Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Gast Mediapages
    Started by Gast Mediapages,

Op 31 augustus staat ook het voormalige Veronica zendschip in het teken van het einde van Radio Veronica op zee, die dag 50 jaar geleden. Het voormalige Veronica zendschip Norderney ligt alweer enige jaren aan de NDSM-Pier in Amsterdam-Noord. Vanaf 12.00 uur starten de live uitzendingen van Radio192 vanaf de legendarische Norderney. Met o.a. Tineke, Ad en Marcel Bouman, Leo van der Goot, Erik de Zwart en Rob Stenders. Publiek is van harte welkom. Bekijk nu de programmering voor aanstaande zaterdag van 192 Radio live vanaf de Norderney. Bekijk het volledige artikel

• 0 antwoorden
    • 314 weergaven
  2. Gast Mediapages

Het online radiostation KL85 zendt iedere week 17 uur aan historische zeezender programma's uit onder de noemer ‘Zeezender Tijd’. Een deel van die programma’s worden iedere week herhaald in de nacht van zaterdag op zondag met als titel ‘Zeezender Nacht’. De samenstelling van ‘Zeezender Tijd’ is in handen van Bert Ree. Bert was in het verleden o.a. de Belgische uitgever van Caroline Radio Nieuws. Bert Ree stuurt ons iedere week een overzicht van de zeezender programma's van de komende week. Dit is het overzicht van 31 augustus t/m 8 september. Bekijk het volledige artikel

• 0 antwoorden
    • 310 weergaven
  3. Gisteren op 16 juni 2025 is Cor Doesburg overleden. Cor was muziektechnicus en hij was ook de bedenker van de 'Doesburgse-schijf', die het monteren op band bij een Telefunken M15 recorder een stuk eenvoudiger maakte. Later heb ik Cor meegemaakt als studiochef in het Muziekpaviljoen. Ik weet nog goed toen ik in 1974 van Veronica “overkwam” en met techn. Jan de Jong † in het Muziekpaviljoen spots aan het maken was voor Tom Mulder - H’sum 3. Samen met Jan, bediende we de M15’s. Cor kwam binnen en zei;” Hier gaat het goed zie ik”……………………….Want je weet een programmamaker met z’n vingers aan de apparatuur was not done. Maar Cor had er geen problemen mee. Ik ontmoette hem in…

4. Started by Vincent,

Hitorama was een Vlaams popblad die voor het eerst werd uitgegeven in januari 1971, om de twee maanden. Vanaf januari 1972 werd het maandelijks en een jaar later werd de frequentie tweewekelijks. Door Radio Atlantis werd deze lijst in 1973 en 1974 gebruikt voor de Radio Atlantis Top 40. Op Hitnoteringen staan nu de lijsten uit 1972, voor zover bekend, online. De periode januari 1971 t/m april 1972 ontbreekt . Mocht iemand van jullie één van deze bladen hebben liggen, met een scan/fofo van de cover en de hitlijsten pagina zijn wij enorm geholpen. https://www.hitnoteringen.nl/publicatie/hitorama/

• 0 antwoorden
    • 302 weergaven
  5. Gast Mediapages

Het online radiostation KL85 zendt iedere week 17 uur aan historische zeezender programma's uit onder de noemer ‘Zeezender Tijd’. Een deel van die programma’s worden iedere week herhaald in de nacht van zaterdag op zondag met als titel ‘Zeezender Nacht’. De samenstelling van ‘Zeezender Tijd’ is in handen van Bert Ree. Bert was in het verleden o.a. de Belgische uitgever van Caroline Radio Nieuws. Bert Ree stuurt ons iedere week een overzicht van de zeezender programma's van de komende week. Dit is het overzicht van 7 september t/m 15 september. Bekijk het volledige artikel

• 0 antwoorden
    • 299 weergaven
  6. Started by Ben,

In de uitvoering van Peter, Paul and Mary is één van mijn favorieten. Ik hoorde het nummer (bewust) voor het eerst toen ik in de VS woonde en elk weekend naar het plaatselijke Gouwe Ouwe station luisterde. Ik zag net een videoclip met best wel goede beeldkwaliteit, deze:

• 0 antwoorden
    • 294 weergaven
  7. Started by Juul,

https://usaradiomuseum.com/the-impact-of-pams-revolutionizing-60s-radio-industry/

8. Gast Mediapages

Op zaterdag 31 augustus werd er op een stampvol Veronica schip de Norderney stil gestaan bij het uit de lucht gaan van Veronica 50 jaar geleden. Met een live uitzending van 192 Radio, live reportages voor Radio 5, optredens van Rudy Bennet en Ben Cramer, verslagen voor o.a. SBS Shownieuws en NH Nieuws, het originele Veronica 538 zendkristal, het laatste Veronica uur en heel veel voormalig (zeezender-) DJ’s. MediaPages was erbij en maakte een fotoreportage. Het videoverslag volgt binnenkort. Bekijk het volledige artikel

• 0 antwoorden
    • 276 weergaven
  9. Started by Juul,

Ik weet het nog goed, ik was in de studio met technici Herman Dales en Sybrand Verwer om de DikVoorMekaar show bij de TROS voor te breiden. Tot plotseling........................ Ik besloot om Andre maar te bellen dat het niet zo gepast zou zijn om een DVMK te maken. Ik maakte een video verslag. Video montage Alex vd Hoek pixeldrain13mei2000 vuurwerkramp RA3 kopie.MP4This file has been shared with you on pixeldrain

10. Gast Mediapages

Het online radiostation KL85 zendt iedere week 17 uur aan historische zeezender programma's uit onder de noemer ‘Zeezender Tijd’. Een deel van die programma’s worden iedere week herhaald in de nacht van zaterdag op zondag met als titel ‘Zeezender Nacht’. De samenstelling van ‘Zeezender Tijd’ is in handen van Bert Ree. Bert was in het verleden o.a. de Belgische uitgever van Caroline Radio Nieuws. Bert Ree stuurt ons iedere week een overzicht van de zeezender programma's van de komende week. Dit is het overzicht van 22 september t/m 29 september. Bekijk het volledige artikel

• 0 antwoorden
    • 273 weergaven
  11. bron: LA Times https://www.latimes.com/california/story/2024-12-26/dtla-vacant-building-fire bron: NOS nieuws https://nos.nl/artikel/2549791-iconische-morrison-hotel-uitgebrand-bekend-van-albumhoes-the-doors

12. Started by onlyME,

a1e5830e8089555b0dad298e0499a710 test

13. Ik weet niet onder welk forumdeel dit hoort, dus start ik deze in de Stamtafel. Ik vond een op 1 april 2025 bijgewerkt overzicht van "Small shortwave stations in Europe". https://www.hfunderground.com/board/index.php/topic,138219.0.html Rink

14. Started by Vincent,

Gered voor de ingang van een milieupark: Sharp RD-501 https://www.radiomuseum.org/r/sharp_campus_5_rd_501.html Ik heb geen kleine tape liggen om te controleren of er geluid uit komt, maar als je hem aanzet hoor je de potmeter kraken en de play, forward en rewind knoppen werken. De kap heeft een kleine beschadiging aan de zijkant. Verder is het apparaat in goede staat. Mocht iemand er interesse in hebben: het kost je een (kleine) donatie aan Radiotrefpunt + verzendkosten. Dan doe ik er nog een lege spoeltje bij. Laat maar weten via PB.

15. Gast Mediapages

Zeezenderuren op de vroege zaterdag- en zondagochtend en de Extra Gold Historische Zaterdagmiddaggebeurtenis gaat terug naar 1967. Om te beginnen op de zaterdag- en zondagochtend een historisch zeezenderuur van 9 tot 10. Uitgezocht en waar nodig bewerkt door Herbert Wentink. Terug in de tijd naar 21 september 1966 met Rob Out en “Hits a go go” op Radio Veronica. Jaap en Jan zorgen daarna voor de typische Extra Gold sfeer; dus even terug naar toen met het geluid van toen (met alles er op en er aan). Bekijk het volledige artikel

• 0 antwoorden
    • 237 weergaven
  16. Started by Ben,

Deze foto's komen uit het archief van Rob Olthof. Je ziet hier, naast wat andere foto's, een aantal foto's van Randstad TV, een TV piraat in Amsterdam in de jaren '80. https://flic.kr/s/aHBqjCft2Q Het is geen radio onderwerp maar mogelijk wel interessant voor de forum bezoekers. Al is het alleen maar vanwege de apparatuur en de soldeerbout 😉

• 0 antwoorden
    • 233 weergaven
  17. Bij toeval kwam ik dit tegen op youtube: Björn Skifs, 76 jaar jong, met achtergrondkoor en orkest zingt deze hit uit 1974 nog een keer, met op de voorste rij in het publiek leden van het koninklijk huis. Ik vond en vind de uitvoering van Blue Swede nog steeds een genot om naar te luisteren, die in 1974 op de AFN helemaal geweldig klonk door die "pompende" sound processing.

• 0 antwoorden
    • 226 weergaven
  18. bron: NOS DPG mag RTL overnemen, wel onder...DPG mag RTL overnemen, wel onder strikte voorwaardenDPG Media koopt RTL Nederland voor een bedrag van 1,1 miljard euro.

19. Leuk om de geschiedenis te lezen: https://usaradiomuseum.com/pop-goes-with-coke-when-pop-artists-sang-its-the-real-thing/

20. Gast Mediapages

Het online radiostation KL85 zendt iedere week 17 uur aan historische zeezender programma's uit onder de noemer ‘Zeezender Tijd’. Een deel van die programma’s worden iedere week herhaald in de nacht van zaterdag op zondag met als titel ‘Zeezender Nacht’. De samenstelling van ‘Zeezender Tijd’ is in handen van Bert Ree. Bert was in het verleden o.a. de Belgische uitgever van Caroline Radio Nieuws. Bert Ree stuurt ons iedere week een overzicht van de zeezender programma's van de komende week. Dit is het overzicht van 14 september t/m 22 september. Bekijk het volledige artikel

• 0 antwoorden
    • 213 weergaven
  21. Gast Mediapages

Dit jaar is het 50 jaar geleden dat de zeezender Radio Mi Amigo van start ging. Zondag 20 oktober a.s. is het 46 jaar geleden dat Radio Mi Amigo 'wegens onvoorziene omstandigheden' uit de lucht verdween. Om dit te herdenken presenteert Radio Extra Gold en de Gouden van Dagen: 'De Lievelingen Top 50'. Dat meldt Martien Engel. De 'Mi Amigo Lieveling' was destijds de wekelijkse plugplaat van het station. Martien meldt verder: "Help mee deze lijst samen te stellen en mail 10 van jou favoriete lievelingen voor 30 september naar martienengel@extragold.nl". Bekijk het volledige artikel

• 0 antwoorden
    • 210 weergaven
  22. Started by Andree,

De website van de Britse dx club is geupdated met de nieuwe a25 lijsten, https://bdxc.org.uk/articles.html

• 1 antwoord
    • 207 weergaven
  23. Gast
    Started by Gast,

Dag allemaal, Bij het digitaliseren van mijn radio archief, kwam ik een FM fragment uit Denemarken tegen van een opname , die ik gemaakt moet hebben rond 1986. Radio uit Denemarken was niet vaak te horen op de FM band in Nederland. Er waren kennelijk die dag "condities". Waarom plaats ik dit op Trefpunt. Het liedje spreekt mij aan. Drunken Sailor met engels en deense tekst. Wat ik ook heb geprobeerd, ik kan de band of het orkest, die dit liedje heeft uitgevoerd niet vinden. Wellicht lukt het 1 van jullie wel.. Met vriendelijke groet, Raymond

24. bron; NOS Wild Romance-gitarist Dany Ladem...Wild Romance-gitarist Dany Lademacher (75) overledenDe Belgische gitarist was in Nederland vooral bekend als de gitarist van Herman Brood.

25. Gast Mediapages

Van 24 t/m 31 augustus werd er onder de naam Radio 74 live uitgezonden vanaf het zendschip Jenni Baynton in Harlingen, omdat het dan precies 50 jaar geleden is dat Radio Veronica en Noordzee uit de lucht moesten. Aan boord van de Jenni Baynton stond een FM zender en diverse AM zenders gaven het programma ook door. Tijdens het evenement was de Jenni Baynton dagelijks van 11 tot 17 uur open voor publiek. Bekijk nu de fotos en een videoverslag van het bezoek van MediaPages aan de Jenni Baynton op 27 augustus. Bekijk het volledige artikel

• 0 antwoorden
    • 203 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.