Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Ons nieuwste forumlid, Maurizzz, is de duizendste geregistreerde gebruiker van het café. Wil dit toch even melden.
-
- 9 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
The Hollyridge Strings maakte van vele hits van bands mooie instrumentale nummers. Hier bijvoorbeeld van The Beach Boys. http://www42.zippyshare.com/v/26253208/file.html
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Een simpel koelkastmagneetje, dat je als radiofreak natuurlijk aanschaft in de souvenirshop!
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Vandaag in dagblad Trouw een aardig achtergrondartikel (blz. 16-17) over de beginjaren van de Nederlandse radio-omroep. Een paar details: - de echte groei begon in 1930. Begin dat jaar waren er nog 140.000 luisteraars, een jaar later waren dat er 400.000 - Over Avro-baas Willem Vogt: 'Dat niet het voor de hand liggende Amsterdam maar de stad in 't Gooi centrum voor radio en later televisie werd, had alles te maken met Vogts huishoudster. Zij wilde niet mee verhuizen naar de hoofdstad.' Paul
-
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Dit bericht is vooral om mijn grote frustratie van een paar weken ellende met gmail af te schrijven. Sinds een paar weken verdwijnen al mijn emails ongrveer om de dag in de prullenbak. Gelezen of niet ineens zijn ze allemaal weg. Ben er na deze laatste keer nu net echt helemaal klaar mee. Op geen enkele manier is een mogelijkheid om in contact te terden met die club. De helppaginas staan vol standaard vragen, maar een foutrapportage indienen is nergens mogelijk. Bij deze google: aangezien jullie toch meelezen. Jullie kunnen de pot op!
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
"Old stations never die, they just fade away..." Afgelopen weekend weer een mooi zeiltochtje gemaakt naar het Lauwersmeer en standaard hebben we daarbij de verkeerscentrale Brandaris op staan voor weerberichten en communicatie tussen de schepen "Brandaris, hier de Stella. Mag ik een waterstandje bij Vlieland?" Vandaag ben ik op internet eens een aan het snuffelen gegaan naar wat historie over kuststations en kwam terecht op een erg leuke en informatieve site over Scheveningen Radio. Op de website staat een uitgebreide geschiedenis beschreven over het kuststation. http://www.scheveningenradio.nl/
-
- 6 antwoorden
- 3,1k weergaven
-
-
Heeft iemand interesse in een tweetal SONY tapedecks type TC366. Er zitten ook nog een groot aantal tapes bij.
-
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Hallo allemaal Voor de laatste keer dat ik voorlopig iemand om een gunst vraag hier op het forum. Ten eerste probeer ik altijd zoveel mogelijk muziek legaal te downloaden en vind ik het nooit prettig om het bij anderen te vragen; ten tweede komt mijn programma binnenkort tijdelijk te vervallen doordat er heel veel lokatieuitzendingen worden gepland in verband met veel festiviteiten. Voor mij betekent dat een soort zomerreces waar ik ook wel aan toe ben. Helaas heb ik geen I-Tunes maar het lijkt dan wel alsof het steeds moeilijker wordt om minder bekende platen legaal te kunnen downloaden. Alsof steeds meer het topje van de ijsberg voldoende is voor de mensen..... …
-
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Mijn naam is Lykke, ik ben Deens, 27 jaar, en woon in Aalborg - Denemarken, maar ik kan praten een klein beetje Nederlands. Ik hoop beter te zijn. Pheww.... I'm a big fan of Peter Koelewijn, Radio Veronica, Rob Out and "My Little Pony" (off-topic, I know). I've been visiting your beautiful country 4 times now and I wish that I one day will be able to speak and write Dutch like a 3rd language. Radio Veronica is a wonderful way to learn the language, I think. I've made several drawings of Rob Out and Peter Koelewijn and hopefully more will come in the future. Thank you for reading all this. I'm looking forward to meeting you all Een mooie dag en tot zo - EN Veroni…
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Was een beetje aan het googlen naar het radio gebeuren op de antillen, kwam ik dit berricht tegen, http://www.kkcuracao.com/?p=29359 , nu ben ik nog een jonkie op zee zender gebied ( alleen de jaren 80 bewust mee gemaakt ) maar is dit de zelfde Suhandi die ook bij Veronica zijn plaatjes draaide ?
-
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Heeft iemand de instrumentale versie van Vuur en vlam van Kinderen voor Kinderen. Die is op CD verschenen, maar ik kan 'm nergens vinden. Mijn diochter's klas wil deze graag gebruiken voor de zelfgeschreven musical van groep 8.
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Hallo, Ik zoek aflevering 20 van de geschiedenis vereniging voor vrije radio die momenteel op RADIO 19 te luisteren is op zondagnamiddag. Kan iemand mij helpen aub groetjes inajoe
-
Soms denk ik wel eens in wat voor land leven we eigenlijk? http://www.nu.nl/binnenland/3500600/gemeente-wil-straatnaambordjes-onbewoond-eiland.html
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Onze Martijn mocht in de jaren 80 ook eindelijk "solo" achter de dj tafel. Misschien is dit een foto uit z'n Top 50 tijd?. Het was 16.36 uur..... Dat was in ons TROS gebouw. De gehele boven verdieping was omgebouwd tot studio. Er kwamen de TROS programma's van Ra1 t/m R5 vandaan. En omdat er een spoorlijn lag vlak voor het TROS gebouw was besloten de studio's te bouwen volgens het "doos in doos" principe....dat was nog in de tijd dat het in een studio doodstil moest zijn. De binnenstudio stond op gummetjes en die kwamen gewoon bij de HEMA vandaan. De studio was ontworpen en gebouwd door de ingenieurs van het NOB. De studio's zijn inmiddels bijna afgebroken en het T…
-
- 11 antwoorden
- 3,8k weergaven
-
-
Ik kwam weer foto's tegen van m'n afscheid bij de TROS. Ik mocht met pensioen. En ook nu mocht ik weer eten met collega's en vrienden. De mensen die ik uitnodigde stuurde ik een brief. Ik vond 'em gisteren weer en zag dat het al weer 10 jaar geleden was! Hij staat hieronder. En een aardige foto waarop ik weer met NOB techniek collega Jack de Vries sta nadat ik m'n laatste Poster had opgenomen. En nog een "beleefdheids bezoek" bracht met koffie bij de toenmalige voorzitter Karel van Doodewaerd. We rookten beiden altijd een sigaar ( op zijn kosten ) ook als we in de OR wel eens hooglopende meningsverschillen hadden......... “Doet afscheid nemen pijn?†…
-
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Ik was 25 jaar bij 'de tent"( de TROS dus ) zoals wij meestal zeiden. En het was gebruikelijk dat je dan mocht eten met een aantal mensen op kosten van 'de tent". En je kreeg een bruto salaris netto !. Ik nodigde natuurlijk ook een paar Veronica maatjes uit w.o. Ad en Lex. Dat eten deden we in Lage Vuursche (tussen Hillywood en Baarn). En gezamenlijk met TROS collega's vierden we het met een heerlijke maaltijd. En er werd natuurlijk "gesproken en herinneringen opgehaald". Hier Ad Bouman die kennelijk iets over mij onthuld dat de aanwezige TROS collega's nog niet wisten. Lex zit er bij met een blik van "nou Ad dat had je beter niet kunnen doen". André van Duin had…
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
"Er gaat een gerucht" dat Lex Harding morgenavond ( 7 juni ) live de top 40 presenteert bij 192TV...........
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
"Een onbekend aantal bezoekers van NU.nl is gisteren door gevaarlijke malware besmet geraakt nadat de website een halve dag lang besmette advertenties toonde." "De malware werd op het moment van de infectie door slechts twee virusscanners opgemerkt: Kaspersky Lab en Malwarebytes." https://www.security.nl/artikel/46539/1/Gevaarlijke_malware_verspreid_via_NU.nl.html Robin
-
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Komende zondag 9 juni 2013 is er weer wat leuks te beleven op de kortegolf. De Taiwanese radiomaker Keith Perron van PCJ Radio International zal dan voor het eerst in 21 jaar het voormalige en wereld beroemde programma "Happy Station" (bijna) wereldwijd op kortegolf gaan uitzenden."Happy Station" was in de jaren 90 voor het laatst op de Wereldomroep te horen. In de uitzending van zondag zal Keith een interview doen met Tom Meijer. Meijer was de presentator van "Happy Station" in de jaren 70,80 en 90 van de vorige eeuw. PCJ Radio International heeft het programma in maart 2009 opnieuw gestart en tegenwoordig wordt het iedere zondag uitgezonden via een laag vermogen Kortego…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Een interview van Roderick Veloo met Felix Meurders op KX Radio. Dit is enkel het gesproken woord, geen muziek. 2009-10-13-interview_felix_meurders
-
Goedemiddag allemaal Ik weet dat dit mogleijk er niet helemaal de site voor is, maar wie kan mij helpen aan een goeie versie van Don Dixon"s Praying Mantis, wat ik al heel lang zoek en een geweldig nummer vind. Thx in advance
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Hallo allemaal, Ik ben al een tijdje opzoek naar een piraten plaat. Alleen kan ik er absoluut niet opkomen wie dit zingt, de tekst gaat ongeveer zo : De man loopt binnen in een kerkje ( kapelletje ) en vraagt dan aan god of ze hem niet kunnen nemen ipv zijn vrouw of kind aangezien zijn vrouw en kind ziek zijn. En dan wil hij weer naar het ziekenhuis en dan glijd hij uit waarbij hij zelf komt te overlijden, en dan zegt de dokter dat is nu jammer.. hij heeft nooit komen te weten dat zijn vrouw en kind beide nog in leven zijn. heeft iemand een flauw idee welk nummer ik bedoel? Alvast hartelijk bedankt. Het word trouwens ook niet gezongen.. maar …
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
hallo allemaal. mijn naam is Nathalie, en kwam op deze site terecht via google aangezien ik een piratenplaat zocht waarvan we niet op de titel konden komen. wij draaien zelf op een internetstation, voor vragen, stel ze gerust. mvg
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Ik las dat de PVDA weer eens een geniaal idee heeft geopperd ..... Om de bezuinigingen bij de omroep te verzachten zou er nu een belasting van 8 euro per kabelaansluiting moeten komen ! Oh ja, en wie denken zij dat dat gaat betalen ? Ja natuurlijk, Jan met de Pet ! Je dacht toch niet dat de kabelbedrijven dit niet zouden doorberekenen aan hun klanten ? (wij dus) Nee, ga zo door PVDA dan zullen jullie weer flink scoren tijdens de volgende verkiezingen .... Jan Schaefer (PVDA) zou zeggen "is dit beleid of is er over nagedacht ......" Rien, die het allemaal hoofdschuddend aanziet.
-
- 10 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Ik wist niet eens dat ze bestonden. Terwijl ik toch in de "biblebelt" woon. En ze een studio hebben in mijn woonplaats. Iemand er ooit naar geluisterd? Bron: Kerknieuws. http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=25139 http://www.reformatorischeomroep.nl/ Juul
-
- 8 antwoorden
- 1,6k weergaven
-