Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Ik heb een SONY-Ericsson mobiele telefoon. Een T630. Maar als ik dan inlog op de website van "NL-Alert" moet ik kiezen voor een besturingssysteem. Maar weet ik veel......Het is gewoon een telefoon waar ik mee kan bellen en gebeld worden. Oh, ja, SMS zit er ook op. Maar verder niks....(gelukkig ). Maar ik kan nergens vinden hoe ik NL alert kan instellen. Aan de andere kant, als er oorlog uitbreekt weten we dat natuurlijk al lang voordat je een NL-alert krijgt.

• 6 antwoorden
    • 874 weergaven
  2. Started by Harm,

NostalgieNet krijgt vanaf september een nieuwe naam: ONS. De zender richt zich primair op 49-plussers. Sinds 2006 is NostalgieNet te zien op de Nederlandse televisie. De zender onderscheidt zich met programma’s die terugkijken op vroeger, met amusement uit vervlogen tijden, Nederlandse speelfilms en series. Begin dit jaar is NostalgieNet onderdeel geworden van Just Media Group en wordt er geïnvesteerd in de ontwikkeling van de zender. Vanaf het najaar krijgt ONS een vaste horizontale programmering, met op elk tijdstip herkenbare programma’s. Naast bestaande programma’s zendt ONS vanaf september ook veel eigen producties uit, waaronder het nieuwe middagprogramma Bij …

3. Started by Vincent,

Ik digitaliseer best veel uurtjes. Alleen al afgelopen jaar meer dan 3.000 uur. Ik deel het zo veel mogelijk met jullie via dit forum. Vooral het leuke spul. En ik weet dondersgoed dat ik als ik iets op internet plaats dat, iedereen er zijn ding mee kan doen. Dat moet je accepteren, niet moeilijk over doen. Ik heb de afgelopen week een serie Avondspitsen geplaatst. Niemand opgevallen wat er zo bijzonder is aan deze serie? Nee, allemaal lekker binnengeharkt en klaar. Iemand was zelfs zo aardig om voor de niet forumbezoekers de serie op wetransfer te zetten en in een facebook groep te plaatsen: [verborgen inhoud] En leuk alle bedankjes hiervoor geaccepteerd. Nogmaals, j…

• 6 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  4. Sinds 2012 discussiëren we hier in het virtuele Internet Radiocafé over radio. Wat zou het toch leuk zijn om dat eens in een echt café te doen? Niet zoals de radiodagen waar we rondom een vaststaand programma bij elkaar komen, maar ongedwongen onder het genot van een kop koffie of een biertje praten over radio, ervaringen uitwisselen of gewoon fijne kroegpraat. Ik heb daarom het idee opgevat om een Internet Radiocafé stamtafel te organiseren ergens in Groningen. Eens een keer niet iets in Holland, maar gewoon bij ons in de provincie. (Uiteraard zijn de Hollanders ook van harte welkom) Wie heeft zin om mee te doen aan de stamtafel? Wat zou een mooie datum zijn? En u…

• 11 antwoorden
    • 3,2k weergaven
  5. Started by Juul,

Nadat m'n iMAC het begaf enkele weken terug ben ik gelukkig in het bezit gekomen van een MacBook. Maar ja, die speakers hé? Geluid lijkt nergens op. En ineens bedacht ik mij dat ik in een verhuisdoos nog 2 Fostex versterkers heb. Toen ik met pensioen ging mocht ik ze meenemen.............Dus al die tijd hebben ze werkloos in de verhuisdoos gezeten. Zonde eigenlijk. En ja, snel aangesloten en perfect geluid. Ik ben een tevreden mens.

• 0 antwoorden
    • 701 weergaven
  6. Started by Juul,

[verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 760 weergaven
  7. Started by Juul,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 778 weergaven
  8. Started by Harm,

Wie kan mij helpen met een MP3 van bovenstaande plaat. Graag even een PM.

9. Started by Vincent,

B.B. King is gisteren in Las Vegas op 89-jarige leeftijd overleden. Dat heeft de advocaat van de King of the Blues vandaag gezegd. B.B. King, artiestennaam van Riley Ben King, was een bluesgitarist die met liedjes als The Thrill Is Gone een inspiratiebron vormde voor een hele generatie musici, onder wie Eric Clapton.

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  10. Started by Juul,

Dit vond ik in alle mailboxen die ik heb. Zouden er nou echt mensen zijn die er intrappen? Maar gek, ik zie nergens mijn mailadres......Hoe kan dat?

11. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 917 weergaven
  12. Started by Gerrit Blaauw,

Leo van der Goot zal ook wel in mijn woonplaats zijn vandaag (1e) en morgen (2e Pinksterdag) voor zijn traditionele presentatieklus op de Oostwold Airshow. Als je nog niet weet waar je de Pinksterdagen wilt gaan doorbrengen: www.oostwold-airshow.nl Welkom!

• 3 antwoorden
    • 858 weergaven
  13. Op 21 Mei ontviel ons Louis Johnson. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

14. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 971 weergaven
  15. Started by Harm,

Een opmerkelijke foto geplukt van het wereld wijde web. Het jonge stel dat op de cover prijkt van het fameuze album 'Woodstock' is na 47 jaar nog steeds bij elkaar. Moet ik opeens weer denken aan die stinkende Afghaanse jassen die ik samen met mijn broer en zus droeg. Maar dat was, dacht ik, een paar jaar later...

16. Started by Juul,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  17. Started by Harm,

192TV-oprichter Bert van Breda heeft zaterdag in het radioprogramma Spijkers met koppen op NPO Radio 2 aangekondigd bezig te zijn met een eigen tv-studio in Nijkerk. De locatie zal ook gebruikt gaan worden als Demis Roussos-museum. Van Breda zei in het radioprogramma dat hij op het idee was gekomen, nadat de erfgenamen van Roussos hadden aangeven dat ze geen idee hadden wat er met alle gouden platen moet gebeuren. Het is de bedoeling dat de gouden platen een speciaal plekje krijgen in het museum. Zowel de 192TV-studio als het museum moeten, als alles volgens plan verloopt, in augustus dit jaar hun deuren openen. 192TV is een zender die 24 uur per dag ‘gouwe ouwe’ muz…

18. Started by Harm,

Peter Sjardin, zanger van de legendarische Nederlandse psychedelische rockband Group 1850 die eind jaren zestig furore maakte, is op 16 mei overleden. De meesten onder ons zullen de rondloper voor de Tipparade en Top 40 uit 'Mother No-head' nog voor de geest kunnen halen. Overigens, in dit nummer uit 1967 wordt de solozang door hun producer Hans van Hemert ingezongen. Het Urker mannenkoor zingt mee op de achtergrond.

19. Started by Juul,

Even opletten binnenkort wellicht ook in Nederland: [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 651 weergaven
  20. Gehoord in een programma van Stuart Russell op Radio Caroline (04-09-77). De allereerste Rap plaat (al) in 1977? Joan Baez - Time Rag: Geweldige Live Acapella Versie: [verborgen inhoud] Robin

• 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  21. Gisteravond was er op de BBC World Service de herhaling van het interview met Nile Rodgers (Chic) in Hardtalk. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  22. Started by Juul,

[verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  23. Ik weet het, een gevaarlijke discussie, maar toch vind ik dit stukje wel leuk: [verborgen inhoud] Met name het puntje zorg.

• 16 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  24. Hallo ik ben op zoek naar een opname van de dubbel Elpee Veronica 1975 . Het is de elpee met tunes + 100 jingles en stukje programma.Norderney voorop en stickers achterop ! De 100 Jingles heb ik reeds gevonden maar de andere 3 kanten van de Elpee mis ik dus . Heeft iemand deze en zou hij ze dan als mp3 kunnen aanbieden .. Alvast dank Jaap de vries

25. De internetverbinding via KPN lag er dinsdagmiddag om 14.38 uur weer eens uit, waardoor ik de opname van de top 500 op Q Music (nl) voor de rest van de middag heb gemist. Is er wellicht iemand op dit forum die het wel gelukt is deze opname te maken en bereid is deze aan mij beschikbaar te stellen? Alvast hartelijk dank! Gr, Melle

• 0 antwoorden
    • 576 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.