieke volger die alles in zijn boekenkast wil hebben, zijn ze een must.
-
- 2 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
Ik ben de honderden foto's aan het nakijken en beschrijven en kwam deze 2 foto's tegen uit de collectie van Lex Harding, en hij maakte deze in de studio van de Stichting Top 40 op de Oude Enghweg in Hilversum. Het was 1975. Ik archiveer ze niet omdat het niet tot het Veronica zeezenderdomein behoort vandaar dat ik ze hier "vrijgeef". Wel met "©". Ik heb ze niet bewerkt,................geen tijd en geen zin.................................
-
- 0 antwoorden
- 599 weergaven
- 1 follower
-
-
Dag forum vrienden bij deze ben ik op zoek naar 2 singles Alice Cooper-How You Gonna See Me Now en Sam Cooke-A Chang Is Gonna Come.Groetjes en alvast bedankt.
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Ik ben opzoek naar twee singles,Kiele Kiele Koeweit van Farce Majeur en Den Uyl is in den olie van Vader Abraham.Mischien kan iemand mij daar aan helpen.Groetjes.
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
We naderen de 20ste januari. Dit keer extra spannend en veel mensen kijken er naar uit ook in de USA. Op 20 januari 1977 was de toen kersverse president Jimmy Carter aan de beurt. Ik heb van zijn toespraak een single. Grappig voor de mensen die geschiedenis een warm hart toedragen........................... https://wetransfer.com/downloads/5aee890cfd07ade1b6d58f1a63d7173d20201130203832/09fd1a
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie in de buurt van Apeldoorn woont net als ik kan op 16 september terecht op het "Legends festival". http://www.legendsfestival.nl/
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Ik wens alle bezoekers van het Radiocafé een heel plezierige oudejaarsavond en alvast de beste wensen voor 2013. Dat iedereen maar gezond mag blijven en 2013 een goed radiojaar mag worden! Jan-Fré
-
- 11 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
-
Op donderdag 24 mei 2012 viert de AVRO de ‘Dag van het Vinyl’ en brengen alle AVRO radioprogramma’s vanuit het Vondelparkpaviljoen in Amsterdam. Jan-Willem Roodbeen, Hans Schiffers, Gerard Ekdom, Maartje van Weegen, Jeanne Biessen, Jan Steeman en Sherill Samson draaien de hele dag alleen maar muziek vanaf vinyl op Radio 2, 3FM, Radio 4, Radio 5 Nostalgia en Radio 6 Soul & Jazz. Geheel ter ere van de Dag van het Vinyl is het Vondelparkpaviljoen omgetoverd tot vinylparadijs. Luisteraars kunnen hun favoriete single of LP aanvragen via dagvanhetvinyl.AVRO.nl, of zelf met hun plaat onder de arm naar Amsterdam toekomen. Er is een divadek met wijn, opera aria’…
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Ik was 25 jaar bij 'de tent"( de TROS dus ) zoals wij meestal zeiden. En het was gebruikelijk dat je dan mocht eten met een aantal mensen op kosten van 'de tent". En je kreeg een bruto salaris netto !. Ik nodigde natuurlijk ook een paar Veronica maatjes uit w.o. Ad en Lex. Dat eten deden we in Lage Vuursche (tussen Hillywood en Baarn). En gezamenlijk met TROS collega's vierden we het met een heerlijke maaltijd. En er werd natuurlijk "gesproken en herinneringen opgehaald". Hier Ad Bouman die kennelijk iets over mij onthuld dat de aanwezige TROS collega's nog niet wisten. Lex zit er bij met een blik van "nou Ad dat had je beter niet kunnen doen". André van Duin had…
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-